Bruker du tøybind og/eller menskopp? :)

Hørt noe om det ja. Bør være flink å bryte vakuumet i alle fall.

Jeg har jo ikke får mens enda så vet ikke hva jeg skal gjøre.
Jeg har blødd i to mnd etter jeg satt inn spiralen så jeg er drittlei og angrer.. hadde ikke fått igken mensen når jeg satte den inn.
 
Menskopp. :Heartred Brukt i snart 11 år, går aldri tilbake til noe annet.
 
Til dere som bruker menskopp: hvordan gjør dere det om dere er ute en hel dag og må bruke offentlige toaletter som typisk har fellesvasker i stedet for vask i hver bås?

Har ikke prøvd verken menskopp eller tøybind enda i allfall. Her gikk det i tampong da jeg mensen :p

Jeg har så små blødninger/stor kopp at jeg kan gå en dag uten å tømme den.
Men jeg har alltid antibac, våtservietter og en sånn liten insdalflaske (de der barneflaskene) i veska, så jeg får skylt den hvis jeg ikke har tilgang på rennende vann [emoji6]
 
Jeg bruker menskopp, og tøytruseinnlegg når jeg spotter, og mot utflod. Tøytruseinnleggene er geniale nå i svangerskapet, når det fosser omtrent konstant. Savner på ingen måte klamme plastinnlegg..
 
Bind eller tampong
 
Bruker bind. Prøvde menskopp, men det gjorde vondt :( tror jeg må ha en annen type isåfall

For stor eller for stiv kopp gjør fort vondt. Jeg måtte bytte ut den første jeg kjøpte også. Med riktig størrelse og fasthet kjenner du den ikke. :)
 
Pleier å bruke tamponger, men vurderer menskopp.. Jeg har satt inn spiral og håpte egentlig å miste mensen, men det ser dårlig ut gitt. har hørt at man ikke bør bruke menskopp når man har spiral, fordi koppen kan lage vakuim som trekker ut spiralen. Noen som vet om det stemmer?

Den lager vakuum, men det skal brytes før den tas ut, og en penis kan like gjerne lage samme vakuum ved samleie, så med riktig kopp bør det ikke være noe problem. :)
 
Til dere som bruker menskopp: hvordan gjør dere det om dere er ute en hel dag og må bruke offentlige toaletter som typisk har fellesvasker i stedet for vask i hver bås?

Har ikke prøvd verken menskopp eller tøybind enda i allfall. Her gikk det i tampong da jeg mensen :p
Tømmer, tørker av og setter inn igjen hvis jeg absolutt MÅ tømme, men jeg kan fint gå mange timer uten å tømme. :)
 
For stor eller for stiv kopp gjør fort vondt. Jeg måtte bytte ut den første jeg kjøpte også. Med riktig størrelse og fasthet kjenner du den ikke. :)

Den er myk, men den er nok for stor ja :)
 
Bruker ingen av delene, men kunne tenke meg å prøve menskopp.

Noen spørsmål fra en uvitende sjel;
-hvor får man kjøpt dette?
-hvordan vet man/beregner hvilken størrelse man skal ha?
-noen merker dere anbefaler?
 
Bruker ingen av delene, men kunne tenke meg å prøve menskopp.

Noen spørsmål fra en uvitende sjel;
-hvor får man kjøpt dette?
-hvordan vet man/beregner hvilken størrelse man skal ha?
-noen merker dere anbefaler?

Kan anbefale deg en gruppe på facebook som heter "Tøybind og menskopp," hvis den får bli stående her da.

-Jeg kjøper mine på www.kopperiet.dk
-De har egne guider, og du kan se her: https://www.youtube.com/watch?v=_G87oBd6rOw Google gir også mange resultater hvor det er gode forklaringer. :)
Du kan også kjøpe et slikt sett: http://www.kopperiet.dk/produkt/meluna-storrelser/ De har hull i seg slik at de ikke kan brukes under mensen, men du kan trygt prøve det utenom mensen og se hvilken størrelse du trenger. De har et eget sett for fasthet også.
Jeg måtte bytte kopp fordi den første jeg fikk var for stor og fast.

-Jeg anbefaler MeLuna, men det er fordi den funker for meg. Det kommer an på behovet ditt. Har du høy/lav livmorhals? Blør du mye/lite? Er du avhengig av å kunne gå lenge av gangen uten å tømme? Osv.
Facebook-gruppen har mange gode tips og råd. :)
 
Menskopp, brukt i flere år allerede. Kjenner den kun om det er tørt oppi der eller jeg har satt den inn feil.
 
Nå er jeg gravid, men har tenkt å prøve menskopp når jeg får tilbake mensen.
 
Back
Topp