Bæresjal

Har brukt elastisk bæresjal til gutten min når han var nyfødt. Senere har vi brukt Ergobaby adapt. Veldig fornøyd.
 
Har ergobaby 360 som jeg liker veldig godt, men synes den passer best etter 4 mnd da det var vanskelig å få til nyfødtinnlegget. Synes også det ble mye unødvendig stoff med nyfødtinnlegget så baby ikke kom så tett inntil kroppen som jeg ønsket. Venter på en Caboo close carrier nå som jeg skal bruke de første mnd. Har hørt mye positivt om den [emoji5]
 
Jeg ser jo forresten at min beco butterfly 2 også har nyfødtinnlegg. Noen erfaringer med å bruke det?
 
Hva med denne - fremdeles bomull da, men prinsippet virker ganske praktisk....? Slippe knyting og alt det der. Eneste er at mannen ikke kan bruke samme som meg da vi fort har litt ulik størrelse...
753b9535c410e34fd3c9b6ff8556706e.jpg


( https://www.ellos.no/baeresjal-bomull-organic-large/1023084 )
Close cabo er samme type, men justerbar i str slik at begge kan bruke den ☺
 
Bare prøvd det på niesen min. Men jeg har Beco Butterfly 1 da [emoji5]hun satt fint i det!
Takk [emoji4] Jeg aner forresten ikke hva forskjellen på 1 og 2 er. Vi kjøpte 2 da det var den de hadde i butikk da jeg var på Bæreglede med han vi har, men da var han 4mnd alt. Da slipper jeg muligens å kjøpe sjal, da.
 
Takk [emoji4] Jeg aner forresten ikke hva forskjellen på 1 og 2 er. Vi kjøpte 2 da det var den de hadde i butikk da jeg var på Bæreglede med han vi har, men da var han 4mnd alt. Da slipper jeg muligens å kjøpe sjal, da.

Det er bare den første utgaven ☺ den er litt mindre bare. Hele selen. Men 2eren kan brukes lengre da
 
kjøpte et sjal da jeg var på reisefot, og som jeg så de afrikanske damene bruker. Lurer på om jeg får til å knyte det ordentlig? :p
 
Jeg har hatt ringslynge, super fantastisk for det er så enkelt, også er det lett å legge ned sovende babyer uten å vekke de. Brukte den lenge siden den kan ogdå brukes som avlastning når duvi bører litt større på siden av kroppen.
 
Jeg har veldig lyst til å prøve bæresjal, og sikkert også bæreseler som er praktisk. Fant noen fine videoer for knytting av sjal på youtube, må sikkert øve litt. Leste i en annen tråd at flere hadde øvd med kosebamser og det høres lurt ut.
Synes det virker både praktisk og veldig koselig å bære baby slik. Du får armene fri samtidig som babyen er inntil deg. :)
 
Kjøpte et på nett her en dag, veldig spent på å se hvordan det er når det kommer :) får god tid til å teste med kosebamse (eller nevø som har termin neste uke - må nok være med på sommerferie sånn at eg kan bære litt på ham [emoji173]️).
Skulle likevel ha noe annet på den nettbutikken, så tok med det også og slapp frakt [emoji106]
 
Har fått en venninne av mamma til å vise meg. Skal få låne ett sjal beregnet på nyfødt av henne, så skal hun vise meg hvordan man gjør det. Hun har brukt sjal på begge barna sine.

Kjenner jeg gleder meg til å prøve. Tror det blir koselig å være lille slik :Heartred
 
Kjøpte et på nett her en dag, veldig spent på å se hvordan det er når det kommer :) får god tid til å teste med kosebamse (eller nevø som har termin neste uke - må nok være med på sommerferie sånn at eg kan bære litt på ham [emoji173]️).
Skulle likevel ha noe annet på den nettbutikken, så tok med det også og slapp frakt [emoji106]

Spennende. Hvilket nettsted kjøpte du fra? Jeg har ikke undersøkt enda, bare googlet og lest om andre som har brukt sjal. Har sett at det er i alle fall en butikk i Oslo som har spesialisert seg på bæring og sjal, men husker ikke navn eller noe.

Kjekt å ha en nevø du kan øve med :)
 
Spennende. Hvilket nettsted kjøpte du fra? Jeg har ikke undersøkt enda, bare googlet og lest om andre som har brukt sjal. Har sett at det er i alle fall en butikk i Oslo som har spesialisert seg på bæring og sjal, men husker ikke navn eller noe.

Kjekt å ha en nevø du kan øve med :)
Bæreglede på St.Hanshaugen. Var der med første og det var gull for meg som hadde null peiling. Men det er jo mange som anbefaler å møte opp på bæretreff via facebook-grupper, eller så kan man jo sikkert spørre om man kjenner noen som har bært mye :)
 
Bæreglede på St.Hanshaugen. Var der med første og det var gull for meg som hadde null peiling. Men det er jo mange som anbefaler å møte opp på bæretreff via facebook-grupper, eller så kan man jo sikkert spørre om man kjenner noen som har bært mye :)

Flott takk for tips. Så innom nettsidene deres, de har mye å velge i og ulike ting - både sjal og annet. Får se om jeg skal innom Oslo i løpet av sommeren og om jeg kan stikke innom. Sikkert lurt å teste litt på hvilken type som passer best for meg. :)
 
Jeg hadde moby wrap bæresjal. Det var helt genialt. Brukte det en god del i perioder når podn på nå 4 år :)
Har også ergo baby bæresele. Den brukte jeg til forrige var over 2 år på flyturer :)
 
Spennende. Hvilket nettsted kjøpte du fra? Jeg har ikke undersøkt enda, bare googlet og lest om andre som har brukt sjal. Har sett at det er i alle fall en butikk i Oslo som har spesialisert seg på bæring og sjal, men husker ikke navn eller noe.

Kjekt å ha en nevø du kan øve med :)
Kjøpte fra mammanminogmeg - moby wrap tror et modellen heter. Forstår hvorfor de anbefaler å teste før bruk - ikke bare-bare å sette opp/få fint.
 
Kjøpte fra mammanminogmeg - moby wrap tror et modellen heter. Forstår hvorfor de anbefaler å teste før bruk - ikke bare-bare å sette opp/få fint.

Takk for tips :)

Man må nok øve og trene litt før man får det til. Så noen videoer på youtube, og det så såre enkelt ut både å knyte sjal og putte baby oppi. Men tror neppe det er så lett. Det med å prøve blir nok litt vanskeligere for meg da jeg ikke tror det selges sjal her jeg bor, eventuelt så har de det på barnas hus her. Jeg får sjekke det ut.
 
Back
Topp