Dåpstråd for novemberbabyene

Vi skal ha dåp 12. mars. Da er vesla 4,5 mnd. Kirken, lokale for selskapet, maten og dåpskjole er i boks. Dåpskake bestiller oldeforeldrene. Faddere har vi ikke bestemt oss for enda! Skal handle invitasjoner i morgen :) Vi har en del rosa pynt fra storesøstrene sin dåp som vi bruker opp igjen. Så kjøper jeg inn noen blomster for å pynte med. Bordkort har jeg ikke bestemt meg for hvordan de skal være, har lyst til å lage selv.
 
Skulle scrappe borekord idag men det enten i katastrofe og ingenting ble beint. Så nå er jeg på jakt etter ny ide. Tror det blir polaroid bilder av grimasene til veslå.
 
Hvordan skal dere gjøre det om hvem som skal bære i kirka? Mor, far eller fadder?
 
Fekk litt tips til ting å gjera i navnefesten så det ikkje blir høgtidlig og kjedlig for gjestane.
Ein quiz om barnet; kva kjem den til å bli når den blir stor, kva dialekt snakkar den, kor mange kjærasta kjeme den te å få osv.

Er det nokon andre so har nokon morsome/kjekke leikar til ein navnefest?
 
Her blir det dåp 5.mars, da er han 3 mnd:)
Mamma skal lage smørbrød, vi blir ca 23 stk. Lokalet er i boks, det blir i peisstuen til kirken så vi slipper å flytte på oss:)
Invitasjon er sendt. Alt er handlet inn av pynt, mangler kun kaffe og litt flere sorter brus.
+ printe ut bordkort som blir noe lignende dette :)
ImageUploadedByBV Forum1485611405.684948.jpg
 
Her blir det dåp 5.mars, da er han 3 mnd:)
Mamma skal lage smørbrød, vi blir ca 23 stk. Lokalet er i boks, det blir i peisstuen til kirken så vi slipper å flytte på oss:)
Invitasjon er sendt. Alt er handlet inn av pynt, mangler kun kaffe og litt flere sorter brus.
+ printe ut bordkort som blir noe lignende dette :)
Vis vedlegget 217166
Oj, da va kjempe stillig! :) kan henda me ska stjela den idéen dar ;)
 
Her blir det dåp 5.mars, da er han 3 mnd:)
Mamma skal lage smørbrød, vi blir ca 23 stk. Lokalet er i boks, det blir i peisstuen til kirken så vi slipper å flytte på oss:)
Invitasjon er sendt. Alt er handlet inn av pynt, mangler kun kaffe og litt flere sorter brus.
+ printe ut bordkort som blir noe lignende dette :)
Vis vedlegget 217166



Blir samme type bordkort her. Lurer bare på hvordan eg skal dekke bordet med de. Ville hatt de til å stå.
 
Blir samme type bordkort her. Lurer bare på hvordan eg skal dekke bordet med de. Ville hatt de til å stå.

Jeg tenker å gjøre som Evis84 sier, bruke en liten klesklype å feste til glasset:)
Hvis du vil ha de stående så kan du kanskje sette de inntil glasset eller servietten? :) (kommer an på hvordan du har servietten da:) )
 
Ka med ei lita klesklypa og festa den te glaset.. ein mulighet.. :)


Jeg tenker å gjøre som Evis84 sier, bruke en liten klesklype å feste til glasset:)
Hvis du vil ha de stående så kan du kanskje sette de inntil glasset eller servietten? :) (kommer an på hvordan du har servietten da:) )

Har tenkt tanken med klype problemet er bare at jeg er så redd for stetteglassene at jeg ikke dekker med dem til alle de 10 barna som kommer, og de andre glassene er for tykke. Servietten blir brettet som et hjerte og liggende på tallerken. Tenkt litt på stor liggende klype eller lage spor i noen tre klosser.
 
Har tenkt tanken med klype problemet er bare at jeg er så redd for stetteglassene at jeg ikke dekker med dem til alle de 10 barna som kommer, og de andre glassene er for tykke. Servietten blir brettet som et hjerte og liggende på tallerken. Tenkt litt på stor liggende klype eller lage spor i noen tre klosser.

Ah, da er det litt værre:/
Men stor klype eller spor i treklosse var ikke dumt da:) når er dåpen?
 
Ah, da er det litt værre:/
Men stor klype eller spor i treklosse var ikke dumt da:) når er dåpen?

Har litt dårlig tid for er alt om to uker. Heldigvis begynt å bake kaker som tåler frys og delegert mat og kaker rundt på familien.

Bordkortene kom i posten idag og jeg er forelsket.
 
Har litt dårlig tid for er alt om to uker. Heldigvis begynt å bake kaker som tåler frys og delegert mat og kaker rundt på familien.

Bordkortene kom i posten idag og jeg er forelsket.

Så bra kakene kan fryses! Jeg har også fordelt litt arbeid i dag :) godt hva som er gjort!
Jeg var på nille og så disse, tenkte om det kunne være noe å klippse bildene til?
ImageUploadedByBV Forum1485806251.307613.jpg

Så bra du er fornøyd med bordkortene:) hvilken størrelse er de?
 
Her blir det dåp 5.mars, da er han 3 mnd:)
Mamma skal lage smørbrød, vi blir ca 23 stk. Lokalet er i boks, det blir i peisstuen til kirken så vi slipper å flytte på oss:)
Invitasjon er sendt. Alt er handlet inn av pynt, mangler kun kaffe og litt flere sorter brus.
+ printe ut bordkort som blir noe lignende dette :)
Vis vedlegget 217166

Slike bilder har jeg tatt for å ha til bordkort Kjempe stilig
 
Så bra kakene kan fryses! Jeg har også fordelt litt arbeid i dag :) godt hva som er gjort!
Jeg var på nille og så disse, tenkte om det kunne være noe å klippse bildene til?
Vis vedlegget 217434

Så bra du er fornøyd med bordkortene:) hvilken størrelse er de?


Har kjøpt 10×10 så de er jo litt store men tror da at kanskje det blir tatt med hjem og tatt vare på og ikke kastet eller glemt igjen i en dresslomme. De klypene har jeg en del av alt (hamstret på jobb før permisjon) og planlegger sette de utover bordet med små dikt og sang vers type vi har ei tulle og lykkeliten om det blir fint vet jeg ikke.
 
Her blir det dåp 5.mars, da er han 3 mnd:)
Mamma skal lage smørbrød, vi blir ca 23 stk. Lokalet er i boks, det blir i peisstuen til kirken så vi slipper å flytte på oss:)
Invitasjon er sendt. Alt er handlet inn av pynt, mangler kun kaffe og litt flere sorter brus.
+ printe ut bordkort som blir noe lignende dette :)
Vis vedlegget 217166
haha! ser ut til at det blir mange av disse bordkortene :p Var dette bildet jeg også lagret på mobilen min.. Våre ble litt annerledes da, men fotsatt den polaroid stilen :) Laget til polaroidlignende på datan da polaroidfilmer er dritdyrt i norge og jeg ikke rekker å bestille på ebay eller wish :)
 
Fekk litt tips til ting å gjera i navnefesten så det ikkje blir høgtidlig og kjedlig for gjestane.
Ein quiz om barnet; kva kjem den til å bli når den blir stor, kva dialekt snakkar den, kor mange kjærasta kjeme den te å få osv.

Er det nokon andre so har nokon morsome/kjekke leikar til ein navnefest?

Så kjekke tips. Må finne på noe sånt vi også.

---

Vi er sene med navnefest. Skal ha det i juni, så vi har ikke sendt ut invitasjoner enda. Tenker å ha det hjemme, for å spare penger til lokale. Setter opp partytelt i forbindelse med veranda. Håper det ikke blir kaldt.. Bestiller buffet og fancy dåpskake tror jeg, også baker vi og familie resten av kakene. Har ikke helt gått over gjestelista, men blir vel rundt 30. Han har ganske stor familie, også blir det noen få fra min familie. Dekorasjoner har jeg ikke tenkt på enda, men har sett at de egentlig har veldig mye fint på ebay.
 
Ja, de polaroidkortene var kule! Dere andre, har dere eget polaroidkamera? Fikk litt lyst på sånne jeg også ;) Men tenkte egentlig ikke å bestemme bordsettingen. Men dere tror det er lurest? Vil jo at min familie og hans skal snakke litt sammen..

Hvilke invitasjoner har dere sendt ut? Vi har akkurat sendt ut mange dyre takkekort, så jeg vurderer å sende ut rimelige invitasjoner fra Søstrene Grene eller noe.
 
Så kjekke tips. Må finne på noe sånt vi også.

---

Vi er sene med navnefest. Skal ha det i juni, så vi har ikke sendt ut invitasjoner enda. Tenker å ha det hjemme, for å spare penger til lokale. Setter opp partytelt i forbindelse med veranda. Håper det ikke blir kaldt.. Bestiller buffet og fancy dåpskake tror jeg, også baker vi og familie resten av kakene. Har ikke helt gått over gjestelista, men blir vel rundt 30. Han har ganske stor familie, også blir det noen få fra min familie. Dekorasjoner har jeg ikke tenkt på enda, men har sett at de egentlig har veldig mye fint på ebay.
Ja litt kjekt å gjera noko Meir enn å berre eta mat og kake. Blir litt lettare stemning blandt gjestene óg! Ja me venta te påske med navnefest. Ikkje vits å stressa med da dei fyste par mnd. Høyrtes fint ut med hagefest då! Håpa veret blir bra so de kan kosa dåka litt utanfor teltet ôg :)
 
Back
Topp