Barnevogn tråden

Jeg og et par andre tidligere i tråden var ikke fornøyd:) les lenger opp

Vogna er tung, og når barnet ble større og tyngre ble det tungt.
Den tar stor plass i bil også som sportsvogn.
Festene på sportsdelen er festet annerledes enn bagen så vognen er lavere enn med bag
Synes og den var smal inni,at barnet låg trangt med vognpose
Likte ikke selene heller

Det syns barnet selv og å skrek kun i sportsdelen og nektet sove. Sovner med en gang i den andre vognen vi kjøpte (tfk).
Når hun ble større sa hun "nei" til den vognen av seg selv.

Det hun sa, i tillegg syns ikke jeg ungen satt godt oppreist når vi rundt 8mnders alder måtte gå over til sportsdel.
 
Får ikke lov til å kjøpe ny vogn av typen [emoji85][emoji23]
Har 3 vogner og bor i ei lita leilighet på 45 kvm, uteboden er stapp full så har ingen plass å ha vognene, jeg vil ha ei ny vogn men vil IKKE selge noen av de jeg allerede har [emoji23]
Har klart å overtale han til å kjøpe bagdel til reisevogna da, men det gikk han bare såvidt med på [emoji23]

Sniker litt her jeg, har barn født i september-2008, januar-2015 og oktober-2016. Vi bor også i 41 Kvm og har og 3 vogner (pluss en ekstra i garasjen), to er kjøpt ny men dobbelvogna kjøpte vi brukt, da disse er dyre.
 
Vi tenker og kjøpe Stokke Trailz og stokke bilstol som kan klikkes rett på vogna. Ser at de fleste av dere andre velger andre merker, noen som har erfaringer med denne kontra andre?
 
Vi tenker og kjøpe Stokke Trailz og stokke bilstol som kan klikkes rett på vogna. Ser at de fleste av dere andre velger andre merker, noen som har erfaringer med denne kontra andre?

Tenker du på bilstolen, ikke sett denne i noen test. Velger kun bilstoler som kommer godt ut i tester[emoji4]
 
Tenker du på bilstolen, ikke sett denne i noen test. Velger kun bilstoler som kommer godt ut i tester[emoji4]

Stokke sine bilstoler er vel fra Britax eller BeSafe tror jeg? Eller har de et eget merke?

Edit: Måtte google og de er fra BeSafe, som jeg mener å huske kommer veldig godt ut av det i naf sine tester :)
 
Last edited:
Stokke sine bilstoler er vel fra Britax eller BeSafe tror jeg? Eller har de et eget merke?

Stokke bilstol kommer opp som noe eget, men det står by BeSafe, så spørs om de produserer dem da?
 
Stokke bilstol kommer opp som noe eget, men det står by BeSafe, så spørs om de produserer dem da?

Skal ikke påstå noe, men regner med BeSafe produserer stolen og Stokke lever stoffet den trekkes med og får navnet sitt på den og gjør den enda dyrere?
Som veskemerket Adax, som hadde en kolleksjon med Adax by Caroline Berg Eriksen? At de har designa looken, ikke selve setet? Kan sikket google meg fram, meeeen orker ikke nå :p
 
De har den på Babyshop på Slependen, den er kjempefin!!
Da blir det Oslotur!
Du vet ikke tilfeldigvis hva som er de største forskjellene på mondial modellen til emmaljunga og sleepover modellen?
Har fått høre at den skal være lettere å slå sammen (legge i bil) og større bagdel! Men er så ny på det her :joyful:
 
Da blir det Oslotur!
Du vet ikke tilfeldigvis hva som er de største forskjellene på mondial modellen til emmaljunga og sleepover modellen?
Har fått høre at den skal være lettere å slå sammen (legge i bil) og større bagdel! Men er så ny på det her :joyful:

Jeg vet ikke helt dessverre... Er rimelig fersk selv, uten noe som helst erfaring. Det står mellom disse to hos meg... Er kun på siklestadiet, jeg har ikke termin før i november men sniker stadig på andre terminforum for å få utstyrstips. Syns Sleepover'n virket lettere, men like stor som Emmaljunga egentlig. Nydelige vogner begge to.
 
Har skikkelig lyst på den selv! Har du vært i butikk og sett på den? i så fall, hvor? :)

Ja de har den på Babyshop på Billingstad. Den er ganske høy egentlig og det er deilig da både jeg og Daddy er ganske høye. Alle andre vogner ble stygge etter at jeg så den [emoji7]
 
Jeg vet ikke helt dessverre... Er rimelig fersk selv, uten noe som helst erfaring. Det står mellom disse to hos meg... Er kun på siklestadiet, jeg har ikke termin før i november men sniker stadig på andre terminforum for å få utstyrstips. Syns Sleepover'n virket lettere, men like stor som Emmaljunga egentlig. Nydelige vogner begge to.

Sleepover har litt smalere bag. Men ikke så innsiden, bare fordi emmaljunga sin er tykkere rundt. Jeg syntes sleepover er så nett og fin og elegant [emoji7]
 
Skal ikke påstå noe, men regner med BeSafe produserer stolen og Stokke lever stoffet den trekkes med og får navnet sitt på den og gjør den enda dyrere?
Som veskemerket Adax, som hadde en kolleksjon med Adax by Caroline Berg Eriksen? At de har designa looken, ikke selve setet? Kan sikket google meg fram, meeeen orker ikke nå :p

Du har sikkert rett[emoji4] har ingen venninner som er veldig forbøyd med besafe sine stoler faktisk. De er store, men blir fort for små- ironisk nok. Hun ene kjøpe ny babystol da babyen var 2-3 mnder, så misfornøyd var hun[emoji51] ikke prøvd den selv[emoji4]
 
Her blir det Stokke trailz. Vært å sett på/trillet på både emmaljunga, silver cross og Stokke vognene ( de andre interesserte ikke meg ) og den mest praktiske og best ergonomisk vil jeg absolutt si var Stokke for meg og mitt bruk :) vi skal også ha stolen den er helt ny utviklet og vi Fikk en veldig fin gjennomgang på den nye modellen etc. :)
 
Du har sikkert rett[emoji4] har ingen venninner som er veldig forbøyd med besafe sine stoler faktisk. De er store, men blir fort for små- ironisk nok. Hun ene kjøpe ny babystol da babyen var 2-3 mnder, så misfornøyd var hun[emoji51] ikke prøvd den selv[emoji4]

Heller ikke prøvd den, vi hadde maxi cosi sist og det blir det denne gangen også [emoji4]
 
Har bestemt oss for Bugaboo buffaloo classic+ i grå :) syntes den er skikkelig fin!!! Egentlig syntes jeg emmaljunga mondial deluxe er de flotteste vognene å se på, men HATER at forhjulene er låst!! Liker ikke når man fysisk må løfte hele vognen for å få svingt... Syntes også den er tung å trille (svigerinna mi har den så har trilla niesa), pluss at den bare tar 5 kg på understellet... nei, her blir det Bugaboo uten tvil :) Bilstolen maxicosi passer også til Bugaboo, og vi skal ha maxicosi så det er helt perfekt.
 
Er det noen som har erfaring med Stokke trailz? Jeg synes den er såå fin, så om den passer i bagasjerommet på bilen så er det stor sjans for at det blir den. Mannen falt også for den [emoji6] dersom denne blir for stor har jeg vurdert Britax smile. Noen som kjenner den?
 
Back
Topp