Barnenavn

Kathrine

Betatt av forumet
Hvilke navn har/skal dere ha på deres barn? Kanskje vi klarer å se trenden på hva som blir årets 'mote'navn.[8|]
 
Jeg tror det er så mange som ønsker "unike" og "gammeldagse" navn for tiden at vi plutselig vil se navn som Signe og Børge dukke opp igjen.

Selv pleier jeg å like navn på vei opp. Vet ikke helt hvorfor. For eksempel likte jeg veldig godt Jonathan for noen år siden like før det spratt oppover på statistikken, og Tobias skøt jo virkelig til værs når jeg falt for det. Har mindre tro på at min nye favoritt - Matteus - vil havne i toppskiktet. Men man skal vel aldri si aldri?

Tipper Marius og Julie er på topp for 2005 jeg. Med mindre det kommer en "Märtha-bølge" da...
 
Har litt tro på at også navn som Ola og Olav er på vei oppover. Navn med Æ,Ø,Å er vel litt tricky siden mange teker at det kan bli problemer i denne datatid?
 
Jeg liker enkle, ganske internasjonale navn. Feks Helena, Mia, Andrea osv. Vet av mange fine jentenavn, men sliter med å finne guttenavn jeg synes er fin.
 
Heisann!!

Vi skal ha i oktober, og navnene vi har gått gjennom er:

Gutt:
Sander (men gikk vekk fra dette da vi føler det er veldig mye brukt)
Kristoffer
Andreas
Aleksander

Jente:
Ella
Sofie
Ida
Maren

Nå har vi kuttet ned, og sitter igjen med Kristoffer og Maren. Helt til vi ombestemmer oss neste gang, hehe :)

Hanne
 
Vi har sett på ultralyd i slutten av uke 24 at det høyst sannsynligvis blir en jente sa da har vi tenkt på :
Linnea og Cecilie. Skulle det være en gutt blir det : Mathias
 
Hei!
Kjenner til dette med å velge navn. Vanskelig. Samboeren min var skråsikker på at vi kom til å få ei jente så for han dreide diskusjonen seg kun om jentenavn som da vart Vilde Helene. Prøvde å si at det var faktisk en mullighet at vi kunne få en gutt også og det var han enig i,men var overbevist om at det ville bli jente likevel.
Det endte med at vi fikk en nydelig gutt og vi måtte gå gjennom den store navneboka.[:)] Vi endte opp med med fire navn Adrian,Nikolaj, Markus og Marius. Det vi gjorde var at vi venta litt med å gi navn for vi ville bli litt bedre kjent med gutten for å finne ut om han var en Adrian,Nikolaj,Markus eller en Marius. Så for oss så var han en Marius. Dette fungerte for oss. Finn noen navn som man liker og se om babyen "blir" et av navna. [;)]
Lykke til med å finne navn[:D]
 
Jeg liker navn som ikke så mange har, og har kalt barna mine for Edda og Balder.
 
ORIGINAL: anakonda

Jeg liker navn som ikke så mange har, og har kalt barna mine for Edda og Balder.


Det er flotte navn [:D] Og ikke mange som heter det i allefall.
 
Jeg har to jenter.De heter Gøril og Julie.
Blir jeg gravid senere og det blir en gutt blir det Mathias.Blir det jente blir navnet Anita
 
Da vi skulle finne navn til lillegutten vår var vi bevisste på at han skulle få et flott, orginalt navn. Vi gikk inn på Statistisk sentralbyrå og fant de mest populære navnene og strøyk dem fra lista vår, for vårt barn skulle ikke hete det samme som tusen andre i Norge. Fornøyde med resultatet ble vi i alle fall:)
 
Har termin 20.mai og vet at det blir gutt...vi har diskutert mange fine guttenavn..men de vi har falt på er Markus Og tobias...så vi får se når lillegutt melder sin ankomst=)[:D][:D][:D]
 
Vi har Oliver (event Emil) vist det blir gutt. men jentenavn er vi ikke enige om. han vil ha Amalie, men det syntes ikke jeg jeg er noe fint. jeg liker Aurora, men det er ikke "pappan" enig i.. Så får håpe det blir gutt [:D]
 
Vi har to barn: Inger-Lise og Tobias

Navnvalg på neste er: Kristoffer Nikolai og Emilie
 
Vi hadde bestemt oss for Vilde. Det synes jeg er det fineste navnet, men så ble det tatt av hans bror[:(]
Det er ikke noe annet finere jente navn som jeg kunne tenkt meg........[:(]
 
Jenta vår heter Anje. Guttenavn fant vi aldri. Synes det var veldig vanskelig. Var veldig glad for at det ble jente, for da hadde vi iallefall et navn klart.
 
Hei !:) Må bare si at jeg likte navnet Anje veldig godt[;)] Har ikke hørt det før..
 
[:)] vårt barn som er i vente i november skal hete kristian eller marie....har ei jene fra før som heter benedikte.... [:)]
 
Back
Topp