Bringebærbaby ❤️

13+2

Her kommer lillebror :Heartblue

Vi er alle over oss av begeistring og glede, både far, mor og storebror ❤️ Vi gleder oss sånn til at denne lille fyren skal komme ut og joine oss i gjengen. Gynekologen undersøkte han grundig, og han ser frisk og fin ut på alle områder. November føles langt vekk. Allikevel må jeg si at de siste ukene har flydd avgårde, så det gjør helt sikkert de neste også. Det kommer jo snart en sommerferie, og de går jo alltid raskt :hilarious:

Vis vedlegget 382065

Så fin han er :love017 gratulerer bringebær.. herfra går nok ukene raskt ja.. !
Har det kommet en liten bump på magen alt eller..? (Eller er du som meg og ser halvveis sprekkeferdig ut :gen113hehe.. er så forstoppet og oppblåst atte fy.. )
 
Så fin han er :love017 gratulerer bringebær.. herfra går nok ukene raskt ja.. !
Har det kommet en liten bump på magen alt eller..? (Eller er du som meg og ser halvveis sprekkeferdig ut :gen113hehe.. er så forstoppet og oppblåst atte fy.. )
Tusen takk ❤️❤️ Magen har en fin bump, men den består av luft og snop. Selve bebis ligger fortsatt fint nede i bikinilinjen :hilarious: Jeg er også forstoppet! Foreløpig er det absolutt ikke plass til noe baby der inne:hilarious:

Var hos jordmor i dag og lyttet til det fine hjertet ❤️
 
GRAVIDOPPDATERING

Gravid
: 13+5

Termin: 28. november 2022

Dager til termin: 187 dager

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Første (men det bikker vel på fredag 14+0)

Graviditetsmnd: 4

Prosent gjennomført: 33,9 %

Neste JM/legetime: Jeg var hos jordmor i går. Tok masse blodprøver. Får sikkert svar om noen uker. Hun hørte på hjertelyden med doppler. Nydelig lyd som alltid! Neste jordmortime er dagen etter OUL, 23.6.

Ultralyd: Neste ultralyd nå er OUL den 22. juni. Jeg har hatt fem TUL til nå. En på sykehuset og fire private. Det har vært nødvendig med så mange, for å klare å nyte denne graviditeten så godt det lar seg gjøre.

Plager: Kvalmen har ikke gitt seg helt, selv om den har bedret seg. Litt halsbrann har jeg begynt å kjenne på, men antar at det henger litt sammen med kvalmen. Veldig oppblåst. Og blir fort sliten. Ikke så rart, med tanke på at de siste to mnd har vært veldig rolige.

Innkjøp: Jeg har jo det meste etter storebror. Så det blir ikke en like stor kjøpebonanza som jeg hadde med han. Men lillebror må jo få noe nytt han også. Han har til nå fått en "Born in 2022" body. Jeg vet jo ikke bursdagen hans enda, men den er garantert i 2022 :hilarious: Ellers har det blitt endel nytt gravidtøy. Jeg er tyngre og større nå, enn jeg var med storebror. Da startet jeg på en lavere vekt, og gikk ned 15 kg i starten av graviditeten, så jeg brukte noen helt andre str. Derfor må det nytt gravidtøy til denne gangen.

Utstyr så langt: Vi har det meste etter storebror. Vogn, bilstol, lekegrind, bedside, bæresele, tripp trapp, badekar, klær og sengetøy. Og masse mer som jeg ikke kommer på.

Utstyr som gjenstår: Jeg ønsker meg Babyzen Yoyo, så det skal kjøpes denne gangen. Jeg har tre andre vogner som er perfekte til sitt bruk, men denne tenker jeg vil være fin til reising (som vi gjør endel). Det blir noe nytt tøy, for jeg elsker å handle babytøy. Ønsker meg ny babycall, den vi har etter storebror er kjempefin, men nesten utbrukt. Vi brukte den hele tida. Så jeg tenker en ny utgave av Neonate.

Mage: Magen ser faktisk veldig fin gravid ut. Selv om innholdet er luft og mat. Sist kom kulen i uke 20-25, husker ikke helt. Rundt der. Kommer nok litt tidligere nå, men enn så lenge så nyter jeg luftmagen min.

Vektendring: Fra startvekt har jeg gått opp 4 kg. Ganske mye til å være to mnd, men jeg stresser ikke så mye. Jeg har spist det jeg har klart i forhold til kvalmen, og det er ikke bare sunne saker. Det er nok av tid senere til å tenke på dette :)

Medisiner: Kun vitaminer.

Aktivitet i magen: Nei, ingenting enda. Kiler mye i tarmene, så det kan lett misforstås, men ingen babyaktivitet enda. Har morkake foran, så kan ta litt tid.

Kynnere: Nei

Hodet festet: Nei

Barnerom: Lillebror får ikke noe rom. Vi har ikke nok soverom i dette huset. Storebror ligger fortsatt inne hos oss, selv om han har et rom. Regner med at lillebror kommer til å ligge hos oss lenge. Vi er i oppstartsfasen med å bygge nytt, så da får de begge eget rom. Selv om mamsen vil ha de i senga lenge enda :)

Matkick: Ikke noe spesielt, tror jeg, men generelt veldig glad i mat <3

Humør: Jeg merker hormonene godt. Og det gjør mannen min også. Men han har lang erfaring med meg, så det preller heldigvis av.

Sykehusbag: Nei

Tanker om fødsel: Gleder meg veldig!

Neste milepæl: Det blir å se lillebror på OUL, og at det er bare gode nyheter å ta med seg :)
 
GRAVIDOPPDATERING

Gravid
: 16+3

Termin: 28. november 2022

Dager til termin: 168 dager

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Andre

Graviditetsmnd: 5

Prosent gjennomført: 40,6 %

Neste JM/legetime: Jeg skal til jordmor onsdag 22. juni. Jeg ser at jeg hadde skrevet 23. juni over her.

Ultralyd: Neste ultralyd nå er OUL den 21. juni. Nå er det lenge siden siste ul, og det merkes litt på nervene. Jeg kjenner litt på at jeg blir mer usikker når det er lenge siden. Det er 8 dager til oul, så jeg skal prøve å holde ut til da.

Plager: Mindre og mindre kvalm. Og lettere å kontrollere det. Hvis jeg tar det helt med ro kjenner jeg det ikke lenger. Kun ved anstrengelser. Jeg blir veldig fort sliten, og jeg merker at beina har mistet mye krefter etter noen mnd helt i ro. Men når jeg har skrevet dette må jeg jo også få si at, jeg har det MYE bedre nå enn i starten, så jeg er egentlig veldig fornøyd.

Innkjøp: Jeg har gått på noen shoppesmeller, så det har blitt endel nytt til lillebror. Skulle egentlig vente litt, fordi vi har så utrolig masse fint etter storebror, men det er lettere sagt enn gjort når man har gått i nesting-mode. Det har foreløpig kun blitt nytt tøy da. Større og dyrere ting må jeg nesten se hva vi har først.

Utstyr så langt: Vi har det meste etter storebror. Vogn, bilstol, lekegrind, bedside, bæresele, tripp trapp, badekar, klær og sengetøy. Og masse mer som jeg ikke kommer på.

Utstyr som gjenstår: Jeg ønsker meg Babyzen Yoyo, så det skal kjøpes denne gangen. Jeg har tre andre vogner (faktisk fire kom jeg på, når jeg tar med sykkelvogna) som er perfekte til sitt bruk, men denne tenker jeg vil være fin til reising (som vi gjør endel). Ønsker meg ny babycall, den vi har etter storebror er kjempefin, men nesten utbrukt. Vi brukte den hele tida. Så jeg tenker en ny utgave av Neonate.

Mage: Magen ser fortsatt veldig fin og gravid ut. Nå kjenner jeg at den er hardere og mer fast også. Det er nok mest luft fortsatt, men appen sier jo at livmor er på vei opp mot navlen, så det blir spennende å følge med på.

Vektendring: Fra startvekt har jeg gått opp 3 kg, altså en kg ned fra sist gravidoppdatering. Det har nok med å gjøre at kvalmen har roet seg, og jeg unngår å spise hele tiden nå. Planen er ikke å gå ned i vekt, men heller gå sakte opp. Synes jeg klarer det fint, jeg. Jeg er jo i BMI-kategorien overvekt, så det er ikke noen kg jeg trenger, men det gjør ikke noe :)

Medisiner: Kun vitaminer.

Aktivitet i magen: Har begynt å kjenne bobler, og litt kiling fra nederst i magen. Veldig hyggelig.

Kynnere: Ja, noen små lette noen.

Hodet festet: Nei

Barnerom: Lillebror får ikke noe rom. Vi har ikke nok soverom i dette huset. Storebror ligger fortsatt inne hos oss, selv om han har et rom. Regner med at lillebror kommer til å ligge hos oss lenge. Vi er i oppstartsfasen med å bygge nytt, så da får de begge eget rom. Selv om mamsen vil ha de i senga lenge enda :)

Matkick: Ikke noe spesielt, tror jeg, men generelt veldig glad i mat <3

Humør: Jeg merker hormonene godt. Og det gjør mannen min også. Men han har lang erfaring med meg, så det preller heldigvis av.

Sykehusbag: Nei

Tanker om fødsel: Gleder meg veldig!

Neste milepæl: Det blir å se lillebror på OUL, og at det er bare gode nyheter å ta med seg :)
 
På tide med en liten oppdatering igjen, etter en lang sommerferie fra hverdag og til dels også forum. Har vært innpå her sporadisk i ferien, men det blir ikke helt den samme frekvensen. I ferien er alltid fokuset minst mulig teknologi og mest mulig familie <3 Dessuten er det nok noe i det at når man går fra å være prøver til å bli gravid, endrer bruken av forumet seg litt. Noe jeg tror er ganske naturlig! Men samtidig er det jo en god gjeng damer man har brukt mye tid sammen med i en vanskelig periode, som man også ønsker å bruke tid sammen med i en god periode, samt støtte de frem til sin gode periode. Så nå er jeg klar for høsten og litt mer forum igjen :)

GRAVIDOPPDATERING

Gravid
: 25+5

Termin: 28. november 2022

Dager til termin: 103 dager

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Andre

Graviditetsmnd: 7

Prosent gjennomført: 63,6 %

Neste JM/legetime: Jeg skal til jordmor om et par uker. Merker at jeg tar litt lettere på alle undersøkelser denne gangen. Føler at det eneste jeg trenger er å se at baby har det bra. Føler jeg kan det som skal kunnes.

Ultralyd: Ingen planlagte, men blir helt sikkert en til etter hvert.

Plager: Jeg har lyst til å skrive ingen, for nå kjenner jeg at formen er super. Men litt halsbrann og leggkramper er det jo. Samt at jeg blir mer sliten nå enn før graviditet.

Innkjøp: Jeg har gått på noen shoppesmeller, så det har blitt endel nytt til lillebror. Skulle egentlig vente litt, fordi vi har så utrolig masse fint etter storebror, men det er lettere sagt enn gjort når man har gått i nesting-mode. Det har foreløpig kun blitt nytt tøy da. Større og dyrere ting må jeg nesten se hva vi har først.

Utstyr så langt: Vi har det meste etter storebror. Vogn, bilstol, lekegrind, bedside, bæresele, tripp trapp, badekar, klær og sengetøy. Og masse mer som jeg ikke kommer på.

Utstyr som gjenstår: Jeg ønsker meg Babyzen Yoyo, så det skal kjøpes denne gangen. Jeg har tre andre vogner (faktisk fire kom jeg på, når jeg tar med sykkelvogna) som er perfekte til sitt bruk, men denne tenker jeg vil være fin til reising (som vi gjør endel). Ønsker meg ny babycall, den vi har etter storebror er kjempefin, men nesten utbrukt. Vi brukte den hele tida. Så jeg tenker en ny utgave av Neonate.

Mage: En fin og passe stor gravidmage. Den er større om kvelden enn om morgenen.

Vektendring: Har gått opp 5 kg til nå. Det meste var nok i kvalmeperioden. Helt greit.

Medisiner: Kun vitaminer og jern

Aktivitet i magen: Det er masse liv i magen nå. Han romsterer rundt. Mest når jeg sitter og ligger rolig. Men plutselig kommer det noen spark ellers også.

Kynnere: Ja, noen små lette noen.

Hodet festet: Nei

Barnerom: Lillebror får ikke noe rom. Vi har ikke nok soverom i dette huset. Storebror ligger fortsatt inne hos oss, selv om han har et rom. Regner med at lillebror kommer til å ligge hos oss lenge. Vi er i oppstartsfasen med å bygge nytt, så da får de begge eget rom. Selv om mamsen vil ha de i senga lenge enda :)

Matkick: Ikke noe spesielt, tror jeg, men generelt veldig glad i mat <3

Humør: Jeg merker hormonene godt. Og det gjør mannen min også. Men han har lang erfaring med meg, så det preller heldigvis av.

Sykehusbag: Nei

Tanker om fødsel: Gleder meg veldig!

Neste milepæl: Nå som jeg har kommet så langt er det ikke helt så mange andre milepæler enn fødsel, men jeg gleder meg til hver eneste uke med lillebror i magen :)
 
Kjære bringebæra! Så fantatisk å komme inn her og lese oppdateringene dine nå. Tenk at du skal få en liten gutt, en perfekt liten en. Det er deg så vel undt! Håper svangerskapet fortsetter å behandle deg bra, tenk at det skulle bli en novemberbaby på deg også - bare året etter <3 Masse lykke til videre!
 
Kjære bringebæra! Så fantatisk å komme inn her og lese oppdateringene dine nå. Tenk at du skal få en liten gutt, en perfekt liten en. Det er deg så vel undt! Håper svangerskapet fortsetter å behandle deg bra, tenk at det skulle bli en novemberbaby på deg også - bare året etter <3 Masse lykke til videre!
Tusen takk, Sola ❤️ Håper du koser deg stort med lillegutt ❤️ Ja, det blir en novemberbaby på oss også. Eller desember, hvem vet. Hehe.
 
De siste dagene har jeg fulgt spent med på prøvetrådene i assistert-forumet. Det er så mange gamle «kjente» som holder på nå i høst. Jeg håper sånn for de alle! Og mens jeg håper og krysser fingre, så tar jeg meg i å tenke «skal jeg aldri ta en graviditetstest igjen?». Skal jeg aldri oppleve den spenningen igjen (det er jo tross alt en spenning, selv om den alt for ofte blir avløst av sorg og tårer med negativ test). Jeg er lykkelig over å bære på lillebror. Og gleder meg vilt til å treffe han. Jeg har alltid ønsket to barn, og burde være fornøyd! Men disse graviditetshormonene er ikke lett å bli klok på ❤️
 
GRAVIDOPPDATERING

Gravid
: 30+5

Termin: 28. november 2022

Dager til termin: 68 dager

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Graviditetsmnd: 8

Prosent gjennomført: 76 %

Neste JM/legetime: Jordmortime i uke 34

Ultralyd: Privat ultralyd neste uke, jeg er nysgjerrig :laughing002

Plager: Jeg er sliten og trøtt. Det er tungt, og jeg har mye mindre energi. Nesten litt trist av å være så sliten. Jeg er delvis sykemeldt, og prøver å slappe av når jeg kan.

Innkjøp: Endel nytt tøy. Selv om vi sikkert egentlig ikke trenger det. Men det er jo så koselig.

Utstyr så langt: Vi har det meste etter storebror. Vogn, bilstol, lekegrind, bedside, bæresele, tripp trapp, badekar, klær og sengetøy. Og masse mer som jeg ikke kommer på.

Utstyr som gjenstår: Jeg ønsker meg Babyzen Yoyo, så det skal kjøpes denne gangen. Jeg har tre andre vogner (faktisk fire kom jeg på, når jeg tar med sykkelvogna) som er perfekte til sitt bruk, men denne tenker jeg vil være fin til reising (som vi gjør endel). Ønsker meg ny babycall, den vi har etter storebror er kjempefin, men nesten utbrukt. Vi brukte den hele tida. Så jeg tenker en ny utgave av Neonate.

Mage: Føler meg gigantisk, men når jeg ser meg i speilet så er den ikke så gigantisk som den kjennes ut på innsiden. SF-målet er i nedre del.

Vektendring: Både min og jordmors vekt mangler batterier. Hehe. Så jeg aner ikke. Helt greit. Spiller ingen rolle.

Medisiner: Kun vitaminer og jern

Aktivitet i magen: Nå er det veldig mye aktivitet. Han dytter og sparker mange ganger i løpet av dagen. Veldig hyggelig med liv, litt vondt når jeg får et spark i tissen.

Kynnere: Ja, mange

Hodet festet: Nei

Barnerom: Lillebror får ikke noe rom. Vi har ikke nok soverom i dette huset. Storebror ligger fortsatt inne hos oss, selv om han har et rom. Regner med at lillebror kommer til å ligge hos oss lenge. Vi er i oppstartsfasen med å bygge nytt, så da får de begge eget rom. Selv om mamsen vil ha de i senga lenge enda :)

Matkick: Jeg elsker isbiter og knust is. Men dette er ikke egentlig noe som kun er i graviditeten, så det er nok bare sånn jeg er.

Humør: Jeg merker hormonene godt. Og det gjør mannen min også. Men han har lang erfaring med meg, så det preller heldigvis av.

Sykehusbag: Nei

Tanker om fødsel: Gleder meg veldig!

Neste milepæl: Nå som jeg har kommet så langt er det ikke helt så mange andre milepæler enn fødsel, og jeg begynner å se veldig frem til den :Heartbigred
 
Det nærmer seg slutten på denne graviditeten. Og det skal bli ganske deilig :) Det er fantastisk å oppleve å få et barn til, for det ønsket vi oss så inderlig sterkt. Men jeg må si at en graviditet fører med seg et par plager man ikke akkurat har noe behov for. Så nå er jeg i utgangspunktet ferdig med å være gravid, sånn mentalt sett hvertfall. Det mangler noen uker før mini er ute, så jeg er jo ikke ferdig ferdig. Jeg er så innmari spent på å møte han, og gleder meg helt vilt til å se hvem han er og oppleve han sammen med storebror. Så nå kan han vokse fort, og komme ut til oss veldig snart. Vi er superklare <3
 
Lykke til med fødselen, når den tid kommer. :)
Jeg blir også veldig lei av å gå gravid, når jeg er gravid... Men det tar ikke så lang tid før jeg er klar på nytt igjen, visst; og nå som vi prøver på nr4, så kjenner jeg på det; kommer jeg noen gang til å føle meg ferdig? :p Selv om tanken på *voksne barn* er veeeeldig god innimellom.
 
Lillebror kom et par uker før termin :Heartblue Han var en frisk og fin, liten gutt. Storebror er stormforelsket. Han kysser på han hele tiden. Og jeg må si meg hjertens enig med han, jeg er skikkelig forelsket selv ❤️ Nå har vi hatt han sammen med oss i fire mnd. Og han er en helt fantastisk, liten gutt. Med et utrolig positivt sinn. Mye smil og latter :)
 
Lillebror er 8 mnd ❤️

Her har lillebror blitt hele 8 mnd. Tiden flyr avgårde. Jeg synes ikke det er kjempelenge siden han kom til oss. Men samtidig er det vanskelig å huske tiden uten han, for han er så viktig del av familien allerede.

Vi har snakket litt om hva vi skal gjøre med de fem eskimoene vi har på frys, og landet på at vi ikke skal gjøre noe med dem. Og det er en beslutning begge har det veldig godt med. Rett etter fødsel var jeg helt besatt på å bli gravid igjen, og kjente en sorg over at dette var siste gang. Nå har jeg landet mye bedre (og fått endel hormoner på avstand), og nå kjenner jeg at et barn til ikke passer inn i vår hverdag. Jeg vil nyte de to miraklene mine fullt ut. Jeg vil ha tid til begge to på en måte som passer meg best.

Jeg gleder meg til alle øyeblikk og milepæler med begge gutta mine, og oppleve livet deres ❤️
 
Lillebror er 8 mnd ❤️

Her har lillebror blitt hele 8 mnd. Tiden flyr avgårde. Jeg synes ikke det er kjempelenge siden han kom til oss. Men samtidig er det vanskelig å huske tiden uten han, for han er så viktig del av familien allerede.

Vi har snakket litt om hva vi skal gjøre med de fem eskimoene vi har på frys, og landet på at vi ikke skal gjøre noe med dem. Og det er en beslutning begge har det veldig godt med. Rett etter fødsel var jeg helt besatt på å bli gravid igjen, og kjente en sorg over at dette var siste gang. Nå har jeg landet mye bedre (og fått endel hormoner på avstand), og nå kjenner jeg at et barn til ikke passer inn i vår hverdag. Jeg vil nyte de to miraklene mine fullt ut. Jeg vil ha tid til begge to på en måte som passer meg best.

Jeg gleder meg til alle øyeblikk og milepæler med begge gutta mine, og oppleve livet deres ❤️
Tenk, 8 mnd allerede! Tiden flyr! Vi har knappe 3 uker til 1-årsdag for min august sniker.

Dilemmaet med embryoene er tøft altså. Jeg vil jo ikke ha en til og planlegger av ulike årsaker sterilisering i tillegg (ironisk nok med vår vei :p), men føler veldig på at det ligger 2 potensielle søsken der i fryseren. Føles på mange måter feil.

Men det er kanskje litt godt å føle på at hverdagen sånn den er nå er fin, og som du sier - leve livet videre? Jeg gleder meg i hvertfall til å være ute av babytilværelsen og nyte at de blir eldre.
 
Tenk, 8 mnd allerede! Tiden flyr! Vi har knappe 3 uker til 1-årsdag for min august sniker.

Dilemmaet med embryoene er tøft altså. Jeg vil jo ikke ha en til og planlegger av ulike årsaker sterilisering i tillegg (ironisk nok med vår vei :p), men føler veldig på at det ligger 2 potensielle søsken der i fryseren. Føles på mange måter feil.

Men det er kanskje litt godt å føle på at hverdagen sånn den er nå er fin, og som du sier - leve livet videre? Jeg gleder meg i hvertfall til å være ute av babytilværelsen og nyte at de blir eldre.
Et år!! Tenk at det allerede er et år siden lillebror kom :love7 Gratulerer så mye på forhånd ❤️

Det er et stort dilemma dette med eskimoer. For de er liksom noe litt mer enn bare et nytt forsøk. De har allerede utviklet seg litt, og sagt at «jeg er klar»! Jeg kjenner at jeg får litt vondt i magen av å tenke at de ikke skal få sjansen. Samtidig ville jeg aldri startet på et nytt uttak. Og da kan jeg heller ikke fortsette å få barn bare fordi jeg har egg i frysen ❤️ Huff. På en måte er det et luksusproblem. Vi har fem fine blastoer i frysen, til overs. Hvem hadde trodd det når reisen startet for flere år siden :)

Jeg gleder meg til alle faser av livet til gutta. Det skjer så mye hver dag, så det krever sin kvinne å følge med på alt ❤️
 
Noen tanker melder seg etter å ha kommet frem til beslutningen om å si oss ferdig med å få barn. Det er jo selvfølgelig noe jeg har funnet ut at er det beste for meg, allikevel er det et par ting jeg kommer til å savne.

Vi begynte å prøve på å få barn juni 2012, og i 2015 ble jeg gravid med storebror. Det var første gang det viste to streker, og graviditeten holdt hele veien og i 2016 kom vår førstefødte. Så gikk det et par år før vi begynte å prøve på søsken. Vi visste at vi kunne trenge hjelp, da vi fikk endel undersøkelser mens vi holdt på med storebror, og at han var laget på litt flaks. Dermed startet vi med ivf i 2019. Vi hentet ut i desember 2019, og fikk fire fine blastoer. I løpet av 2020 ble jeg gravid med tre av dem, men mistet alle. Et veldig tungt år! I 2021 hentet vi ut på nytt uten at det ble noe graviditet ut av det. Vi ble også undersøkt for habituell abort, men de fant ingenting galt med meg. Jeg merket at håpet mitt om et barn nr 2 forsvant, og jeg begynte å fokusere på at det kanskje ikke ble sånn for oss. Rett før jul 2021 hentet vi ut for tredje gang (og siste i det offentlige). Det ble til 6 fine blastoer. Etter å ha møtt mye nederlag fikk jeg et ørlite glimt at håp igjen. Vi skulle sette inn i januar, men da hadde jeg plutselig ikke el. I etterpåklokskapen er jo ikke det verdens undergang, men der og da var jeg ikke så klok. Og gikk litt i kjelleren. Heldigvis kom februar raskt og jeg satte inn en fin blasto i mars 2022. Testen viste to streker, men med alle abortene i bagasjen var jeg ikke helt trygg på at det skulle gå. Det ble mange private tul og etterhvert sank tryggheten mer og mer inn ❤️ i november kom lillebror.

Når jeg ser tilbake på de over ti årene det tok å få to barn, så er jeg overlykkelig over at vi klarte det. Det kunne gått annerledes.

Det jeg vil savne er all testingen (helt merkelig å si, for jeg gikk ordentlig i kjelleren hver gang den var negativ). Men jeg elsket å lete etter streker og se at noe ble sterkere og sterkere. Og jeg var jo tross alt gravid fem ganger, så jeg har opplevd noen streker :) litt sånn ambivalent følelse å aldri skulle gjøre det igjen.

Når snur hodet i bilen og ser på de to vakre guttene som sitter der, så vet jeg at jeg har fått mye mer enn jeg turte å håpe på. Nå er det min oppgave i livet å gi disse to en god oppvekst med mye kjærlighet og mye tid ❤️
 
Noen tanker melder seg etter å ha kommet frem til beslutningen om å si oss ferdig med å få barn. Det er jo selvfølgelig noe jeg har funnet ut at er det beste for meg, allikevel er det et par ting jeg kommer til å savne.

Vi begynte å prøve på å få barn juni 2012, og i 2015 ble jeg gravid med storebror. Det var første gang det viste to streker, og graviditeten holdt hele veien og i 2016 kom vår førstefødte. Så gikk det et par år før vi begynte å prøve på søsken. Vi visste at vi kunne trenge hjelp, da vi fikk endel undersøkelser mens vi holdt på med storebror, og at han var laget på litt flaks. Dermed startet vi med ivf i 2019. Vi hentet ut i desember 2019, og fikk fire fine blastoer. I løpet av 2020 ble jeg gravid med tre av dem, men mistet alle. Et veldig tungt år! I 2021 hentet vi ut på nytt uten at det ble noe graviditet ut av det. Vi ble også undersøkt for habituell abort, men de fant ingenting galt med meg. Jeg merket at håpet mitt om et barn nr 2 forsvant, og jeg begynte å fokusere på at det kanskje ikke ble sånn for oss. Rett før jul 2021 hentet vi ut for tredje gang (og siste i det offentlige). Det ble til 6 fine blastoer. Etter å ha møtt mye nederlag fikk jeg et ørlite glimt at håp igjen. Vi skulle sette inn i januar, men da hadde jeg plutselig ikke el. I etterpåklokskapen er jo ikke det verdens undergang, men der og da var jeg ikke så klok. Og gikk litt i kjelleren. Heldigvis kom februar raskt og jeg satte inn en fin blasto i mars 2022. Testen viste to streker, men med alle abortene i bagasjen var jeg ikke helt trygg på at det skulle gå. Det ble mange private tul og etterhvert sank tryggheten mer og mer inn ❤️ i november kom lillebror.

Når jeg ser tilbake på de over ti årene det tok å få to barn, så er jeg overlykkelig over at vi klarte det. Det kunne gått annerledes.

Det jeg vil savne er all testingen (helt merkelig å si, for jeg gikk ordentlig i kjelleren hver gang den var negativ). Men jeg elsket å lete etter streker og se at noe ble sterkere og sterkere. Og jeg var jo tross alt gravid fem ganger, så jeg har opplevd noen streker :) litt sånn ambivalent følelse å aldri skulle gjøre det igjen.

Når snur hodet i bilen og ser på de to vakre guttene som sitter der, så vet jeg at jeg har fått mye mer enn jeg turte å håpe på. Nå er det min oppgave i livet å gi disse to en god oppvekst med mye kjærlighet og mye tid ❤️
❤️
 
Det er jo godt at dere fikk de to dere fikk, i alle fall, med deres reise.. ❤️ Men jeg kan forstå at å si det er nok, blir det beste for dere, med deres reise.
Litt tungt er det nok uansett. Også er det jo det eskimo-dilemmaet da. Jeg tror ikke jeg greier kaste mine. Nå har jeg bare 2 igjen da; og planer om et barn til. Så det kan jo hende det ikke går på et av dem.

Så er jo spørsmålet hva vi gjør om ingen av dem går - eller så. :p
 
Jeg skjønner godt dilemmaet ditt. Sybs selv også det er vanskelig ift embryoene på frys, det er jo på et vis et potensielt barn. Men for vår del er 2 nok og jeg vurderer sterilisering da en spontan graviditet ironisk nok stresser livet av meg :p

Kos deg med fine familien du har kjempet for ❤️
 
Back
Topp