Bæresjal

Takk for tips :)

Man må nok øve og trene litt før man får det til. Så noen videoer på youtube, og det så såre enkelt ut både å knyte sjal og putte baby oppi. Men tror neppe det er så lett. Det med å prøve blir nok litt vanskeligere for meg da jeg ikke tror det selges sjal her jeg bor, eventuelt så har de det på barnas hus her. Jeg får sjekke det ut.
Ja, det ser mye enklere ut enn det er, iallefall var på første forsøk. Kjøpte forresten på nettbutikken [emoji6]
 
Jeg hadde moby wrap med første og han bodde omtrent i den de første månedene. Brukte den leeenge. Gikk over til ergobaby når han skulle på ryggen, for fikk aldri helt taket på å feste han på ryggen med sjalet.
 
Er så usikker på om jeg skal kjøpe ergobaby adapt eller tula FTG, erfaringer? :) blir nok et elastisk sjal også, men har ikke bestemt meg helt enda :p
 
Jeg hadde moby wrap med første og han bodde omtrent i den de første månedene. Brukte den leeenge. Gikk over til ergobaby når han skulle på ryggen, for fikk aldri helt taket på å feste han på ryggen med sjalet.

Moby wrap og andre elastiske sjal skal ikke brukes på rygg, det er rett og slett ikke trygt (elastikken gjør at barnet kan vikle seg ut av sjalet), så det er nok hovedårsaken til at du ikke fikk til ryggbæring i sjal :)
 
Er så usikker på om jeg skal kjøpe ergobaby adapt eller tula FTG, erfaringer? :) blir nok et elastisk sjal også, men har ikke bestemt meg helt enda :p

Jeg tror jeg hadde valgt Tula, men jeg har ikke prøvd noen av de. Tula FTG ser mykere ut og mindre klumpete enn Adapt, også er den mye finere ;)

Her er en sammenligning:
http://tillthemoneyrunsout.com/tula-free-grow-vs-ergo-adapt-carrier-review/

Også ville jeg helt klart hatt et elastisk sjal i starten, det er mye mykere og behageligere å bære nyfødt i :)
 
Jeg tror jeg hadde valgt Tula, men jeg har ikke prøvd noen av de. Tula FTG ser mykere ut og mindre klumpete enn Adapt, også er den mye finere ;)

Her er en sammenligning:
http://tillthemoneyrunsout.com/tula-free-grow-vs-ergo-adapt-carrier-review/

Også ville jeg helt klart hatt et elastisk sjal i starten, det er mye mykere og behageligere å bære nyfødt i :)

Takk for svar! Ja, jeg lener meg mot Tula, men mannen er mer på adapt. Men tror det blir Tula til slutt :p

Håper å få kjøpt et sjal brukt, slik at det er mykere :)
 
Moby wrap og andre elastiske sjal skal ikke brukes på rygg, det er rett og slett ikke trygt (elastikken gjør at barnet kan vikle seg ut av sjalet), så det er nok hovedårsaken til at du ikke fikk til ryggbæring i sjal :)
Så bra jeg gikk over til ergobaby da :) Var mange jeg kjente som bar både på rygg og mage med moby wrap, og om jeg ikke husker feil så var det jo oppskrift på hvordan knyte for ryggbæring også. Men den naila jeg altså ikke (fikk jo til selve knytinga, men følte det utrygt og at han ble hengende så langt ned osv).
 
Har noen av dere erfaring med å amme i close caboo? :) Dette er tredje barnet, men første gang jeg har planer om å være bæremamma :p Det vil si, jeg har bært de andre veldig mye, men uten sjal/sele! Denne gangen håper jeg, både for min, storesøsken og hunden sin del, at jeg kan få nytte av å ha hørt mer om seler/sjal :) Det virker så innmari behagelig, trygt og godt for alle å kunne bruke det :)
 
Back
Topp