dumidalia drømmer og dokumenterer =)

Må jo gratulerer her også. [:)][:D][:)]
Fantastisk nyhet å logge seg på til etter helga.
 
Masse lykke til videre.
 
Lykke til med spiren din, la den vokse seg stor og sterk nå, håper du fortsetter åp skrive her inne selv om du er gravid, er jo koslig å følge med deg på ferden da[:)]
 
tror jeg fortsetter dagboka mi her inne, hvertfall inntil videre..

nå merkes det mer og mer at det er noe på gang.
jeg har konstante murringer nede i magen, ikke vondt, men det merkes. det merkes spesielt godt hvis jeg nyser eller strekker meg [:D]
jeg er litt daff om dagen, men det trenger ikke nødvendigvis være knottens feil, kan være pur latskap fra min side også[8D]
merker også litt til ømme bryster og de har allerede vokst! måtte innerst i skapet og finne bher med d-cup...!

det er kjemperart å tilhøre et terminforum, og alle spørsmål som jeg før har ristet litt på hodet over virker nå veldig logiske og fornuftige å spørre om[:D]
en veldig stor fordel med å være gravid er at man kan skylde litt på babyen når det kommer til det meste. "babyen har lyst på fotmassasje, babyen er tørst, babyen er sulten og vil ikke ha noe av det vi har hjemme, den vil kun ha kyllingsalat"
og gode snille mannen min stiller opp! og det er så koselig når han kommer og forteller meg om ting han har sett som kunne vært praktisk, han sjekker bilstoler og vogner og leser tester så det står etter! sukk

jeg ringte for å bestille legetime i dag og skal dit i neste uke, blir spennende å høre om dette faktisk skjer eller om jeg bare drømmer...! for å bekrefte at det faktisk er sant måtte jeg ta en ny test i morgest, en digital denne gangen. det er så vakkert! (men nesten umulig å ta bilde av!)


dessuten er det vanskelig å holde på hemmeligheter.... men har ikke sprukket enda!
 
Så utrulig fint bilde du har lagt til i dag då[;)] Er så utrulig gla på dine vegne[:)][:)][:)]

Det er kjempe kosli å lesa om tankane dine rundt graviditeten[:)]
 
Så kos at du fortsatt skal ha dagboken din her litt. [:)]
Og så utrolig fint bilde. Må bare være helt fantastisk å se.
 
 
liar, liar, my pants are on fire!!!
jeg begynner å lure på om det står skrevet noe i panna mi, jeg.
det har aldri vært så masse graviditetsspekulasjoner om meg før! venninner glor på magen min når de tror at jeg ikke ser, og kommer med spørsmål om jeg er slapp, trøtt, kvalm, syk osv osv... man kunne bli paranoid av mindre!
tror ikke at det er mer i det enn spekulasjoner, heldigvis, men tror det kan bli hardt å holde stilt om dette i 6 uker til! *river meg i håret*
i dag har jeg ikke kjent stikninger i magen hele tiden, slik som før, men kjenner det godt innimellom, er nesten slik at jeg skvetter litt når det setter inn[:D]

mannen er så søt, han duller og ordner opp, henter vann og peanøtter, puffer puter og baller pledd

jeg har enda ikke klart å kaste den positive testen...[8D] den ligger på badet og er det første jeg ser hver morgen og det er så fantastisk! men kjenner også at jeg bekymrer meg, kanskje mer enn nødvendig. er redd for at barnet skal være sykt, bli født for tidlig, arve våre skavanker, få kolikk, ha vondt uten at vi skjønner det, ja, i det hele tatt.. det er ikke så gode følelser å kjenne på.. har ikke bekymret meg for dette i prøvetiden, men nå som alt er så virkelig blir bekymringene også så virkelige. håper dette slipper litt taket etterhvert.
men jeg nyyyter å være gravid, det er bedre enn jeg noensinne drømte om.
unner dere alle sammen å få oppleve dette mirakelet og krysser fingre og tær (og nå kan jeg jo tilogmed krysse beina[:D]) for dere alle sammen!

masse babystøv og gode klemmer!
 
Å, jeg blir så rørt når jeg leser om alle tankene dine og jeg kjenner meg så utrolig godt igjen!!
Den digitale testen er noe av det vakreste jeg har sett hvertfall, og den andre testen din var jo super sterk!!
 
Gleder meg masse med deg og bare nyt alle de gode tankene og hele den nye oppdagelsesferden sammen med mannen. Det er en utrolig tid!! [:)]
 
tusen takk *bobbo*!!

Denne uka har jeg hatt min første legetime og levert første urinprøve og blodprøve. Alt ble med ett veldig virkelig når dama på laboratoriet gratulerte meg. Har jo vært både hos henne og legen i løpet av min tid som prøver, og sist jeg var der var det de siste blodprøvene som skulle sendes til tromsø jeg skulle ordne. Både dama og legen ble så glade på våre vegne og gratulerte masse, så koselig[:)]

Jeg ble henvist til gynekologen pga lavt stoffskifte, får oppfølging der. Også skrev legen i brevet at termin var usikker og at tidlig ultralyd var ønskelig, men det er ikke sikkert at jeg får det likevel.. Hadde jo vært morsomt å se lilletrollet før i januar, da..

For tiden er det mindre og mindre symptomer, annet enn at jeg er alvorlig trett! sover gjerne et par timer på ettermiddagen og legger meg igjen tidlig, i går la jeg meg klokken ti.. Jeg klarer knapt å lese bøker til ungene på jobb, for jeg blir heelt salig! Kjenner at det strekker i magen innimellom, men på langt nær så ofte som det har gjort til nå. Hittil har jeg vært ekstremt heldig med svangerskaps"plagene", og håper at det fortsetter[:D]

Det er rart å ikke lenger "høre til" her inne, men dere blir ikke kvitt meg så lett! Prøver så godt jeg kan å følge med på dere, men dataen er kraftig nedprioritert i disse snart eksamenstider..
Stor klem til alle!
 
Oi, der var jeg allerede 8+3!
Dagene går kjempesakte, men likevel kjempefort!
Denne uka har kvalmen kommet snikende, og det var noen dager det var helt greit å ha fri på formiddagen [:D]
Utenom disse to dagene har jeg vært kvalm hver kveld, og spesielt etter at jeg har lagt meg. Ikke så veldig deilig, men jeg satser på at alle symptomene jeg får betyr at alt er i skjønneste orden [:)] Har enda ikke hørt noe fra gynekologen ang tidlig ultralyd, håper på svar i løpet av uken..
I helgen har vi slappet av og kost oss med familien. Har også vært en tur i butikker og sett på vogner og bilstoler, hyyysj... det er kanskje litt i overkant tidlig, men det er så lenge å vente! Jeg eier ikke fnugg av tålmodighet..

Jeg er utrolig stolt over oss som enda ikke har fortalt noen om babyen, selv om jeg ikke helt vet hvorfor jeg synes det er noe å være stolt over.. Vi hadde tenkte å fortelle det til et vennepar forrige helg, men det var så mange andre der hele tiden, så det ble ikke noe av. Men om knapt to uker skal de kommende besteforeldrene få vite det, så vi må snart komme på en morsom måte å fortelle det..
Forslag mottas med takk!
 
Heisann!

Så gøy å lesa om alle tankane dine rundt graviditeten[:)][:)][:)] Synest tida har gått så fort sidan du kom med nyheten.

Flinke dåke e som klare å holda på hemmeligheten[;)] Me ha vore så åpne om forsøka, så me kan ikkje sjula da. Kommer nok til å fortella da i neste veka alt, ellers så blir da ein kvit løgn.

Håpa du får ul time snart. Blir nok heilt utrulig å sjå nurket på skjermen[:D]
 
Hurra! 9 uker allerede, jeg tror knapt det er sant!

Merker at formen er stigende, men kvalmen kommer likevel snikende på kvelden. har høvelig vent meg til den, så nå er det nesten bare betryggende når jeg kjenner at den kryper innpå.
Kveldende er ikke så morsomme, er sliten, kvalm og trøtt.. det er helt greit når jeg er hjemme og kan ligge slått ut på sofaen, men det er verre når jeg er blant folk. neste helg er det julebord, og det kan jeg ikke si at jeg gleder meg så veldig til..

jeg koser meg veldig og føler ikke jeg har noe å klage for, så lenge jeg får ta ting i mitt eget tempo.

det er sikkert bare innbilning, men jeg tror magen begynner å bli hard nede på høyresiden. har lest at det kan være livmora som er på tur opp fra bekkenet, men jeg tar det som sagt med en klype salt, stoler ikke helt på at det ikke er jeg som "kjenner" noe.

gøy er det iallefall! har fått time hos gynekolog i uke 49, så håper jeg kan få en tidlig ultralyd da. håper håper håper!
 
Gratulerer med 9 uker. Tiden har gått fort.
 
Ha en strålende helg. [:)][:)][:)]
 
10+5!

I dag har vi vært på ultralyd! Hellemænussan, så fint det var å se den lille skatten vi har lengtet slik etter! Han (ja, for enkelhets skyld sier jeg han[:D]) lå og viftet med armene og beina, og hjertet galopperte avgårde, helt nydelig! Legger inn alle bildene her, jeg [:)]




 
Utrulig fine bilder  Tenke da var ein utrulig opplevelse.
 
Takk *Bobbo*! Så koselig at du husker på meg =)
Ja, tenk. endelig 12 uker! Det er enda så uvirkelig at jeg er gravid og plutselig er jeg i 2. trimester!
Mamma har begynt å strikke, og foreløpig er det 2 pledd og en mariusdress som er under planlegging, og utenom det kan jeg bare ønske, så kommer det [:D]

Jeg er konstant sulten og trøtt, og i dag er jeg i tillegg kjempesvimmel. Jeg måtte være hjemme fra jobb og sov 14 timer i natt/dag. Men selv om jeg er så svimmel at jeg ikke engang turte å dusje når mannen var på jobb, går jeg rundt med et stort smil og gleder meg over hver liten plage og brekning. Det er så herlig å vite at det vokser en liten baby inni meg!
Til neste uke skal jeg til legen igjen og i morgen skal jordmor ringe og avtale første time der.
Nå gleder jeg meg veldig til juleferie og feiring med familie og gode venner.
Og om 8 uker er det ultralyd igjen[:)]
 
Håper svimmelheten har gitt seg. Men jeg er så enig i det med å gå og smile av symptomene - de er hjertelig velkomne om det er det som skal til. [:)] En blir ganske ydmyk og takknemlig når en har vært prøver en stund og så lykkes.
Ønsker deg et riktig godt nyttår!!
 
Back
Topp