Bukett prøver på nr 1 <3

Tiden går og i morgen er det 1 uke siden cytotec. Prøver å tenke positivt.. se fremover, men hva prøving gjelder så er det veldig vanskelig nå. Alt har handlet om testing, symtomer, ma, babyverden , nye tester , graviditet siste 6 mnd.. hvor håp, glede, engstelse og nedturer har gjort meg desperat og inaktiv. Inaktiv pga utmattelse i begge graviditetene OG pga jeg ikke har orket å gjøre en dritt etter ma'ene. Så dette har resultert i at jeg har gått opp en del kg i vekt og kroppen er svak. Jeg er svak. Lite energi og føler meg dritt. Jeg vet at det er vanlig å miste, har to venner som begge mistet samme uke (!!) som meg.. men nå har jeg mistet to ganger på 6 mnd og jeg er redd for å måtte oppleve det igjen. Det tar så mye krefter:(
Har derfor bestemt meg for å ta litt avstand fra babyverden og tankene rundt prøving. Skal komme i gang med trening og tenke på meg selv. Så får vi se på nyåret når jeg blir klar for å prøve igjen.

Det høres fornuftig ut! Lykke til, ta vare på deg selv ❤️
 
Det skjønner jeg veldig godt, prøving med alle følelser involvert er veldig intenst.

Håper du får ting litt på avstand og får en fin jul :) Også kan det bli baby neste år <3
 
Da har jeg vært på etterkontroll. Livmoren hadde krympet til vanlig str og kun litt igjen nå før det er helt tomt. Nå vil jeg bare at tiden skal gå sånn at kroppen kan komme i balanse igjen. Disse dagene og ukene tar en evighet , mye lenger tid enn Dpo tiden! Da har man ihvertfall prøvd , og et håp om en spire. Nå er det blødning på dag 13 og sikkert 3-4 uker minst til tr.. snork!!!
 
14 dager siden ma i dag, og det kan se ut som at blødningen avtar! Da betyr det kanskje at kroppen kommer fortere i balanse denne gangen ?? Håper håper <3

Var for øvrig første dag tilbake i jobb i dag, deilig å være tilbake. Elsker jobben min, den gir meg så mye styrke. Føler meg som meg selv igjen for første gang siden ma'en. Jeg trengte virkelig to ukers sykemelding, men kjente samtidig at jeg holdt på å gå på veggen. Alt for mye tid til å tenke! Ikke noe for meg det der.. :hilarious: Kjenner meg faktisk optimistisk i dag. Hvis blødningen avtar betyr det fremgang! Et steg nærmere å kunne prøve på ny - igjen!
 
Tiden går og i morgen er det 1 uke siden cytotec. Prøver å tenke positivt.. se fremover, men hva prøving gjelder så er det veldig vanskelig nå. Alt har handlet om testing, symtomer, ma, babyverden , nye tester , graviditet siste 6 mnd.. hvor håp, glede, engstelse og nedturer har gjort meg desperat og inaktiv. Inaktiv pga utmattelse i begge graviditetene OG pga jeg ikke har orket å gjøre en dritt etter ma'ene. Så dette har resultert i at jeg har gått opp en del kg i vekt og kroppen er svak. Jeg er svak. Lite energi og føler meg dritt. Jeg vet at det er vanlig å miste, har to venner som begge mistet samme uke (!!) som meg.. men nå har jeg mistet to ganger på 6 mnd og jeg er redd for å måtte oppleve det igjen. Det tar så mye krefter:(
Har derfor bestemt meg for å ta litt avstand fra babyverden og tankene rundt prøving. Skal komme i gang med trening og tenke på meg selv. Så får vi se på nyåret når jeg blir klar for å prøve igjen.

Kjenner meg så igjen, du er ikke alene!! Stor klem
 
Må humre litt av meg selv. Skulle liksom ta en pause fra babyverden. Istedenfor er jeg nesten mer aktiv nå og har i tillegg meldt meg inn på "vi som prøver" sitt skjulte forum :hilarious::hilarious:

Finner mye styrke i å lese her. Tar selvfølgelig ting med en klype salt, og jeg er ikke den som gir mest av meg selv, men er fint å lese andres erfaringer og kunne dele noen egne tanker og erfaringer. Om det så bare er for meg selv her i dagboken. Hjelper å få ting ned på papiret for å kunne sortere tanker og følelser. Selvom jeg har gode folk rundt meg IRL så er det ikke sånn at de nødvendigvis skjønner hvor håpløst ting kan være etter sa/ma selvom det var tidlig i svangerskapet, og jeg føler at nå er det forventa at jeg skal "ta meg sammen" .. ingen som har sagt det, men. Vil liksom ikke jamse om det i evigheter heller.. selvom behovet for å snakke er stort! Derfor er det så fint med babyverden :)
 
Last edited:
Gledes over at dagene går og blødningene er nå helt borte kan det virke som! Tok en graviditetstest på onsdag som nesten var blenda. Regner da med at den nå er blenda, men gidder ikke teste i tilfelle det enda er strek.
Ligger med omgangssyken nå (for andre gang denne mnd) helt grusomt. Vært en ganske tøff desember mnd får en si. Men heller spysyken nå enn neste helg!! Reiser til syden 1 juledag, blir nydelig.
 
Gledes over at dagene går og blødningene er nå helt borte kan det virke som! Tok en graviditetstest på onsdag som nesten var blenda. Regner da med at den nå er blenda, men gidder ikke teste i tilfelle det enda er strek.
Ligger med omgangssyken nå (for andre gang denne mnd) helt grusomt. Vært en ganske tøff desember mnd får en si. Men heller spysyken nå enn neste helg!! Reiser til syden 1 juledag, blir nydelig.

Huff, du har ikke hatt det enkelt :( men så utrolig bra at du har blitt ferdig med det nå. Og da må du nyte alt til det fulle i sydenland! <3 forhåpentligvis siste tur før du får en liten bebis :)
 
Huff, du har ikke hatt det enkelt :( men så utrolig bra at du har blitt ferdig med det nå. Og da må du nyte alt til det fulle i sydenland! <3 forhåpentligvis siste tur før du får en liten bebis :)

Tusen takk! bestilte turen da jeg var gravid, men nå som ting ble litt annerledes skal jeg virkelig nyte all inclusive med sangeria og strawberry daiquiri ved bassenget.. ost og spanske skinker og vin:) så får vi håpe det går bra i 2017! Det er tungt å være prøver Og tungt å miste, men må ikke glemme å kose oss heller :) plutselig får vi to streker vi og!! Tenker januar jeg. Det gjør vel du og?:)
 
Tusen takk! bestilte turen da jeg var gravid, men nå som ting ble litt annerledes skal jeg virkelig nyte all inclusive med sangeria og strawberry daiquiri ved bassenget.. ost og spanske skinker og vin:) så får vi håpe det går bra i 2017! Det er tungt å være prøver Og tungt å miste, men må ikke glemme å kose oss heller :) plutselig får vi to streker vi og!! Tenker januar jeg. Det gjør vel du og?:)

Ååå ja, det høres fantastisk ut! :) det har du helt rett i, man må prøve å stresse ned i blant og prøve å tenke på andre ting. Jeg har aldri opplevd å miste, så kan ikke tenke meg til hvor tøft det er. Men det er tøft å være prøver også ja! Januar hadde vært en perfekt måned å få to streker på, når vi har gått inn i et nytt år :D
 
Ååå ja, det høres fantastisk ut! :) det har du helt rett i, man må prøve å stresse ned i blant og prøve å tenke på andre ting. Jeg har aldri opplevd å miste, så kan ikke tenke meg til hvor tøft det er. Men det er tøft å være prøver også ja! Januar hadde vært en perfekt måned å få to streker på, når vi har gått inn i et nytt år :D

Ja det er ganske tungt.. håper du slipper å oppleve det..lenge har du prøvd? vi får kose oss litt ekstra i jula med alt vi ikke kan spise når vi blir gravide... siden vi skal bli det i januar :) Fin start på året det!!
 
Gledes over at dagene går og blødningene er nå helt borte kan det virke som! Tok en graviditetstest på onsdag som nesten var blenda. Regner da med at den nå er blenda, men gidder ikke teste i tilfelle det enda er strek.
Ligger med omgangssyken nå (for andre gang denne mnd) helt grusomt. Vært en ganske tøff desember mnd får en si. Men heller spysyken nå enn neste helg!! Reiser til syden 1 juledag, blir nydelig.

Huff! God bedring og god tur, nyyt! :)
 
Ja det er ganske tungt.. håper du slipper å oppleve det..lenge har du prøvd? vi får kose oss litt ekstra i jula med alt vi ikke kan spise når vi blir gravide... siden vi skal bli det i januar :) Fin start på året det!!

Ja det tror jeg på :( jeg slutta på p-pillene i mai. Hadde ubeskyttet sex i mai og juni, men begynte ikke skikkelig å prøve før i juli så er i pp6 nå da. Vi skal kose oss masse i jula ja! Spekemat og vin/øl :D og jeg er superglad i ost og kjeks, så det blir det også da :) to streker på nyåret hadde vært kjekt altså!
 
IMG_3581.JPG
Sitter på Tenerife og koser meg med late dager ved bassenget, deilige oster , nydelige biffer og masse sangeria og strawberry daiquiri! Føler meg avslappet og er klar for å starte det nye året med ny giv og positive tanker. Venter enda på tr etter ma'en jeg hadde i november, men akkurat nå er jeg glad hun holder seg vekke:)

Ønsker dere alle er godt nyttår og håper vi ser mange fine streker på testene våre <3
 
Vis vedlegget 213479
Sitter på Tenerife og koser meg med late dager ved bassenget, deilige oster , nydelige biffer og masse sangeria og strawberry daiquiri! Føler meg avslappet og er klar for å starte det nye året med ny giv og positive tanker. Venter enda på tr etter ma'en jeg hadde i november, men akkurat nå er jeg glad hun holder seg vekke:)

Ønsker dere alle er godt nyttår og håper vi ser mange fine streker på testene våre <3

Ååh, det ser og høres helt fantastisk ut! Så bra med en sånn tur etter å ha hatt MA så du får slappe av litt. Kos deg masse og nyyt resten av ferien! Håper tr kommer når dere kommer hjem, så dere kan sette igang igjen :) et riktig godt nyttår til deg også <3
 
Ååh, det ser og høres helt fantastisk ut! Så bra med en sånn tur etter å ha hatt MA så du får slappe av litt. Kos deg masse og nyyt resten av ferien! Håper tr kommer når dere kommer hjem, så dere kan sette igang igjen :) et riktig godt nyttår til deg også <3

Ja passet veldig bra med en sånn tur. Husker jeg tenkte på det før jeg mistet, at om vi skulle være så uheldige igjen var det midt i blinken å komme seg bort til varmen.
Tr er velkommen første uka i januar, gleder meg veldig til å ta fatt på prøvingen.. Håper virkelig du får to streker på testene dine denne gangen!! Det hadde liksom vært en perfekt avslutning på 2016 da. Hvis ikke får vi krysse fingrene for en god start på 2017! :) godt nyttår til deg og :)
 
Ja passet veldig bra med en sånn tur. Husker jeg tenkte på det før jeg mistet, at om vi skulle være så uheldige igjen var det midt i blinken å komme seg bort til varmen.
Tr er velkommen første uka i januar, gleder meg veldig til å ta fatt på prøvingen.. Håper virkelig du får to streker på testene dine denne gangen!! Det hadde liksom vært en perfekt avslutning på 2016 da. Hvis ikke får vi krysse fingrene for en god start på 2017! :) godt nyttår til deg og :)

Det er helt innafor og veldig fortjent etter å ha opplevd noe sånt! <3
Gleder meg til å følge med når du kan starte prøvingen igjen :) så håper jeg at du også får en pangstart i januar/februar med to streker! Det hadde vært perfekt om jeg hadde fått positiv test i morgen eller på nyttårsaften ja, men hvis ikke får vi håpe 2017 bringer mer lykke for oss begge :)
 
Ja 2017 startet jo bra med store forsinkelser på flyturen og ingen bagasje å hente når vi ankom Gardermoen. Ventet i 2 timer før vi kjørte hjem.. Var hjemme kl 04 i natt og endte opp med 3 timer søvn! Kom meg opp og dro på jobb som en zombie...De har enda ikke funnet bagasjen min og jeg kjenner jeg blir forbanna. 1.januar starter uflaksen liksom. Haha! Hva gir du meg.

Ellers har ikke tr dukket opp enda.. går og venter og venter.. nå som hverdagen er i gang igjen kjenner jeg utålmodigheten bygge seg opp. Håper hu dukker opp snart!! Skal til gynekologen i morgen og snakke om veien videre - gleder meg til å forhåpentligvis få noen gode råd.. Er sååå klar for å prøve nå!! Håper ting snart skjer og at det ikke tar maaange mnd før spiren sitter..! Og håper for Guds skyld at vi har fått vår dose av missed abortions nå. Her blir det ikke prøvepause for å si det sånn.
 
I dag har jeg vært hos gynekologen og snakket om "veien videre". Jeg sa jeg ønsket resept på crinone og albyl e, han svarte meg at det ikke foreligger noen bevist virkning av at dette forebygger ma/sa men at jeg kunne få resepten hvis det beroliget meg. Det er visst mye kliss med det og det er dyrt. Hvor dyrt vet jeg ikke. Det jeg derimot vet er at jeg vil prøve det. Selvom det er 50% sjangs for at vi bare har hatt uflaks og blodfortynnende ikke har noe for seg så sa gynekologen at det er som regel det de gir folk som har hatt habituell abort. Jeg er altså bare føre var!!

Han hadde veldig trua på at vi ville lykkes og sa at prosentandelen som mister 3 ganger på rad er uhyre liten. Statistikken er på vår side!

Jeg må si at jeg gleder meg veldig til å få tr, kunne ta pergotime igjen, teste etter el og etterhvert ta graviditetstester. Akkurat nå er jeg bare i limboland..jeg har nok ganske høye forventninger på at det vil klaffe ganske fort for oss siden jeg går på pergo og det har klaffet på pp3 og pp1...stor fallhøyde. Ganske lett å bli litt koko som prøver! :) godt vi kan blåse ut alle tanker og følelser på babyverden :)
 
Glemte å skrive det viktigste : Han sa jeg skulle ringe han med en gang jeg blir gravid så skulle vi avtale ultralyd. Han skal altså følge meg opp med flere tul :) kjenner det gir meg masse trygghet. (Og økonomisk lettelse:hilarious::hilarious:..) ... eller kanskje ikke hvis crinone og albyl e er svindyrt :hilarious:
 
Back
Topp