Babyens leie..

Ja, det kan man trygt si!:wideyed: Tror han har festet seg siste dagene. Jeg har hatt litt bekkensmerter ved for mye belastning hele veien, men det har gått greit. Siste døgnet er det akkurat som om hele bekkenet har blitt kjempe slarkete og supervondt:woot: Klarer såvidt å bevege meg. Skal bli noen "morsomme" uker fremover om det blir verre:wideyed: Mener å ha lest at bekkenet ofte føles mer stabilt når mini fester seg, men her er det helt klart motsatt!
Det har jeg også lest! Trodde også det, og høres jo nesten mer logisk ut.. Så rart at du er så mye værre da:(
 
Det har jeg også lest! Trodde også det, og høres jo nesten mer logisk ut.. Så rart at du er så mye værre da:(
Kan ikke skjønne annet enn at det må ha satt i gang mer hormonproduksjon som får leddene i bekkenet til å løsne mer?! Kanskje hodet er litt stort for bekkenet, og at det er en reaksjon på det?!:wideyed: Ikke vet jeg altså! Det går litt bedre i dag, men mer stabilt føles det definitivt ikke! Eneste som har blitt bedre er at jeg får puste igjen om jeg ligger på ryggen:joyful: Det er lenge siden!:)
 
Altså, er det normalt at det gjør vondt når babyens leie sjekkes? Idag gjorde det ganske vond og er det fortsatt, men skikkelig bekkenløsning hjelper jo ikke på da så klart.. Men kan det ikke være skadelig for det lille babyhodet å bli trykket sånn på?? :wideyed:
 
Altså, er det normalt at det gjør vondt når babyens leie sjekkes? Idag gjorde det ganske vond og er det fortsatt, men skikkelig bekkenløsning hjelper jo ikke på da så klart.. Men kan det ikke være skadelig for det lille babyhodet å bli trykket sånn på?? :wideyed:
Jeg synes det var veldig ømt og vondt når jordmor holdt på, men det gav seg ganske fort. Hun sa det var ømt siden hodet var festet. Har ikke vært så vondt før når hun har sjekket!
 
Altså, er det normalt at det gjør vondt når babyens leie sjekkes? Idag gjorde det ganske vond og er det fortsatt, men skikkelig bekkenløsning hjelper jo ikke på da så klart.. Men kan det ikke være skadelig for det lille babyhodet å bli trykket sånn på?? :wideyed:
Jeg synes også at det var steinvondt siste gangen! Hun tok i skikkelig, så virker som at det er vanlig at de gjør det?:wideyed:
 
Altså, er det normalt at det gjør vondt når babyens leie sjekkes? Idag gjorde det ganske vond og er det fortsatt, men skikkelig bekkenløsning hjelper jo ikke på da så klart.. Men kan det ikke være skadelig for det lille babyhodet å bli trykket sånn på?? :wideyed:
Forresten; var nå til fastlegen for svangerskapskontroll da jm er på ferie, men hun noterte ikke noe om babyens leie i helsekortet:wideyed: Er jo 36+0 idag. Er ikke det ganske...feil??
Hun SA det kjentes ut som at hodet lå ned, men ikke helt festet.
 
Forresten; var nå til fastlegen for svangerskapskontroll da jm er på ferie, men hun noterte ikke noe om babyens leie i helsekortet:wideyed: Er jo 36+0 idag. Er ikke det ganske...feil??
Hun SA det kjentes ut som at hodet lå ned, men ikke helt festet.
De er litt sløve noen ganger. På siste to kontrollene mine har det ikke blitt notert SF-mål:wideyed:
 
Snudde seg i hodeleie i uke 34:) Ligger sånn enda heldigvis:) Nå kan han da vell ikke ha plass til å snu seg? Uke 37+4 i dag:)
 
Kan ikke skjønne annet enn at det må ha satt i gang mer hormonproduksjon som får leddene i bekkenet til å løsne mer?! Kanskje hodet er litt stort for bekkenet, og at det er en reaksjon på det?!:wideyed: Ikke vet jeg altså! Det går litt bedre i dag, men mer stabilt føles det definitivt ikke! Eneste som har blitt bedre er at jeg får puste igjen om jeg ligger på ryggen:joyful: Det er lenge siden!:)
Jeg har også hørt at bekkenet skal stabilisere seg.
Men stemmer ikke på meg heller!
Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 14, men har blitt veldig mye verre siste 1,5 uka. Fikk bekrefta igår at han hadde festa seg. Jeg merka selv at magen sank omtrent på den tiden bekkenet ble verre... Så stryker den der med mere stabilt bekken..
 
Hvis hodet ikke er festet kan baby teoretisk sett snu seg, ikke sant? Så de sjekker vel leie når man er kommet inn og skal føde? Ikke bare antar at hodet er med hvis det var det på sist kontroll for x antall dager/uker siden?
 
Hvis hodet ikke er festet kan baby teoretisk sett snu seg, ikke sant? Så de sjekker vel leie når man er kommet inn og skal føde? Ikke bare antar at hodet er med hvis det var det på sist kontroll for x antall dager/uker siden?

Ja, de vil jo alltid kjenne etter leie når man kommer inn. Tror ikke det er rutine med ultralyd når du kommer inn, det er vel heller unntaket. Hvis du er bekymret for at baby kan ha snudd seg, ville jeg sagt fra når du kommer inn på fødeavdelingen. Jeg har hatt en setefødsel før, og hun jeg har i magen har heldigvis lagt seg med hodet ned nå(38+1). Men tror hun har godt med fostervann, for jeg kan bli usikker på om hun kan ha snudd seg igjen når jeg kjenner bevegelsene forandre seg fra en dag til den neste. Har skrevet det i fødebrevet mitt at jeg er litt redd for uoppdaget seteleie, og regner med å få en grundig sjekk når jeg kommer inn.
 
Back
Topp