Dåpstråd for novemberbabyene

Lurt! Me ska ha navnefest på påskeaftå, då e ho 4 måna ganmal. Skal ha da på ein gammal herregård på heimplassen min. Så mannen min sin familie får besøka min heimplass. På menyen står da streetfood med lokal eplemost til.
Me blir ca 25 gjestar; besteforeldre, oldebesten, onkler, tanter, søskenbarn og et vennepar av oss. Blir ingen sermoni før festen. Men kanskje nokon vil sei noko, laga ein sang ol. Maten og drikke kjeme på ca 10.000 +lokalleige på ca 4000kr .
Så bakst familie/vennar nokon kaker. Temaet for festen blir kanskje sommarfuglar, på kakå, invitasjonar, sarvietta ol.
Spennande å høyra korleis de andre vil gjera det :)
 
Lurt! Me ska ha navnefest på påskeaftå, då e ho 4 måna ganmal. Skal ha da på ein gammal herregård på heimplassen min. Så mannen min sin familie får besøka min heimplass. På menyen står da streetfood med lokal eplemost til.
Me blir ca 25 gjestar; besteforeldre, oldebesten, onkler, tanter, søskenbarn og et vennepar av oss. Blir ingen sermoni før festen. Men kanskje nokon vil sei noko, laga ein sang ol. Maten og drikke kjeme på ca 10.000 +lokalleige på ca 4000kr .
Så bakst familie/vennar nokon kaker. Temaet for festen blir kanskje sommarfuglar, på kakå, invitasjonar, sarvietta ol.
Spennande å høyra korleis de andre vil gjera det :)

Så hyggelig :)
Vi tenker å invitere omtrent like mange. Har også sommerfugler som tema :) Er masse fint på e-Bay! All pynt, inklusivt servietter, løper og lys, kom på 350 kr :D
 
Mini her ble døpt på søndag. Desverre kunne vi ikke ha noen feiring da lillesøster i familien ble syk :(
 
Så hyggelig :)
Vi tenker å invitere omtrent like mange. Har også sommerfugler som tema :) Er masse fint på e-Bay! All pynt, inklusivt servietter, løper og lys, kom på 350 kr :D
So gøy! Då ska eg sjekka dar! Har du bilde av dei tinga du har kjøpt?
 
Her blir det dåp om en mnd. Har null kontroll, har ikke plass til alle i leiligheten, kjøkkenet mitt er alt for lite til å lage all mat og kaker så nå har vi fått avtalt å låne et rom i kjelleren i borettslaget ikke akkurat et pent rom men det er nå det vi fikk tak i og gidder ikke bruke alt for mye på leie sted.
 
Blir dåp 5. februar her :)
Vi har ordna lokale og mat (blir sodd). Lengre har vi ikke kommet :p
Har svarfrist den 29. januar, men vi blir nok rundt 30 stk.
Eneste pynten jeg har kommet frem til, er at jeg skal dekorere de hvite dukene med maling. Ikke funnet ut hva jeg skal male enda da, bør vel kanskje gjøre det snart ;)
Ellers så skal jeg lage dåpskaka selv, så søker litt på nett etter inspirasjon :) Skal også lage cake pops dyppet i blå Candy Melts.
 
Blir dåp 5. februar her :)
Vi har ordna lokale og mat (blir sodd). Lengre har vi ikke kommet [emoji14]
Har svarfrist den 29. januar, men vi blir nok rundt 30 stk.
Eneste pynten jeg har kommet frem til, er at jeg skal dekorere de hvite dukene med maling. Ikke funnet ut hva jeg skal male enda da, bør vel kanskje gjøre det snart ;)
Ellers så skal jeg lage dåpskaka selv, så søker litt på nett etter inspirasjon :) Skal også lage cake pops dyppet i blå Candy Melts.
Fotsporene til lille? [emoji1]
 
Blir dåp 26 feb, da er snuppa 3 mnd ca [emoji1] vi blir vel rundt 17 stk. Så nå må jeg begynne planlegging[emoji6]
 
Last edited:
So gøy! Då ska eg sjekka dar! Har du bilde av dei tinga du har kjøpt?
Jeg har ikke fått så mye av det enda, men fikk disse sommerfuglene i posten i dag. Bestilte i fargene pink, white, purple og rhodo. Fikk fire for prisen av tre, og de kostet bare 8 kr pakken :) Superfornøyd med kvaliteten! Vingene er laget av et slags plastmateriale, også følger det med sånne puter med dobbeltsidig tape for å feste de på veggen. Kommer til å pynte rommet hennes med disse etter dåpen ;) Kom på bare 7 dager :D
sommerfugl.jpg

Ellers venter jeg på serviettringer, blondeløper, bordkort, flytende telys og servietter :cool:
 
Vi skal ha dåp 12 mars. :) Innbydelsene har kommet i posen å var helt nydelig. Gleder meg til å sende ut de :) Dåpskaka og lokale er bestilt å noen pynteting fra ebay er på vei :D
 
Jeg har ikke fått så mye av det enda, men fikk disse sommerfuglene i posten i dag. Bestilte i fargene pink, white, purple og rhodo. Fikk fire for prisen av tre, og de kostet bare 8 kr pakken :) Superfornøyd med kvaliteten! Vingene er laget av et slags plastmateriale, også følger det med sånne puter med dobbeltsidig tape for å feste de på veggen. Kommer til å pynte rommet hennes med disse etter dåpen ;) Kom på bare 7 dager :D
Vis vedlegget 215145

Ellers venter jeg på serviettringer, blondeløper, bordkort, flytende telys og servietter :cool:
Oj so flotte ting du har kjøpt! :) e jo da so e kjekt når ein har litt tid på seg, då kan ein kjøpa på eBay ob blir ikkje loppa for penga! Ska inn å sjekka ein dag. Takk for inspirasjonen
:)
 
Hvilken alder er best når det gjelder å bli døpt? 3 eller 4 mnd eller har det ikke så mye å si? Noen erfaringer?
 
Hvilken alder er best når det gjelder å bli døpt? 3 eller 4 mnd eller har det ikke så mye å si? Noen erfaringer?
E vel 3-5 måna så e den uskrevne regel ;) men eg har vore i dåp til ein som var 6 månader, so ein gjere det når ein sjølv føler det passar inn for dåka. Det eg ville passa på var at bebien ikkje får noko vaksine rett før dåpen, då dei kan reagera litt på den, men ellers e da vel kanskje ikkje so masse Anna å tenka på.
 
Vi skal ha barnedåp i slutten på februar men er i år veldig seint ute med både bestilling av kaker osv, eneste som er i boks er dåpskjolene og lokalet som vi skal ha selskapet i og kirken pluss faddrene :) Har jo egentlig det viktigste da sånn sett :)
Får sette i gang med det andre så blir det nok bra :)
 
Vi skal ha barnedåp i slutten på februar men er i år veldig seint ute med både bestilling av kaker osv, eneste som er i boks er dåpskjolene og lokalet som vi skal ha selskapet i og kirken pluss faddrene :) Har jo egentlig det viktigste da sånn sett :)
Får sette i gang med det andre så blir det nok bra :)

Helt likt her :p Vi får kaker av venner og bekjente, så da er jo det på en måte i boks. Har ikke bestilt invitasjoner enda, og er usikker på hva vi skal servere. Skal ha dåp første helgen i mars, så krysser fingrene for at dåpskjolen passer :p
 
Back
Topp