Blir det kort eller lang vei til nr 2?

Har lest om flere som får mellomblødninger de første syklusene etter en abort, kan kanskje være det du har hatt?

Har ingen erfaring med makesure, men er veldig fornøyd med babyplan sine strimler.
Det kan være mulig ja. Vet du hvor lenge disse mellomblødningene har pleid å vare?
Nå er jeg på dag 3 eller 4 med blødning gjennom hele dagen pluss to dager med spotting før det. Fremdeles kun på papir.
 
Det kan være mulig ja. Vet du hvor lenge disse mellomblødningene har pleid å vare?
Nå er jeg på dag 3 eller 4 med blødning gjennom hele dagen pluss to dager med spotting før det. Fremdeles kun på papir.
Aner ikke, har bare sett andre har skrevet om det her på forumet etter abort.
Har jo vart flere dager hos deg nå da :bored: Kanskje bare mensen som er treig med å komme skikkelig i gang.
Blir jo vanskelig for deg nå å vite om du er på ny syklus eller ikke :depressed:
 
Aner ikke, har bare sett andre har skrevet om det her på forumet etter abort.
Har jo vart flere dager hos deg nå da :bored: Kanskje bare mensen som er treig med å komme skikkelig i gang.
Blir jo vanskelig for deg nå å vite om du er på ny syklus eller ikke :depressed:
Markerte det som mensen foreløpig jeg, så får jeg bare se når neste blødning kommer :)
 
CD9
Blødningen varte like lenge som mensen, så går ut i fra det var det. Fortsetter med temping og venter på en liten haug med eggløsningstester i posten. Motivasjonen for temping har hjulpet med å stille den indre klokken min om morgenen. Med alarm kl 6 en god måned nå, våkner jeg innen halv 7 i helgene også uten alarm :p

Gleder meg til å begynne testingen etter EL. Med ustabile sykluser er jeg spent på om metformin hjelper for meg eller om aborten har nullstilt noe.

I forbindelse med forsamtalen vi skal ha offentlig leste jeg gjennom journalen min fra privat klinikken. Der har legen notert at jeg har oligomenoré (lange sykluser mellom 35 dager men under 3 mnd) og mistanke om anovulasjon (periodevis manglende eggløsning). Med andre ord er nok jeg også en medvirkende årsak til behov for assistert befruktning og ikke kun samboer.
Håper dette er noe jeg kan løse med å gå ned i vekt og generelt stresse ned litt.
 
Last edited:
Hvordan syns du tempingen går? Får du noe ut av det?
Jeg datt helt av lasset der med operasjon osv, men har startet igjen nå. Problemet mitt er at jeg ofte har endel oppvåkninger ila natten. Men sjekket idag med å måle når jeg våknet rundt 04.30 og før jeg sto opp 07. Og det var bare 0,2 i forskjell. Så har kanskje ikkje såå mye å si da.

Blir spennende med el-testing da :)
Hvilken type går du for? Strimmel eller digital?
 
Hvordan syns du tempingen går? Får du noe ut av det?
Jeg datt helt av lasset der med operasjon osv, men har startet igjen nå. Problemet mitt er at jeg ofte har endel oppvåkninger ila natten. Men sjekket idag med å måle når jeg våknet rundt 04.30 og før jeg sto opp 07. Og det var bare 0,2 i forskjell. Så har kanskje ikkje såå mye å si da.

Blir spennende med el-testing da :)
Hvilken type går du for? Strimmel eller digital?
Det var ikke store forskjellen da, sånn egentlig :) Viktigste er vell å se svingningene i det totale bildet.

Syns det går greit. Indre klokken vekker meg automatisk rundt tempetiden, så har blitt bedre på å gjøre det rundt samme tid hver dag. Vært litt svingninger i temperaturen, så ikke blitt helt klok på det enda. Guttungen kommer inn til oss nesten hver natt og skal ofte ligge helt oppi meg. Vet ikke helt hvor mye det spiller inn. Også var jeg syk rundt potensiell eggløsningstidspunkt, så håper det gir litt mer mening denne syklusen :bag:
Bestilte babyplan strimmel til å teste med daglig og clearblue digital for å evt. bekrefte hvis jeg er usikker.
 
CD16 - syklus 4 siden aborten
Så langt har de forrige syklusene vært på 36, 25 og 38 dager. Med EL CD 11 og 24 de to siste syklusene som er bekreftet med tester.
Ifølge FF er jeg i fertil periode, men orker ikke styre med daglige tester denne syklusen, vertfall ikke nå i ferien. Temper fortsatt og følger med på andre tegn.

Haugesund har reservert tid for oss til offentlig forsøk i høst. Prøver derfor ikke aktivt på hjemmefronten når vi vet hvor lav sjanse det er for klaff. Forsøk på oppsatt tidspunkt er med forbehold at vekten min blir redusert slik vi avtalte på forsamtalen. Kommet greit i gang og satser på at dette skal gå bra. Utifra mottatte papirer mente legen jeg hadde tegn til PCO. Vet ikke hvor mye det påvirker oss annet enn lange sykluser, men er spent på hvordan forsøk blir i det offentlige.

Ellers går dagene i barnehage og jobb. To uker ferie fullført, en uke igjen før det blir fullt kjør igjen. Da starter også opplegget med online coach.
Hverdagen etter SA har gått greit. Kroppen virker til å være raskt tilbake til normal og hodet tilpasset seg også overraskende fort. Nå i det siste derimot har tankene vandret oftere til det som ikke ble. Nå skulle jeg vært rundt 5 måneder på vei. Tid for uttak er foreløpig i uken jeg opprinnelig hadde termin.
Blir nok påvirket av å være rundt ei høygravid venninne og at vektreduksjonen, som jeg selv ønsker, blir såpass påvirket for å rekke deadline før oppstart av forsøk i september ish.
 
Kjekt å se en oppdatering fra deg :)

Lykke til med oppstart coach og ikke minst med forsøket som venter dere til høsten.
Kos deg med siste rest av ferie :)
 
Testing etter el og temping har sklidd helt ut i ferien. CD 23 idag og har null kontroll over hvor i løpya jeg befinner meg. Jaja, får se når mensen kommer denne gang og om jeg orker begynne igjen neste syklus. Sjansen for å klare selv er uansett så lav, at nå går jeg egentlig bare å venter på forsøket offentlig. Derfor er også fokuset mest på vektnedgangen for å ikke miste den tiden vi er satt opp på i oktober.
 
CD12
Forrige syklus ble på 46 dager. Forfriskende med ny syklus og endelig komme inn i tempingen igjen. Tviler jeg begynner med EL-tester denne gang. Sengeaktiviteten har vært kraftig redusert med samboer jobbende borte annenhver uke. Hjemmeperioder etter ferien har blitt okkupert av sykdom og mensen, og rett og slett småbarnslivet.
Vekten er på riktig vei. Haugesund skal etter planen ringe meg i midten av september. Så nå går jeg bare og teller ned og håper vi når kravet for å kunne starte opp.
 
Back
Topp