Barnenavn

www.ssb.no/navn

Kos deg! [:)]
 
Mine barn heter Adrian 3,5 år og Amina 9mnd. Adrian er jo begynt å bli veldig kjent navn, mens Amina har jeg ikke hørt at det er så mange som heter. Alle reagerer på navnet til jenten min, at det er et spesielt navn og noen sier jo at det er et nydelig navn.
 
Jeg har sagt fra jeg var ganske ung at jeg vil ha en gutt med navn Martin eller Markus,så da jeg for 6 år siden fikk en gutt ble han kalt Martin Kristian. To av navnene som toppet statistikken det året. Rart! Når jeg nå skal ha enda en gutt er Markus enda i mine tanker,men synes det er kjedelig å ha navn som topper statistikken. Jeg synes Ludvik,Bendik,Oliver,Johan og Isak er flotte navn. Jente navn jeg er glad i er Signe,Ofelie,Elide,Frida,Hedvik og Helmine. Vi får nok ikke gi oss enda,men prøve å få en jente også da. Et kjempe vanskelig valg,siden man er to om å velge navn.......Hi hi
 
Navnene vi står igjen med vis d blir jente er:Nathalie, Thea Angelica, Emilie,
Og vis det blir gutt: Tobias, Sander, Sebastian
 
Vi har bestemt oss for Arwen Amalie eller Lucas André! (håper det blir ei jente, er ikke helt med på Lucas... [8D])
 
Jeg likte navne valget ditt.[:)] Har litt sansen for navn på "A"
Synes Amalie er et vakkert navn og Arwen og, har du sett på ringenes herre?
Sa en gang til samboeren min " får vi en jente en gang, kan hun hete Arwen da?" og da sa han NEI.
Så får jeg et barn til må det vell bli et navn på "A"[:D]
 
Vi snakker allerede om navn.
Det "kjedelige" er at vi er så enige.
[:D]
Skal hete Vårin om det blir jente.
 
Hei. Jeg liker best enkle navn som ikke "alle" andre har. Jenta vår skal hete Kaisa[:D]. Det er et navn som jeg ikke kjenner noen andre som har. Det tok lang tid før mannen min ble enig, men for meg har hun vært Kaisa nesten gjennom hele svangerskapet. Guttenavn var vi helt enige om, nemlig Annar.[:)
 
Jeg venter en liten prins, og har tenkt på navnene:

Andreas - etter oldefar
Christian - også en oldefar
Fabian
Adrian
Morgan

Har vært inne og sjekket hva som er"pop"og hva som er mindre brukt - uten å ta så veldig hensyn til det. Viktig for meg at navnet passer etternavnet, og at det ikke blir for komplisert.. Er ikke tilhenger av dobbeltnavn.
Det er jammen ikke enkelt. Kommer jo litt an på hvordan poden ser ut også - sånn at han også passer navnet sitt. Bør vel ha med etpar alternativer til vi møtes for første gang [:D]
 
He,he...Nå har ei venninde av meg født,og navnet Emile ble tatt![&:]
Ja,ja da må vi finne et nytt.Grubler og tenker allerede...
Falt litt for "Elina",men kunne tenkt meg det som mellomnavn,noe nsom har forslag til navn å sette foran!?[:-]
 
Har blitt veldig glad i jentenavnet Eliana, men mannen min syns det hørtes for "russisk" ut..

Så nå blir det nok Miriam Christin (om det blir en jente) eller
Simon Elias (Elias har jeg ikke fått "godkjenning" for enda, men Simon var jo hans valg, så [;)] )

Om det blir to jenter (man vet jo aldri) så vil jeg at den andre skal hete Eliana Christin, eller noe sånt [;)]

Får vi guttetvillinger skal gutt nr2 hete Thomas.
 
Da jeg skulle ha førstemann var navna klare fort. Det var Erlend ( gutt) og Janne (jente) og det ble gutt... Andremann var også klar ganske tidlig. Vegard eller Anne-Lena, det ble gutt... Tredjemann var også klar før fødselen. Det var Millian (gutt), etter oldefaren min som het Milian. Har ikke hørt andre som har Millian og på navnestatistikken står 3,2,1 eller 0 som har det navnet! Ble det jente skulle barnet hete Anna-Iselin eller Anna-Linnea. Men som sagt det ble Millian!
Med barnet jeg venter i januar, har jeg lyst på Frederik eller Iselin. Men sambo er ikke enig!!
 
He,he... Litt artig at jente navna har forandra seg for hver gang da![;)]
Hva tror du det blir denna gangen da?Hva håper du!?
Jeg kjenner ei som først fikk 3 gutter,men fjerde ble ei jente...
Uansett så er det jo det som er,håpe barnet er velsakpt![:D]
 
Tror det blir gutt igjen jeg...
 
Har to barn som heter Madeleine Elisabeth og Marcus Nikolai.

Madeleine var det mannen min som kom med[:)] Da jeg var ca 3 mnd på vei med første drømte han at han hadde vært med på fødselen og at det ble ei jente. Og hun het Madeleine, så da måtte det jo bli det! Elisabeth er etter 3-4 av pleierne på intensiven som tok så godt vare på henne den første tunge uka[:)]

Marcus ville vi kalle den første ungen hvis det ble gutt, så når neste ble en gutt valgte vi det[;)] Nikolai syns jeg var et nydelig navn så da fikk jeg viljen min med å bruke begge navnene[:D]

Jeg tenkte oxo på Kristoffer Nikolai til minsten, men det ville ikke mannen min....
Star83, da kan det jo hende at vi får samme mellomnavn på barna, hvis du får en gutt[:)]
 
He,he...vi får se!
Dukket opp en del nye navnvalg her også.
Men ønsker egentlig ei jente da,så vi får se...[8|]
 
Hehe... Det får du jo svar på etterhvert[:D]
Hadde vært koselig om du fikk en jente da![:)]
 
Blir det en gutt så er foreløpig førstevalg Krisander, og jente Hermine eller Kajsa. [:)]
 
ORIGINAL: Star83

He,he...Nå har ei venninde av meg født,og navnet Emile ble tatt![&:]
Ja,ja da må vi finne et nytt.Grubler og tenker allerede...
Falt litt for "Elina",men kunne tenkt meg det som mellomnavn,noe nsom har forslag til navn å sette foran!?[:-]



Ida Elina, Ingrid Elina, Lea Elina, Mie Elina.
Ellers så syns jeg Sabine, Sanna, Mathias og selvsagt Johanne er fine navn. Men så var det dette med etternavn og at det skal passe, da tulla kom ut så vi med en gang at hun var ei Johanne, men mitt etternavn er Johansen, så da ble det etternavnet til pappaen som er litt mer ulikt og sjeldent. Satser jo på å få etternavnet hans jeg også da [:D] (Det er bare 775 personer i Norge som har det etternavnet)
 
Back
Topp