Blir det kort eller lang vei til nr 2?

Føler hele den kontrollen var bortkastet, sett bort fra jeg fikk bekreftet at det var rester. Ellers lite informasjon.
Jeg blir såå frustrert hver gang de sier sånt. Jeg har alltid rester så selv om de prøvde seg på en kontroll uka etter og "her er det bare litt" så ringte jeg inn etter en mnd og krevde blodprøve fordi testene igjen var sterkere. "Du kan ikke se sånt på en hjemmetest" jo det kan jeg ditt mæhæ >,< jeg har alltid (!!!) Rett om hcg!
 
Jeg blir såå frustrert hver gang de sier sånt. Jeg har alltid rester så selv om de prøvde seg på en kontroll uka etter og "her er det bare litt" så ringte jeg inn etter en mnd og krevde blodprøve fordi testene igjen var sterkere. "Du kan ikke se sånt på en hjemmetest" jo det kan jeg ditt mæhæ >,< jeg har alltid (!!!) Rett om hcg!
Det var egentlig førkontrollen for å sette igang medisinsk abort, siden den skjedde spontant 2 dager før timen beholdt jeg den for å kunne kontrollere for rester. De regnet med det kom ut i dagene etter siden jeg fremdeles blødde da eller ved neste menstruasjon. Ingen planlagt oppfølging i det offentlig vertfall.

Sterkere faktisk. Hvordan er det mulig med kun rester?
 
Det var egentlig førkontrollen for å sette igang medisinsk abort, siden den skjedde spontant 2 dager før timen beholdt jeg den for å kunne kontrollere for rester. De regnet med det kom ut i dagene etter siden jeg fremdeles blødde da eller ved neste menstruasjon. Ingen planlagt oppfølging i det offentlig vertfall.

Sterkere faktisk. Hvordan er det mulig med kun rester?
Skjønner :Heartbigred
Ville kjent etter magefølelsen og testet om du følte det ikke var ordentlig over om noen uker.

Nei det vet de ikke, som alt annet :hilarious:
 
Skjønner :Heartbigred
Ville kjent etter magefølelsen og testet om du følte det ikke var ordentlig over om noen uker.

Nei det vet de ikke, som alt annet :hilarious:
Typisk :bag:

Medicus følger heldigvis opp før vi starter med nytt forsøk. De tilbydde å ringe etter påske for å høre hvordan det gikk osv :)
Blødningen ser ut til å være nokså over *bankibordet*
 
CD12
Blødningen har så og si holdt seg borte de siste dagene. Kommet litt rester/brunt på papir/truseinnlegg ved store anstrengelser. Motiverer til mer bevegelse for å sikre at alt kommer ut.

Ting er litt så som så i hjemmet om dagen. Veldig usikker om det blir nytt forsøk ved neste syklus eller om det settes på vent inntil videre. Det spises på vitaminer om dagen og hadde vært overlykkelig hvis vi plutselig fikk det til selv. Gått 3 år uten prevensjon og beskyttelse og ingen tegn til noe positive tester. Ikke at vi har prøvd aktivt heller. Ikke har syklus vært stabil og ikke har jeg testet etter EL.

Prøver å tempe denne syklusen. Måleren ligger på badet pågrunn av en unge som skal stjele den hver gang jeg prøver å tempe liggende i sengen. Prøver å huske gå rett inn dit for å tempe idet jeg står opp, men det blir nok litt så som så vil jeg tro. Vertfall frem til det forhåpentligvis blir en vane.
Tar ny graviditetstest til helgen. Orker ikke stresse med el-testing enda siden sjansen for å klare selv er så lav.

Sorgen rundt hele aborten har roet seg litt. Føler meg fremdeles litt nummen på kveldstid og orker å gjøre svært lite annet enn daglige gjøremål. Ekstra ting som skulle vært gjort orker jeg ikke tanken på nesten.
 
Kjenner meg igjen, har lite overskudd på slutten av dagen.

Godt å lese at blødningen din går mot slutten og det virker som kroppen normaliserer seg :)

Har du erfaring med å tempe fra før eller er det første gang du prøver det nå?
 
Har du erfaring med å tempe fra før eller er det første gang du prøver det nå?
Første gang jeg har klart å gjennomføre flere dager på rad. Tanken har vært der tidligere, men aldri klart å gjennomføre.
 
CD17
Idag er det 2 uker og 2 dager siden SA. Tok ny test idag, som viste negativ :D
Er nok ingen hensikt å begynne teste etter EL denne syklusen nå. Spent på hvor lang syklusen blir denne gang. Siste syklusen før graviditeten var på 63 dager. Håper sånn at spontanaborten kan ha nullstillt noe i systemet mitt.
Prøver fortsatt å tempe, men pågrunn av påsken blir det ikke samme tidspunkt hver dag. Orket ikke ha på alarm og risikere å vekke guttungen.
 
CD19 - 3DPO?
Har fortsatt med temping siden CD8. Fikk feber mandag ettermiddag og tirsdag ettermiddag denne uken. Siden jeg tempet før feberen kicket skikkelig inn på dagen valgte jeg å ta dem med i beregningen.

Både Premom og ff har satt eggløsning CD16. Spent om mensen kommer om 2 uker eller ikke. Vi har lagt aksjer en gang etter aborten og det var 2 dager før det som forhåpentligvis var EL. Har ikke tro på vi får det til selv enda, men må vel være lov å leve i håpet? :happy::smiley-angelic001

s_4skUj5.png
 
CD26
Tviler på det var eggløsning jeg har hatt. Den siste uken, spesielt siste 2-3 dagene, har det vært mye eggehvit slim. Begynte på metformin igjen i helgen og er etter det slimet økte.
Gir ikke opp håpet om ett hjemmelaget barn, så vitaminer knaskes fremdeles, det tenkes litt mer gjennom hva som puttes i munnen og prøver å være mer i bevegelse. Ser ut som samboer begynner i turnusjobb og blir borte annenhver uke. Med vår flaks blir vel eggløsning ukene han er borte.
Nå er henvisning sendt til offentlig. Innså det kunne være smart mtp økonomi. Blir å prøve selv inntil videre. Mulig vi bruker opp eskimoene våre i mellomtiden hvis offentlig skulle dra ut.
 
:) Hvordan går det? Er du over i dpo-ventetid, eller fortsatt jakten pp EL?
 
:) Hvordan går det? Er du over i dpo-ventetid, eller fortsatt jakten pp EL?
Takk som spør :) Det går egentlig veldig fint om dagen. Aner ikke hvor i løypa jeg er. Har kun tempet og prøvd å følge med på utfloden. Jeg discarda temperaturen for de dagene jeg hadde feber, så vet ikke om jeg hadde EL da eller nå i helgen. FF flyttet den røde streken til CD28. Blir spennende å se om tr kommer innen uke 19 eller hva :wacky:

Hvordan går det med deg etter operasjonen? :Heartred
 
Takk som spør :) Det går egentlig veldig fint om dagen. Aner ikke hvor i løypa jeg er. Har kun tempet og prøvd å følge med på utfloden. Jeg discarda temperaturen for de dagene jeg hadde feber, så vet ikke om jeg hadde EL da eller nå i helgen. FF flyttet den røde streken til CD28. Blir spennende å se om tr kommer innen uke 19 eller hva :wacky:

Hvordan går det med deg etter operasjonen? :Heartred
Jeg kom jo såvidt i gang med temping før alt skjedde og må innrømme jeg skjønner lite av grafen jeg fikk, men det hadde jo sin naturlige forklaring da :hilarious:
Er vell vanlig med litt sykluskrøll etter en abort har jeg skjønt, så blir spennende å se fremover.

Du pleier å ha ganske lange sykluser?
Beste hadde jo vært om aborten restartet systemet og du bare går rett inn i mer gjennomsnittlige sykluser :angelic:

Det går fint med meg, idag våknet jeg nesten helt smertefri. Kun litt øm i magen. Blødningen er helt stoppet siden søndag. Kjenner kroppen er på vei tilbake til normalen :love2
 
Jeg kom jo såvidt i gang med temping før alt skjedde og må innrømme jeg skjønner lite av grafen jeg fikk, men det hadde jo sin naturlige forklaring da :hilarious:
Er vell vanlig med litt sykluskrøll etter en abort har jeg skjønt, så blir spennende å se fremover.

Du pleier å ha ganske lange sykluser?
Beste hadde jo vært om aborten restartet systemet og du bare går rett inn i mer gjennomsnittlige sykluser :angelic:

Det går fint med meg, idag våknet jeg nesten helt smertefri. Kun litt øm i magen. Blødningen er helt stoppet siden søndag. Kjenner kroppen er på vei tilbake til normalen :love2
Forstår ikke alle de grafene selv, men det går seg vel til. Eller håpe vi slipper å sette oss veldig inn i det før ny spire sitter :smiley-angelic001

Ja, når den kom tilbake 10 mnd etter fødsel holdt den seg stabil mellom 35-40 dager i ett års tid, før den plutselig har hoppet mellom 40 og 70 dager siden sommeren. Hadde vært herlig om det hadde vært tilfellet. Er 32 dager siden aborten, så vet ikke hvor realistisk det blir:confused005

Så bra! For en lettelse å bli ferdig og kunne se fremover ❤ planlegger dere å prøve igjen så fort kroppen føles ok, eller skal dere vente en syklus?
 
Forstår ikke alle de grafene selv, men det går seg vel til. Eller håpe vi slipper å sette oss veldig inn i det før ny spire sitter :smiley-angelic001

Ja, når den kom tilbake 10 mnd etter fødsel holdt den seg stabil mellom 35-40 dager i ett års tid, før den plutselig har hoppet mellom 40 og 70 dager siden sommeren. Hadde vært herlig om det hadde vært tilfellet. Er 32 dager siden aborten, så vet ikke hvor realistisk det blir:confused005

Så bra! For en lettelse å bli ferdig og kunne se fremover ❤ planlegger dere å prøve igjen så fort kroppen føles ok, eller skal dere vente en syklus?

Hadde du kortere sykluser før graviditet/fødsel, eller kom de lange etter det? Fått noe svar på hvorfor det er sånn?

Så lenge kroppen kjennes ok prøver vi igjen med en gang :) Ingen grunn til å vente ifølge gyn, så da er det bare å kjøre på :laughing002
Meeen akkurat nå kjennes det litt fjernt å skulle gjøre noe som helst annet enn å sove i sengen :hilarious:
 
Hadde du kortere sykluser før graviditet/fødsel, eller kom de lange etter det? Fått noe svar på hvorfor det er sånn?

Så lenge kroppen kjennes ok prøver vi igjen med en gang :) Ingen grunn til å vente ifølge gyn, så da er det bare å kjøre på :laughing002
Meeen akkurat nå kjennes det litt fjernt å skulle gjøre noe som helst annet enn å sove i sengen :hilarious:
Krysser fingrene EL kommer som bestilt da :joyful: forstår den, ikke akkurat det som har vært fokuset den siste måneden :wacky:

Vet ikke helt hvor skillet har gått. Begynte på p-piller som 16 åring og gikk på dem sammenhengende i 8,5 år. Gikk igang med første prøverørsforsøk 3 måneder etter jeg sluttet. Syklusene det halvåret vi hadde forsøk ble styrt med p-ring for å unngå kollisjon med ferier på klinikken.

Syklusen før p-piller tror jeg var nokså stabil på 28-30 dager. Men dette er over 13 år siden og ikke noe jeg fulgte med på på den tiden :hilarious:
Ikke fått noe påvist, men mistenker vekt/livsstil kan ha påvirket EL. La på meg en del mens jeg gikk på p-piller. Gyn skrev ut metformin før andre ferskforsøk så vet ikke om han mistenker andre årsaker også
 
CD38 eller CD2
Har tempet hele syklusen. Noen ganger i sengen, andre ganger gått direkte på badet. Har ofte en unge liggende inntil meg, så vet ikke hvor mye det kan påvirke tempen? Etter påsken har jeg klart å holde tidspunktet konsekvent i det minste. Men må innrømme jeg blir ikke klok på kurven min.
Den stiplede linjen var ført i påskeuken når jeg hadde feber 2 dager, før den flyttet seg til der den er nå. Som er en ukes tid etter påbegynt metformin.

På fredag og lørdag kom det litt smått svakt blodig slim. Igår var det gjennom hele dagen. Ingenting i innlegg eller toalett enda, men hver gang jeg tørker meg kommer det en blanding av lett blodig slim og "vannet" blod. Virker som rester, men frisk svak farge. Første blødning etter aborten og usikker om ny syklus egentlig har startet nå? Blir så usikker siden blødningen er så svak enn hva jeg er vandt til ved mensen.

Testet ikke etter EL med tester denne syklusen, men tenker gjøre det i neste. Lønner det seg å kjøpe inn en bunke fra babyplan mtp kvalitet eller bare holde meg til makesure?
 

Vedlegg

  • s_zDRw5U.png
    s_zDRw5U.png
    72 KB · Visninger: 13
CD38 eller CD2
Har tempet hele syklusen. Noen ganger i sengen, andre ganger gått direkte på badet. Har ofte en unge liggende inntil meg, så vet ikke hvor mye det kan påvirke tempen? Etter påsken har jeg klart å holde tidspunktet konsekvent i det minste. Men må innrømme jeg blir ikke klok på kurven min.
Den stiplede linjen var ført i påskeuken når jeg hadde feber 2 dager, før den flyttet seg til der den er nå. Som er en ukes tid etter påbegynt metformin.

På fredag og lørdag kom det litt smått svakt blodig slim. Igår var det gjennom hele dagen. Ingenting i innlegg eller toalett enda, men hver gang jeg tørker meg kommer det en blanding av lett blodig slim og "vannet" blod. Virker som rester, men frisk svak farge. Første blødning etter aborten og usikker om ny syklus egentlig har startet nå? Blir så usikker siden blødningen er så svak enn hva jeg er vandt til ved mensen.

Testet ikke etter EL med tester denne syklusen, men tenker gjøre det i neste. Lønner det seg å kjøpe inn en bunke fra babyplan mtp kvalitet eller bare holde meg til makesure?
Høres litt vanskelig ut å få ordentlig temp når du må springe på badet for å tempe. For da stiger jo kroppstemperatur veldig raskt.. er det lettere å bare tempe i senga og tenke at det får bli som det blir neste syklus kanskje?
 
Høres litt vanskelig ut å få ordentlig temp når du må springe på badet for å tempe. For da stiger jo kroppstemperatur veldig raskt.. er det lettere å bare tempe i senga og tenke at det får bli som det blir neste syklus kanskje?
Vi har skyvedør fra soverommet inn til bad, så blir litt overrasket hvis maks 10 rolige skritt skal påvirke så mye. Kanskje det gjør det, tror nok også det kan bli lettere å tolke sammen med EL tester.
 
På fredag og lørdag kom det litt smått svakt blodig slim. Igår var det gjennom hele dagen. Ingenting i innlegg eller toalett enda, men hver gang jeg tørker meg kommer det en blanding av lett blodig slim og "vannet" blod. Virker som rester, men frisk svak farge. Første blødning etter aborten og usikker om ny syklus egentlig har startet nå? Blir så usikker siden blødningen er så svak enn hva jeg er vandt til ved mensen.

Testet ikke etter EL med tester denne syklusen, men tenker gjøre det i neste. Lønner det seg å kjøpe inn en bunke fra babyplan mtp kvalitet eller bare holde meg til makesure?
Har lest om flere som får mellomblødninger de første syklusene etter en abort, kan kanskje være det du har hatt?

Har ingen erfaring med makesure, men er veldig fornøyd med babyplan sine strimler.
 
Back
Topp