Barnenavn

Jeg synes da amalie,aurora,andrine, madeleine(sier madelen) er fint!
For gutter liker jeg veldig godt Liam.. [:D]
 
Mange nye og fine navn her inne[:)] Vi har ei jente som heter Maja. Venter nr 2 i november og har da tenkt på:

Gutt: Erlend

Jente: Tina, Ida, Sara

Må se hva som passer til den lille når h*n kommer til verden[8|]
 
for en koselig historie på det navnet[:D] herlig!
blir artig å fortelle jenta når hun vokser til. eller å fortelle generelt til alle[:D]
 
Har ombestemt oss..
Har endelig fått mannen min til å like navnet Eliana..
Så nå blir det:
Jente: Eliana Elisabeth
eller
Gutt: Simon Elias

-har jo god tid å ombestemme oss på, da..
er jo bare 8+5 på vei [;)]
 
jeg synes malin, serina, william og daniel er fine navn
 
Vi har bestemt oss, dersom vi noen gang får jente skal hun hete Mia Christine.
Vet ikke helt hvorfor men det navnet har vi falt for. Guttenavn er mer vanskelig
for der blir vi ikke enige[8D] Men, har god tid vi er jo fortsatt bare i prøve perioden[;)]
 
Heia!
Har en gutt på 2 år og 8mnd, som heter Greger. Har bestandig likt det navnet, og det er ikke altfor spesielt selvom det er få som heter det. Nå venter vi ei jente i sept. Synes det er vanskelig å finne navn. Liker Jenny, og det hadde nok Greger hete hvis han ble ei jente. Men er det mange som heter Jenny nå!?? Enig med de som ikke vil ha de på topp-navna. Er litt lei at "alle" ungene i gata heter det samme. Blir også mange klengnavn av det og.... eller etternavn og nummer. Liker også Erika.... Er det på topp nå??
 
Heia[:)]
Mange fine navn her,ja! Her er noen av mine favoritter:

JN:Ilona
Henie
Julia
Emilie
Martine
Benedikte

GT:Niklas
Markus
Jonas
Loke
Eskil
Torkil
 
heisann..

jeg har en sønn på 10 mnd snart og han heter henry sebastian. venter ei lita tulle nå i slutten av august begynnelsen av semptember og ho kommer til å hete berit elvira
 
guttenavn: geir eller gabriel
jente:mathea eller linnea
men med forbehold- må jo hilse på gullet først.
 
Hei.
Ser at navnediskusojner er et høys aktuelt tema med tanke på hvor mange som har svart. Selv er jeg oppkalt etter mine bestemødre, og vi har valgt å kalle opp vårt lille gull som kommer til verden om ca en måned etter sine oldeforeldre. Disse er dessverre ikke her i dag, men hadde de vært det så hadde de nok vært kjempe stolte [:)] Barnet vil da naturlig nok få dobbeltnavn, noe som selvfølgelig kan skape konflikter i forhold til hvilket navn som vil bli brukt i dagligtale hvils man ikke bruker begge. Vi har begge dobbelt navn, far og jeg, han bruker sitt første og jeg bruker mine begge[:)]. Det er mange som har kommet med innvendinger på at et dobbeltnavn kan bli velgid tungt og mye å "dra på" for den lille, men når disse innvendingene har kommet så har vi valgt å lukke ørene [:)] Uansett, får vi en liten prins skal han hete Frank Olav, og blir det en liten prinsesse skal hun hete Signe Margrete.
Lykke til videre til dere som ikke har bestemt navn/ blitt enige
Gravide klemmer fra egbsmurf
 
Siden jeg mer eller mindre var klar over at det skulle bli gutt tenkte jeg ikke så mye på jente navn. Nå er det jo bekreftet at det blir en gutt så da puster jeg lettet ut over at jeg kun trenger å tenke på gutte navn. Jeg hadde lenge tre navn på lista; Daniel, Kristoffer og Benjamin. Eller litt prøvesmaking på navnene ble det veldig klart at Benjamin var og ble favoritt. Som andre har sagt er det jo også greit at det passer med etternavnet. [:)]
 
Selv om jeg ikke er gravid enda har både mannen min og jeg tenkt på navn! Hvis vi noen gang får en jente vil mannen min at hun skal hete Tomine. Får vi noen gang en gutt vil jeg at han skal hete Lucas. Litt artig at det nå er om å gjøre å finne spesielle og lite brukte navn, i forhold til da jeg var liten og alle skulle hete det samme!
 
hei. det er mange fine navn. mine heter sarah og henriette. men vis jeg skulle få flere har jeg en del navn.. jente: daria, ariana, eva-lill, chamilla, selma. gutt:
 
[:D]Får vi ei jente skal hun kalles opp etter mormora si: Tone.Og et navn til,som vi ikke har bestemt enda...synes Lise passer best sammen med Tone,men det liker ikke samboeren,fordi ungen da blir oppkalt etter både mormoren og oldemoren sin,og ikke etter noen i hans familie....Vi har snakket litt om Tone Christine,men jeg synes det blir litt tungvint navn...

Har lyst på Tony hvis det blir en gutt,men det ble veldig nedstemt gitt [:@]
 
Hvis jeg får en jente skal hun hete Ylva. Syntes det er så fint, og det kllinger liksom litt i ørene. [:)]
Hvis det blir en gutt blir det kanskje en liten Bendik. Det syntes jeg og er et fint navn, men det er liksom litt "tungt" på en måte.. Men det har blitt sånn at når jeg og samboeren for eksempel ser noe fint til en gutt, sier vi: En sånn kunne lille Bendik hatt! [:D]

Skal ha navn som ikke "alle" andre har.
På ungdomsskolen gikk jeg i klasse med 4 Thomas'er... Populært i 84 kanskje. [:)]
 
[:D]Hehe,og jeg i klasse med mange Marthe'er,er litt kjedelig det med populære navn ja..
 
Oppkalling er gøy.. om vi får jente blir det oppkalling etter svigermor og Svigerinna, begge de to har Elisabeth som mellomnavn, og vi tenkte å videreføre tradisjonen: Eliana Elisabeth[:D]
-håper nesten at det blir ei jente, for da har vi verdens fineste navn klart!

Men hva skal en liten gutt hete? Simon Elias, likte jeg veldig godt, men gubben er ikke helt enig der..
Han liker Simon, og liker Elias, men synes det ble litt tungt å sette dem sammen..[&:]
 
Hei wenchepia.[:)]
Ser du er 5 uker og 5 dager på vei.. Har tatt en test selv, men er litt usikker på den. Skal ta en ny på fredag (eller i morgen..), og hvis jeg er gravid ligger jeg bare to dager etter deg. [;)]

Kanskje der er en liten Bendik eller ei lita Ylva. [:D]
 
Back
Topp