Babyens leie..

Babyen snudde seg tre dager etter UL med hodet ned- og slik har han ligget siden. Husker det var veldig spesielt, jeg lå på sofaen og sa til mannen "Nå snudde han seg!" Og to dager etter på ny UL viste den akkurat det.
Herlig! Kjente du det da, altså?
 
Herlig! Kjente du det da, altså?

Ja- var en hel romstering som jeg ikke har kjent før eller siden. Så når vi kom på kontroll ett par dager etterpå bekreftet jordmor akkurat det. Før det lå han mer på tvers og jeg kjente bevegelser litt over alt. Etterpå har sparka bare kommet opp mot ribbeina på venstre side [emoji4]
 
Ja- var en hel romstering som jeg ikke har kjent før eller siden. Så når vi kom på kontroll ett par dager etterpå bekreftet jordmor akkurat det. Før det lå han mer på tvers og jeg kjente bevegelser litt over alt. Etterpå har sparka bare kommet opp mot ribbeina på venstre side [emoji4]
Hvor langt på vei var du da?
Jeg kjente IKKE at min snudde seg. Bare endring i sparkene. Men tenker han kanskje var litt liten bare..
 
Jeg aner ikke hvordan mine ligger [emoji85] Sist ul lå tv1 i sete og tv2 i tverrleie og jeg tror de ligger sånn fortsatt. Skal på ny ul om en uke, så da får vi se. Har ikke sjans til å kjenne og jeg kjenner bevegelse i hele magen [emoji28]
 
Jeg kjente også godt at den lille snudde seg når jeg var i uke 31. Lå i tverrleie i ukene før, og så fikk jeg tydelige bevegelser på at h*n snudde seg og jeg fikk et skikkelig press på blæra (ligger godt nede). Har ryggen på høyre side og magen er ofte helt skjev [emoji28]
 
Jeg kjente også godt at den lille snudde seg når jeg var i uke 31. Lå i tverrleie i ukene før, og så fikk jeg tydelige bevegelser på at h*n snudde seg og jeg fikk et skikkelig press på blæra (ligger godt nede). Har ryggen på høyre side og magen er ofte helt skjev [emoji28]
Min har ligget i hodeleie siden uke 27+4, så han var jo litt mindre da han snudde seg [emoji14]
 
Hvor langt på vei var du da?
Jeg kjente IKKE at min snudde seg. Bare endring i sparkene. Men tenker han kanskje var litt liten bare..

Var vel litt over 20 uker på vei, men han lå ganske langt ut om vi kan si det sånn? [emoji28]
Hadde det ikke vært for at vi var på ultralyd med tre dagers mellomrom og jeg fikk bekreftet det, så kunne jeg ikke sagt det så sikkert. [emoji4]
 
Var vel litt over 20 uker på vei, men han lå ganske langt ut om vi kan si det sånn? [emoji28]
Hadde det ikke vært for at vi var på ultralyd med tre dagers mellomrom og jeg fikk bekreftet det, så kunne jeg ikke sagt det så sikkert. [emoji4]
Ja okei. Snudde seg tidlig da!

Kan kanskje være av betydning at morkaken min er foran og. [emoji14]
Sånn sett..
 
Tverrleie her (uke 31+4), noen tips til å hjelpe han å snu seg? Han ligger ganske høyt og har ligget i tverrleie siden ultralyd i uke 19!! Var på besøk hos jordmor i går. Vi fikk "frist" til midt juli på at han skal snu seg av seg selv. Hvis ikke blir det til at de prøver å snu ham på Ullevål. Har ikke sånn veldig lyst til det :(
 
Tverrleie her (uke 31+4), noen tips til å hjelpe han å snu seg? Han ligger ganske høyt og har ligget i tverrleie siden ultralyd i uke 19!! Var på besøk hos jordmor i går. Vi fikk "frist" til midt juli på at han skal snu seg av seg selv. Hvis ikke blir det til at de prøver å snu ham på Ullevål. Har ikke sånn veldig lyst til det :(
Hørt noen sverger til akupunktur. Også tror jeg det er noe øvelser du kan gjøre også. Ikke vært relevant her, så.. Ikke lest så hardt på det. Men du kan jo sjekke det ut..
 
Hørt noen sverger til akupunktur. Også tror jeg det er noe øvelser du kan gjøre også. Ikke vært relevant her, så.. Ikke lest så hardt på det. Men du kan jo sjekke det ut..

Samboer foreslo at jeg skulle gå på hendene flere ganger om dagen for at tyngdekraften da kunne gjøre noe. Kan ikke akkurat skryte på meg så god form at jeg orker å stå på hendene :dead:
 
Samboer foreslo at jeg skulle gå på hendene flere ganger om dagen for at tyngdekraften da kunne gjøre noe. Kan ikke akkurat skryte på meg så god form at jeg orker å stå på hendene :dead:
Haha.. Er vel gjerne pga tyngdekraften de snur seg til hodeleie da. At hodet blir for tungt.. Men du kan jo prøve finne ut litt om akupunktur og sånt!
 
Hadde hjemmebesøk av jordmor på tirsdag. Lillebroster ligger nå med hodet ned og ryggen mot min rygg, som da forklarer hvorfor jeg kjenner spark og slag overalt frempå magen! Satser på at h*n holder seg med hodet ned fram til h*n skal ut :)
 
Hvem vet hvordan hun ligger nå.. har iallefall lagt seg lenger ned i bekkenet, for magen er merkbart mindre enn den var i går- eller i morges for den del. Skal inn å sjekke vekst i neste uke og da får jeg vel noen svar igjen [emoji106]
 
Var hos jordmor i dag og fikk bekreftet at han ligger godt nede i bekkenet nå og at hodet er festet:) Vel og bra det, men virker som at det har ført til akutt bekkenløsning også???:wideyed:
 
Var hos jordmor i dag og fikk bekreftet at han ligger godt nede i bekkenet nå og at hodet er festet:) Vel og bra det, men virker som at det har ført til akutt bekkenløsning også???:wideyed:
Hurraa [emoji14]
Kan nok gi litt bekkenendringer. [emoji14]
 
Hurraa [emoji14]
Kan nok gi litt bekkenendringer. [emoji14]
Ja, det kan man trygt si!:wideyed: Tror han har festet seg siste dagene. Jeg har hatt litt bekkensmerter ved for mye belastning hele veien, men det har gått greit. Siste døgnet er det akkurat som om hele bekkenet har blitt kjempe slarkete og supervondt:woot: Klarer såvidt å bevege meg. Skal bli noen "morsomme" uker fremover om det blir verre:wideyed: Mener å ha lest at bekkenet ofte føles mer stabilt når mini fester seg, men her er det helt klart motsatt!
 
Back
Topp