Aninewe sin graviddagbok ❤️

Hvordan går det med deg?[emoji7]
 
Hvordan går det med deg?[emoji7]

Hei fine deg <3 Går bra med meg! Har bare ikke vært på forumet på en stund, men kom innom for å skrive oppdatering nå og lese hvordan det går med dere assistert damer!
 
21+0

Babyen er ca 26 cm lang og veier mellom 370-450 gram denne uken. Helt sykt å tenke på!

Har ikke vært på forumet på en stund så får bli oppdatering av uke 20 og 21 sammen :)

Tenk at jeg allerede er en uke over halvveis! Tiden går faktisk veldig fort og jeg gleder meg sånn til å møte henne.

Magen vokser og tøtta sparker som bare det. I starten av uke 19 begynte jeg å kjenne mye tydeligere spark innvendig og 19+5 kjente jeg første spark utenpå magen. Skikkelig koselig. Nå sparker hun stort sett hele tiden når jeg sitter eller ligger, og jeg kjenner det utenpå magen flere ganger daglig. Men når mannen skal kjenne slutter hun selvfølgelig! Typisk :p

Ryggen er som den har vært, eller kanskje litt verre egentlig. Sover dårlig og våkner hver gang jeg snur meg nå, pga. ryggsmerter. Jobber fortsatt 100 prosent, men litt tilrettelagt + at vi heldigvis er inne i en rolig periode. Jeg er begynt å bli mer sliten nå, og kjenner at jeg trenger mye mer hvile. Blir også mye lettere sliten psykisk og orker ikke så mye sosial kontakt utover jobb. Klarer ikke finne på noe etter jobb mer enn 1-2 ganger i uken og da må jeg virkelig lade opp til det.

Nyresteinsmertene har heldigvis ikke kommet tilbake! Men jeg er fortsatt litt plaget med svake mensmurringer (som jeg forsåvidt har hatt hele svangerskapet), men de bekymrer meg litt nå siden jeg har kommet så langt i svangerskapet. Skal til legen i morgen grunnet hyppige migreneanfall så tenker å snakke med henne om det da. Bekymrer meg jo for alt, og tenker mye på å gå i fødsel for tidlig og miste henne. Selv om det sikkert (og heldigvis for det) er en lite reell tanke.

Det er bare 3 uker og 1 dag til vekstkontrollen. Det blir skummelt, men også kjekt å se henne og forhåpentligvis få svar på en del spørsmål som har dukket opp i etterkant av OUL. Så jeg gleder meg egentlig. Jeg tenker alt står bra til med henne siden hun er så aktiv i magen <3
 
22+0

Starter uke 22 med oppkast og feber. Omgangssyke er gøy!! Lille trille virket upåvirket og har sparket hver gang jeg har vært våken i natt [emoji175] det hjelper en ellers sliten gravidkropp!

Jeg har egentlig jordmortime på onsdag så får se an om jeg kan gå på den. Jeg har ikke kastet opp siden kl 1 i natt så om jeg ikke begynner igjen så har det gått 48 timer onsdag morgen :)

Lille har begynt å få en slags døgnrytme og hun sparker mest når jeg våkner, etter frokost og frem til lunsj. Så er det ganske rolig (med unntak av en fot nå og da) også starter hun på igjen når jeg skal legge meg :) det er superkoselig og jeg gleder meg til samboer kan få kjenne når han kommer hjem etter en uke borte!

Ellers har jeg legetime på mandag for å sykemelde meg 20 prosent, altså en dag i uken. Siden jeg kom tilbake på jobb etter julen har jeg hatt tre egenmeldinger og er utslitt hele tiden. Så legen foreslo en dag sykemelding sist, men jeg ville prøve 2 uker til. Ingen forskjell dessverre så da tror jeg det er best for alle at jeg sykemelder meg en dag i uken.

Bare 2 uker og 1 dag til vekstkontrollen :)
 
Så langt du har komt! :) Er nok lurt å lytte til kroppen å ta det litt roligere. Fortsatt god bedring! Håper du er kvitt omgangssyken nå :)
 
23+0 [emoji175]

23 uker allerede! Tenk at babyen kan overleve om hun blir født nå. Håper det er mange, mange uker igjen fortsatt, men for hver uke som går nå så stiger sjansen for å overleve vesentlig! Litt betryggende å vite at føden tar meg alvorlig om jeg skulle oppleve noe som bekymrer meg.

Lillesnupp er superaktiv og spreller hele dagen [emoji175] min kjære fikk endelig kjenne spark fra utsiden for en uke siden, og nå ser man tydelig sparkene gjennom huden!

Fra og med denne uken blir jeg sykemeldt 20 prosent og det tror jeg skal bli utrolig godt.

Også har jeg fått et strekkmerke!! Wææ. Over navlen! Men tror det er fordi jeg hadde piercing før, så huden er ødelagt der. Smører iallefall som en gal [emoji23]

1 uke og 1 dag igjen til vekstkontrollen og jeg får se henne igjen [emoji175]

Også et magebilde til slutt:

IMG_4353.JPG
 
Grattis med 23 uker snupp[emoji173][emoji173] Og nydelig babymage[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Grattis med 23 uker snupp[emoji173][emoji173] Og nydelig babymage[emoji7][emoji7][emoji7]

Takk snuppelupp [emoji173]️[emoji7] alt bra med deg og lisja?
 
Takk snuppelupp [emoji173]️[emoji7] alt bra med deg og lisja?
Her er alt bra ja[emoji7] Er velsignet med en sovebaby[emoji175][emoji175] Hun spiser godt når det pumpes på flaske og har fått fine bollekinn[emoji7]
 
Her er alt bra ja[emoji7] Er velsignet med en sovebaby[emoji175][emoji175] Hun spiser godt når det pumpes på flaske og har fått fine bollekinn[emoji7]

Så braa [emoji175][emoji175]
 
Gratulerer med 23 uker på vei. Magisk grense [emoji7] Og så så fin mage! Jeg fikk også strekkmerke der jeg har hatt piercing i navlen før. Tenk at litt moro fra da jeg var 18, skulle gi konsekvenser nå så lenge etterpå [emoji38]
 
Fine du[emoji7][emoji7][emoji7] gratulerer så mye med 23 uker[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer med 23 uker! :D
 
Gratulerer med 23 uker på vei. Magisk grense [emoji7] Og så så fin mage! Jeg fikk også strekkmerke der jeg har hatt piercing i navlen før. Tenk at litt moro fra da jeg var 18, skulle gi konsekvenser nå så lenge etterpå [emoji38]

Tusen takk [emoji173]️[emoji173]️
Ja tenk det, haha! Det tenkte jeg ikke på når jeg tok den for å si det sånn [emoji28]
 
Fine du[emoji7][emoji7][emoji7] gratulerer så mye med 23 uker[emoji173]️[emoji173]️

Tusen takk fine deg [emoji173]️[emoji173]️
 
Hurra for viktig milepæl og for en fin liten mage❤️
 
Så fin mage!! Det er godt du hører på helsa og sykemelder deg litt. Migrene i svangerskapet er noe dritt :(samme med ryggproblemer..:hungover:

Fy søren så raskt tiden går, følte nettopp du fikk positiv test og nå er du nådd en viktig medisinsk milepæl! :happy:
Satser på tiden frem til ny vektkontroll går fort.:)
 
Back
Topp