dumidalia drømmer og dokumenterer =)

dumidalia

Gift med forumet
fant ut at det kanskje var på tide med en dagbok nå, etter å ha holdt til her inne i ett års tid..
det er jo først nå det faktisk skjer noe!

kan jo presentere meg først, jeg er 23 år fra høye nord, gift med gubbekailln som er 32. jeg studerer og jobber i barnehage og pu-bolig, og mannen jobber i butikk. vi giftet oss sommeren -05 og startet prøvingen da.
fikk konstatert pcos i november -05 og hadde 4 pergokurer fra sept -06 til april -07. i oktober -07 sendte vi søknaden til IVF-avdelingen ved UNN, Tromsø og var på forsamtale i mai-08. der ble vi forespeilet oppstart med ivf før utgangen av 08, men nå blir det en runde med kontrollert stimulering.

vi har fått medisinene i posten og venter bare på mens, så er vi igang!
er ufattelig spent og smånervøs...[:D]
 
Hey, enda en dagbok. Så kos.
Deilig å ha ett sted å skrive ned tasnker og følelser. Blir en 
del av dem oppi alt dette.
 
Ønsker deg masse lykke til.
Skal bli spennende å følge deg på din ferd mot en spire.
 
STor klem.
 
Velkommen som dagbok skriver[:)]
 
Jeg skal følge med deg på ferden mot en spire i magen!
 
Masse lykke til med kommendes forsøk[:)]
 
Enda ei dagbok[:)] Velkommen til dagbokgjengen[;)]

Er godt å ha ein plass å skriva ned alt ein tenker på, og få organisert litt midt i alt som skjer.

Tenk no er du snart i gong! Håpa da e detta som skal til for at spira sitter, og at du slepper ivf.

Blir kjekt å følga deg vidare[:)][:)][:)]
 
takk for alle hilsener =)
nå sitter jeg og ser på beat for beat, da er det helg i heimen!
God helg til alle[:D]
 
ferdig på jobb! og 23 timer fri[:D]
skal på seinvakt i morgen igjen. heldigvis er det gode penger å tjene i helgene.[:)]

ellers venter jeg fremdeles spent.. håper tanta dukker opp snart slik at vi kan komme i gang. sånn rent praktisk hadde det vært best om hun kom før 15. oktober, men det tviler jeg i grunn for.
de siste syklusene mine har vært 35, 35, 30 og 60 dager, så her er intet umulig..[:'(]

fortsatt god helg til alle!
 
Grattis med dagbok og lykke til frem over i denne prøve prossesen[:)]
 
hahaha! dumidalia is watching you!
du skjønner, Apple, det er ikke den ting jeg ikke vet!

i dag har jeg sovet lenge. skal på jobb fra 15 til 23.
og i morgen har jeg fri! men da er det på høy tid å ta igjen litt skolearbeid som har blitt skadelidende de siste ukene.. [;)]

ha en fin søndag alle!
 
Du ble ikke satt på ppiller og metformin da, siden du har pcos?
Følger veldig med på disse som har det, siden jeg omsider ble satt i samme bås selv.
 
Veldig bra du fikk begynne på neste mens da, så da er det bare å vente i spenning[:)]
 
Ha en fin dag dumidalia[:)]
 
hei kate=)
legen vi var hos i tromsø ville sette oss på metformin, men da måtte vi brukt den i 6-8 mnd først, og hvis det ikke gikk kunne vi snakkes igjen om prøverør.. og min optimisme var under bunnivå i de dager, så jeg orket ikke et år ventetid på ivf-behandling...

i beste fall får jeg mens om 3 dager [:D]
og i verste fall om 33 dager....
 
Innom å hilser på - og håper du får mensen straks!!! [:D][:D]
 
nå har jeg alvorlig vondt i magen iallefall.. håper det er tanta som er på vei, hvis ikke kan jeg ikke forstå hvorfor jeg skal ha så vondt....

i går lekte jeg husmor, vasket hus og bakte kanelsnurrer, sjokoladeboller og vanlige boller.. bare synd jeg ikke kan spise noe av det selv enda.. men mannen er lykkelig[:D]
 
okei, nå har en ting gått opp for meg.
jeg driver offisielt med redebygging! er ikke det lovlig tidlig??
mandag hadde jeg bake-, rydde- og vaskedag, tirsdag gjorde jeg masse skolearbeid og i dag har jeg begynt "prosjekt rydd den vanvittig rotete boden under trappa". det kommer til å ta sin tid. innimellom strikker jeg babyjakke og syr luer.

evig optimist?
 
GRATULERER MED SPIREN DUMIDALIA!
 
Gratulere med spiren vennen!!!
Utrolig bra!! Og det viste seg at det slett ikke var for tidlig med redebygging!! [:D]
 
takker her også!
nei, redebyggingsinnlegget skrev jeg jo dagen før ikm, eller noe slikt..
kanskje underbevisstheten min visste noe jeg ikke var klar over.. [:D]
 
[:)][:)][:)]GRATULERA SÅ MASSE MED MIRAKELET[:)][:)][:)]

Detta var jo berre ein heilt fantastisk nyhet[:D] Var nok derfor du begynnte med redebygging[;)]


 
legger inn innlegget mitt her også, for safe-keeping[:D]

dere får unnskylde det dårlige mobilbildet tatt av en skjelven hånd nå på morningen.... 

se på det fine mirakelet mitt!!!!



har dere sett noe så vakkert før???
jeg hadde jo tenkt å ringe unn for å få primolut på mandag, men tenkte at de kom sikkert til å si at jeg måtte ta en test og det var jo like greit å få det unnagjort..
jeg holdt på å falle rett i gulvet når jeg så på testen! lyyste positiv etter 15 sekunder.
så er man jo selvsagt fri for stemme, så jeg fikk ikke til å rope på mannen, ble stående og hvine på badegulvet
sprang inn og overfalt han, han har vært på jobb i natt, så han hadde nettopp lagt seg, stakkar...

stor lykke og takknemlighet i dumidalia-heimen!

og hvis det er noen kjenninger som spionerer, som jeg jo tror det er, vær så, vær så snill og ikke fortell den gode nyheten til noen! gjør deg heller til kjenne slik at jeg kan snakke med noen som likevel vet det
skulle jo egentlig endre nick før vi skulle begynne med forsøk, men det ble jo aldri noe av!

 
ORIGINAL: Ivara

Må bare gratulere her inne også.

Tenk at du har et lite hjemmelaget mirakel i magen!




 
Back
Topp