Bubblys dagbok - dobbel glede

Herlig Bubbly ❤️ Kjempefin kul du har, skjønne deg :)
 
22 uker i dag!! [emoji847]
Om en uke skal vi på neste ultralyd. Gleder meg skikkelig til å hilse på jentene igjen [emoji5]

Kjenner det er slitsomt å jobbe selvom det er tilrettelagt, så regner med at jeg blir sykemeldt 100% når jeg er hos fastlegen neste onsdag. Når jeg har sagt det til kolleger og sjefen så virker de så overrasket og uforstående til dette. Prøver å forklare at det er risikosvangerskap og at legene vil hindre for tidlig fødsel. Lønnsansvarlig trodde det var vanlig å gå til termin med tvillinger også, så måtte forklare at snittet er på 37 uker... Føler meg liksom som en unnasluntrer når jeg er i passe grei form men likevel skal sykemeldes... [emoji53] Men vil jo uansett ikke ta noen sjanser og det står jo overalt at tvillingsvangerskap skal sykemeldes på denne tida her. Er livredd for tidlig fødsel eller andre komplikasjoner. Prøver å ikke tenke for mye på det, men det er vanskelig.

Ellers har vi det bra. De to små romsterer mye inni der på kveldene og litt på morgenen. Jeg tror de trives og vokser som de skal.
Veier og måler meg hver torsdag nå, og det ser ut til at jeg går opp 0,5kg og 1 cm hver uke [emoji5]



89d21f324e11b5edcad1974a0d03676d.jpg
Hurra for 22 uker[emoji1][emoji106] Nydelig babymage[emoji7][emoji7][emoji7][emoji175]
 
Gratulerer med 22!! :D
Fin babymage også [emoji173]️

Nå fant jeg dagboken din også! Fine tvillingmagen [emoji179][emoji179] og gratulerer med 2 jenter!
Så hyggelig! [emoji8]

Herlig Bubbly [emoji173]️ Kjempefin kul du har, skjønne deg :)

Hurra for 22 uker[emoji1][emoji106] Nydelig babymage[emoji7][emoji7][emoji7][emoji175]

Fiiine mage!!:happy:

Tusen takk damer [emoji847][emoji176]
Utrolig stolt av babybumpen min og blir mer og mer forelska i jentene for hver dag som går. Føler liksom at vi kan føle og kjenne hverandre mere nå, og da kommer liksom litt personligheter frem også. Elsker hvert eneste lille spark og knuff jeg kjenner [emoji7]
 
22+6 i dag [emoji5]

Har vært hos fastlegen i dag og starter med 50% sykemelding nå i to uker fremover. Så tar vi det derfra. Syns det er helt greit å trappe ned litt.
Symfysemålet ble tatt, og jeg lå på 24 cm, noe som er over snittet, men ikke så rart da [emoji1]

I morgen er en ny sv.skapsuke, og da skal vi også inn på ny ultralyd på ahus. Gleder meg til å se de to krabatene våre igjen og håper selvsagt alt står supert til med de små.
Vekta mi går oppover og jeg har nå passert startvekta som var på 75kg. Gikk ned 6-7kg med kvalmen, men er på 75,7kg nå og er veldig fornøyd med det. Prøver å få i meg nok mat til de to og det virker som de vokser som de skal [emoji1360] Magen vokser hvertfall!

Det begynner å gå opp for meg at vi skal bli foreldre om 3-4 mnd!! Eller, nei, jeg skjønner det ikke helt, men tenker mye på det og gleder meg voldsomt! [emoji3] Det blir en helt ny hverdag og livet blir nok aldri som før. Men for en glede og lykke!! Man kan vel aldri forberede seg 100%, men jeg føler meg veldig klar for denne nye fasen av livet med jentene våre [emoji5][emoji176][emoji176]
 
22+6 i dag [emoji5]

Har vært hos fastlegen i dag og starter med 50% sykemelding nå i to uker fremover. Så tar vi det derfra. Syns det er helt greit å trappe ned litt.
Symfysemålet ble tatt, og jeg lå på 24 cm, noe som er over snittet, men ikke så rart da [emoji1]

I morgen er en ny sv.skapsuke, og da skal vi også inn på ny ultralyd på ahus. Gleder meg til å se de to krabatene våre igjen og håper selvsagt alt står supert til med de små.
Vekta mi går oppover og jeg har nå passert startvekta som var på 75kg. Gikk ned 6-7kg med kvalmen, men er på 75,7kg nå og er veldig fornøyd med det. Prøver å få i meg nok mat til de to og det virker som de vokser som de skal [emoji1360] Magen vokser hvertfall!

Det begynner å gå opp for meg at vi skal bli foreldre om 3-4 mnd!! Eller, nei, jeg skjønner det ikke helt, men tenker mye på det og gleder meg voldsomt! [emoji3] Det blir en helt ny hverdag og livet blir nok aldri som før. Men for en glede og lykke!! Man kan vel aldri forberede seg 100%, men jeg føler meg veldig klar for denne nye fasen av livet med jentene våre [emoji5][emoji176][emoji176]

Så herlig oppdatering Bubbly min ❤️
Hormonella (meg) felte et par tårer av det siste avsnittet der gitt ❤️

Og så gøy med UL i morgen!! :D Alltid stas å titte inn ❤️
 
Så herlig oppdatering Bubbly min [emoji173]️
Hormonella (meg) felte et par tårer av det siste avsnittet der gitt [emoji173]️

Og så gøy med UL i morgen!! :D Alltid stas å titte inn [emoji173]️

Awww...! Jeg vet hvordan det er å være hormonella [emoji57][emoji176] Hyggelig at du likte oppdateringa, og tenk, snart er du like langt! Tiden går bare fortere og fortere jo lenger du kommer faktisk.
Gleder meg villt til i morgen [emoji847]
 
Glemte å nevne at legen også sjekket hjertebankene og de var veldig fine. Mellom 144-155 sånn cirka [emoji1360]

Har også endelig fått jordmor i bygda, så da blir det jm-time 8. september.
 
Lykke til imorgen! Bra du fikk sykemelding, det lettet nok litt :smug: gleder meg til å se bilder av krabatene imorgen :rolleyes:
 
Lykke til på UL i morgen, så stas å få se jenteknøttene dine igjen [emoji177]
 
Da har jeg vært på ultralyd og jentene vokser veldig godt og riktig [emoji847]
Men jeg nevnte trykket/smerten jeg har konstant nederst i magen og da valgte legen heldigvis å ta innvendig ultralyd. Hun brukte lang tid og fikk inn en ekspert og hun var veldig bekymret for kort livmorhals og fare for fortidlig fødsel. Da hun begynte å snakke om lungemodningssprøyter ble jeg nesten på gråten.. men det var ingen fare enda heldigvis.
Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro og fikk ikke lov å jobbe i det hele tatt. Skal inn på ny kontroll om en uke...
Hun ville at jeg skulle tilbake til fastlegen og be om svangerskapspenger istedenfor sykemelding siden det er fare for fostrene dersom jeg fortsetter arbeidet. Syns det er mye styr og er redd sjefen kan bli vanskelig med å skrive under på det skjemaet, men vi får jo bare prøve. Jeg drar uansett ikke på jobb nå som risikoen plutselig økte betraktelig. Syns dette er veldig skummelt [emoji17]
(Fikk ingen utskrift av ultralyden i dag dessverre, men det viktigste var jo kontrollen).
 
Ukens magebilde uke 23+0! [emoji176]
Nå vil barna bli forsøkt reddet dersom de i værste fall skulle ønske å komme ut altfor tidlig:
ae8a2aef6944f7799083dfe514d9e340.jpg
 
Da har jeg vært på ultralyd og jentene vokser veldig godt og riktig [emoji847]
Men jeg nevnte trykket/smerten jeg har konstant nederst i magen og da valgte legen heldigvis å ta innvendig ultralyd. Hun brukte lang tid og fikk inn en ekspert og hun var veldig bekymret for kort livmorhals og fare for fortidlig fødsel. Da hun begynte å snakke om lungemodningssprøyter ble jeg nesten på gråten.. men det var ingen fare enda heldigvis.
Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro og fikk ikke lov å jobbe i det hele tatt. Skal inn på ny kontroll om en uke...
Hun ville at jeg skulle tilbake til fastlegen og be om svangerskapspenger istedenfor sykemelding siden det er fare for fostrene dersom jeg fortsetter arbeidet. Syns det er mye styr og er redd sjefen kan bli vanskelig med å skrive under på det skjemaet, men vi får jo bare prøve. Jeg drar uansett ikke på jobb nå som risikoen plutselig økte betraktelig. Syns dette er veldig skummelt [emoji17]
(Fikk ingen utskrift av ultralyden i dag dessverre, men det viktigste var jo kontrollen).

Godt at du fikk sjekket dette med påfølgende jobbnekt! Viktigste nå er deg og småjentene ❤️
Jeg kjenner faktisk til ei (fra et annet forum) som fikk svikt i livmorhals i uke 22 med twins, og det var jo ikke bra :(
Hvile er alfa omega nå, så ta vare på deg selv, og ta vare på dem! ❤️
Klemifleng ❤️❤️

PS: Nydelig mage, som alltid ❤️
 
Godt at du fikk sjekket dette med påfølgende jobbnekt! Viktigste nå er deg og småjentene [emoji173]️
Jeg kjenner faktisk til ei (fra et annet forum) som fikk svikt i livmorhals i uke 22 med twins, og det var jo ikke bra :(
Hvile er alfa omega nå, så ta vare på deg selv, og ta vare på dem! [emoji173]️
Klemifleng [emoji173]️[emoji173]️

PS: Nydelig mage, som alltid [emoji173]️

Uff! Tørr ikke spørre om det gikk bra med hun med svikt i livmorhalsen... [emoji17]

Veldig glad for at de sjekket det! Jeg har jo nevnt det både for fastlegen og andre rundt meg som har litt peiling, og alle sa at det bare er livmoren og musklene som strekker seg og vokser... men det var jo mer alvorlig enn som så og jeg har tenkt at det er usedvanlig mye mer og konstant vondt enn det andre beskriver.

Skal virkelig bare slappe av nå! Takk for klemmer! [emoji8]
 
Uff! Tørr ikke spørre om det gikk bra med hun med svikt i livmorhalsen... [emoji17]

Veldig glad for at de sjekket det! Jeg har jo nevnt det både for fastlegen og andre rundt meg som har litt peiling, og alle sa at det bare er livmoren og musklene som strekker seg og vokser... men det var jo mer alvorlig enn som så og jeg har tenkt at det er usedvanlig mye mer og konstant vondt enn det andre beskriver.

Skal virkelig bare slappe av nå! Takk for klemmer! [emoji8]

Jeg er ikke fan av å spre skrekkhistorier, så tenkte det holdt å si det lille jeg sa.... :oops:

Den store forskjellen i forhold til deg var jo at det ikke ble oppdaget hos henne før det var for sent og alt satte i gang.
Det skal ikke skje med deg, og om du bare sørger for at du ikke jobber og at du hviler nok, så skal du nok være gravid i maaange uker til ❤️
Veldig glad for at du fikk sjekket dette altså ❤️
 
Jeg er ikke fan av å spre skrekkhistorier, så tenkte det holdt å si det lille jeg sa.... :oops:

Den store forskjellen i forhold til deg var jo at det ikke ble oppdaget hos henne før det var for sent og alt satte i gang.
Det skal ikke skje med deg, og om du bare sørger for at du ikke jobber og at du hviler nok, så skal du nok være gravid i maaange uker til [emoji173]️
Veldig glad for at du fikk sjekket dette altså [emoji173]️

Jeg tar virkelig hintet ihvertfall og skal ikke føle dårlig samvittighet ovenfor jobben. Her blir det sofa-plikt deluxe!
Skal knipe igjen og la de to små skattene våre få vokse og gro uten å ta noen sjanser .

Puster lettet ut over at jeg tørte å spørre legen og at hun tok smertene på alvor og faktisk sjekket.
 
Jeg tar virkelig hintet ihvertfall og skal ikke føle dårlig samvittighet ovenfor jobben. Her blir det sofa-plikt deluxe!
Skal knipe igjen og la de to små skattene våre få vokse og gro uten å ta noen sjanser .

Puster lettet ut over at jeg tørte å spørre legen og at hun tok smertene på alvor og faktisk sjekket.

Godt å høre! ❤️

Det jeg syns er litt rart er at dette ikke rutinesjekkes for flerlinggravide og andre med risiko. Virker ikke som en stor sak å bare ta en titt og måle litt (?) Dette er noe tvillingforeldreforeningen jobber for at skal inn i svangerskapsomsorgen så vidt jeg vet.
Uendelig glad for at du var hos noen våkne og dyktige fagpersoner! ✌
 
Godt å høre! [emoji173]️

Det jeg syns er litt rart er at dette ikke rutinesjekkes for flerlinggravide og andre med risiko. Virker ikke som en stor sak å bare ta en titt og måle litt (?) Dette er noe tvillingforeldreforeningen jobber for at skal inn i svangerskapsomsorgen så vidt jeg vet.
Uendelig glad for at du var hos noen våkne og dyktige fagpersoner! [emoji111]

Nei! Ikke sant?! Jeg skjønner ikke at de ikke målte livmorhalsen både i uke 14 og 19 da jeg var på kontroll?? Da hadde vi jo hatt noe å sammenlikne med.
Skal snakke med TFF om det neste tirsdag på kurset.
 
Nei! Ikke sant?! Jeg skjønner ikke at de ikke målte livmorhalsen både i uke 14 og 19 da jeg var på kontroll?? Da hadde vi jo hatt noe å sammenlikne med.
Skal snakke med TFF om det neste tirsdag på kurset.

Men fremover nå skal de vel måle eller?
 
Back
Topp