Aninewe sin graviddagbok ❤️

Se der ja! Livets under :happy::Heartred
 
Så fin du er[emoji7]
 
Så fin mage!:joyful: Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig:p
 
Så fin mage!:joyful: Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig:p

Ja, det er koselig [emoji175][emoji175]men jeg er misunnelig på deg som ikke har gravidmage lenger og[emoji28][emoji28] hihi!
 
26+1 og 100 dager igjen til termin [emoji175]

Jeg har hatt sykt mye kynnere siste dagene. Jeg har jo vært plaget med det siden så tidlig som uke 15, men igår hadde jeg en SKIKKELIG kraftig som vekket meg når jeg sov middag, i tillegg med en slags nedpress følelse? Etter den hadde jeg maaaasse kynnere hele kvelden. De er heldigvis helt uregelmessige og ikke vonde. Idag har det vært samme ståa med 3,4,5 kynnere i halvtimen.. Har gitt seg nå i kveld heldigvis. Men liker ikke helt den «nedpress» følelsen jeg får innimellom. Kjennes ut som et trykk nedover i skjeden og i tillegg er jeg veldig «hoven» der nede.. Skal til jordmor i morgen så får snakke med henne om det da. Hun sa sist at så lenge de ikke er regelmessige eller vonde så er det greit. Men da hadde jeg ikke hatt den nedpress følelsen.. Og må jo bare le fordi mens jeg skriver at det har gitt seg for i kveld får jeg en heavy kynner med tung pust og trykk i hele kroppen[emoji51]
 
Godt du skal til jordmor i morgen, det høres ut som om du trenger en sjekk og evt roe litt ned :happy:
 
Da ble jeg henvist til poliklinikk for gravide for å måle livmorhalsen. Vet ikke helt når jeg får time men hun skulle sende henvisningen idag. Hadde også blod i urinen, utslag på 3+. Men har litt svie i underlivet så tipper kanskje jeg har en rift.. I forhold til sykemelding så måtte jeg bestemme det sammen med fastlegen, så jeg tenker jeg ser det an utover i uka. Skal bare jobbe en dag til denne uken!
 
Hvorfor tror du at du har en rift ? Hva mente jordmor var årsaken til 3+?
Har du time til fastlegen da ?:happy: tenker du at du vil se det litt an, kanskje ? Håper du får slappet litt av.:happy:
 
Hvorfor tror du at du har en rift ? Hva mente jordmor var årsaken til 3+?
Har du time til fastlegen da ?:happy: tenker du at du vil se det litt an, kanskje ? Håper du får slappet litt av.:happy:

Nei hun hadde igrunn ingen teori.. sa iallefall ikke det. Men jeg hadde en liten blødning forrige uke. Svir liksom ikke i urinrøret men i skjeden tror jeg.. men nå ble jeg litt usikker.. men ingen utslag på bakterier!
Tenkte å se det litt an å bestille time dersom jeg ser behovet :) har mye fri denne uken så.
 
Nei hun hadde igrunn ingen teori.. sa iallefall ikke det. Men jeg hadde en liten blødning forrige uke. Svir liksom ikke i urinrøret men i skjeden tror jeg.. men nå ble jeg litt usikker.. men ingen utslag på bakterier!
Tenkte å se det litt an å bestille time dersom jeg ser behovet :) har mye fri denne uken så.
Huff da. Litt skummelt ? Jeg hadde fått panikk ved blødning :(
Det er jo du som må kjenne på dette selv. Men håper ikke du presser deg for langt. Og så krysser jeg fingrene for at livmorhalsen ikke er for kort.:)
 
Huff da. Litt skummelt ? Jeg hadde fått panikk ved blødning :(
Det er jo du som må kjenne på dette selv. Men håper ikke du presser deg for langt. Og så krysser jeg fingrene for at livmorhalsen ikke er for kort.:)

Var igrunn ikke så redd fordi dette er den 10ende blødningen jeg har hatt eller noe.. de er alltid bare et tørk og brun utflod og alltid etter sex! Så vi har vell kommet frem til at jeg har svake slimhinner som gravid.. ringte jordmora den dagen altså, men vi ble enige om at den virket ufarlig!
Håper virkelig jeg og. At jeg bare er en av de med mye og sterke kynnere! Og om livmorhalsen skulle være forkortet håper jeg hun holder seg inne til forbi uke 34..
 
Var igrunn ikke så redd fordi dette er den 10ende blødningen jeg har hatt eller noe.. de er alltid bare et tørk og brun utflod og alltid etter sex! Så vi har vell kommet frem til at jeg har svake slimhinner som gravid.. ringte jordmora den dagen altså, men vi ble enige om at den virket ufarlig!
Håper virkelig jeg og. At jeg bare er en av de med mye og sterke kynnere! Og om livmorhalsen skulle være forkortet håper jeg hun holder seg inne til forbi uke 34..
Ja da kan det mest sannsynlig være det. Men skummelt uansett, men man blir vel herdet ja, etter 10 + blødninger :sorry:

Får håpe kynnere roer seg når du har litt fri. Det er ikke bra å la jobb osv fremme kynnere.. det sammen med livmorhals (evt) er skumle greier :confused: håper du får time raskt :happy:
 
Ja da kan det mest sannsynlig være det. Men skummelt uansett, men man blir vel herdet ja, etter 10 + blødninger :sorry:

Får håpe kynnere roer seg når du har litt fri. Det er ikke bra å la jobb osv fremme kynnere.. det sammen med livmorhals (evt) er skumle greier :confused: håper du får time raskt :happy:

Nei det er helt sant! Men jeg har det heeelt chill på jobb nå med bare kontorarbeid så vet ikke om det gjør kynnerene noe verre.. Men derfor jeg tenker å se an denne uken når jeg har mye fri, om jeg har like mye kynnere :) og om livmorhalsen er på noen måte påvirket så må jeg jo bare sykemelde meg helt!!
 
Nei det er helt sant! Men jeg har det heeelt chill på jobb nå med bare kontorarbeid så vet ikke om det gjør kynnerene noe verre.. Men derfor jeg tenker å se an denne uken når jeg har mye fri, om jeg har like mye kynnere :) og om livmorhalsen er på noen måte påvirket så må jeg jo bare sykemelde meg helt!!
Åh så greit da! Det hjelper nok på.. :happy:
Huff får ikke håpe det skjer, men må man så må man..
Stresser du over dette mtp livmorhalsen eller ?
 
Godt du blir fulgt opp da, satser på at alt ser fint ut og at kynnerne ikke er noe å tenke på. Høres lurt ut å se an sykemelding, og være forberedt på at det kan gå den veien. :)
 
Åh så greit da! Det hjelper nok på.. :happy:
Huff får ikke håpe det skjer, men må man så må man..
Stresser du over dette mtp livmorhalsen eller ?

Tenker jo en del på det men stresser ikke direkte.. men har hatt sykt masse kynnere idag og svie/stikking nedentil så tok en ny urinprøve og stixa den selv og fikk utslag på leukocytter og protein i tillegg til blod. Så gikk til legen og de fikk utslag på blod og leukocytter. Så de sendte prøven til dyrkning, får svar mandag også ble jeg sykemeldt 60 prosent. Håper på en måte det er UVI for det kan forklare de voldsomme kynnerene og da kan vi heldigvis gjøre noe med det!
 
Godt du blir fulgt opp da, satser på at alt ser fint ut og at kynnerne ikke er noe å tenke på. Høres lurt ut å se an sykemelding, og være forberedt på at det kan gå den veien. :)

Ja det er veldig godt!
Nå ble det 60 prosent sykemelding siden kynnerene ble enda verre idag og jeg muligens har en UVI [emoji51]
 
Back
Topp