Aninewe sin graviddagbok ❤️

22+3 idag, så ikke så veldig langt etter.

Og ikke lenge til vekstkontrollene nå. Jeg er så spent!

Jeg og er kjempespent!! 6 dager igjen her (5 om 2 timer) [emoji23]
 
Så fin mage!! Det er godt du hører på helsa og sykemelder deg litt. Migrene i svangerskapet er noe dritt :(samme med ryggproblemer..:hungover:

Fy søren så raskt tiden går, følte nettopp du fikk positiv test og nå er du nådd en viktig medisinsk milepæl! :happy:
Satser på tiden frem til ny vektkontroll går fort.:)

Det går utrolig raskt!! Etter neste vekstkontroll blir det en i måneden, så da ser jeg for meg at tiden flyr frem mot termin[emoji4][emoji4]

Hvordan er hverdagen med ny baby? [emoji173]️
 
Det går utrolig raskt!! Etter neste vekstkontroll blir det en i måneden, så da ser jeg for meg at tiden flyr frem mot termin[emoji4][emoji4]

Hvordan er hverdagen med ny baby? [emoji173]️
Ja da har du liksom små milepæler å telle ned mot for hver kontroll! :happy:
Hverdagen er fin! Veldig uvirkelig og travelt og koselig og psykisk slitsomt. Jeg er litt hønemor og vil jo gjerne beskytte henne ifra alt og alle :hilarious: livredd for sykdom i disse tider og overivrig familie må jekkes ned litt da hun lett blir overstimulert. Men hun er utrolig snill og krever ikke så mye. Snart 2 mnd, tiden flyr seriøst :arghh::p
Gled deg! (Gru deg bittelitt til slitenheten ensomheten, og repeat rutinene som bleieskift og mat men :hilarious:)
Skulle også ønske jeg var mer forberedt på at hun ville være så avhengig av meg. Det er tøft når pappaen ikke er godkjent alltid :eek:
 
Ja da har du liksom små milepæler å telle ned mot for hver kontroll! :happy:
Hverdagen er fin! Veldig uvirkelig og travelt og koselig og psykisk slitsomt. Jeg er litt hønemor og vil jo gjerne beskytte henne ifra alt og alle :hilarious: livredd for sykdom i disse tider og overivrig familie må jekkes ned litt da hun lett blir overstimulert. Men hun er utrolig snill og krever ikke så mye. Snart 2 mnd, tiden flyr seriøst :arghh::p
Gled deg! (Gru deg bittelitt til slitenheten ensomheten, og repeat rutinene som bleieskift og mat men :hilarious:)
Skulle også ønske jeg var mer forberedt på at hun ville være så avhengig av meg. Det er tøft når pappaen ikke er godkjent alltid :eek:

Helt sant! [emoji4][emoji4]

Herlighet hvor fort tiden har gått[emoji85] føler du fødte for noken uker siden!!
Takk for gode råd[emoji173]️
 
Syns tida går så sakte jeg, den neste uka blir jo ikke til å holde ut. :hilarious:

Jeg skjønner at det tar mye større plass hos deg dette her, mtp at vi har ganske forskjellig bakgrunn for disse kontrollene [emoji173]️
Nærmer seg nå!! [emoji3]
 
Helt sant! [emoji4][emoji4]

Herlighet hvor fort tiden har gått[emoji85] føler du fødte for noken uker siden!!
Takk for gode råd[emoji173]️
Ja, det er helt sykt, føler og det var nå nettopp:hilarious:
 
24+1 og vekstkontroll idag!
Snuppa lå helt på gjennomsnittet, 703 gram ble hun målt til idag [emoji7]
Blodgjennomstrømmingen i morkaken så helt normal ut, tilsynelatende god morkakefunksjon og blodtilførsel fra meg til livmora. Det blir ikke ny kontroll før i uke 32 fordi det var ofte mot slutten at de begynte å se vekstavvik hos oss med slikt navlesnorfeste. Jeg spurte også hva det var man var redd for ved slikt feste og det er altså hovedsaklig vekstavvik men også en liten, men økt risiko for mer blødninger enn normalt under fødsel. Derfor får jeg ikke føde på fødestue, men må starte direkte på fødeavdelingen. Jeg hadde i utgangspunktet ingen spesifikke ønsker om å føde i badekar osv, og hadde tenkt å ta det som det kommer, så det går helt greit :)
Hun lå med ansiktet godt pressa ned i bekkenet så fikk ingen bilder av henne! Fikk se at hun klødde seg i hodet og holdt seg i øret [emoji7]

Skal på ammekurs 27. februar og til jordmor 28. februar [emoji4] da er jeg i uke 26. Også skal jeg på uke 28-kontrollen hos fastlegen 13. mars!

Vi bestemte oss også sammen med jordmor sist gang for å ikke gå på fødselsforberedende kurs mtp. at jeg er kjent på fødeavd. pga praksis og har lest og interessert meg mye for fødsel i lang tid. Så hun mente det ville være mye overflødig informasjon. Vi bestemte oss heller for at samboer blir med på kontroll i uke 32 også har vi en fødselsforberedende samtale med jordmor heller [emoji4]

Formen er den samme, sliten, men det hjelper med 1 sykemeldingsdag og tilrettelagt arbeid på jobb [emoji4]
 
Så bra alt så finfint ut!! :D :Heartred
 
Jaa [emoji4][emoji4] ikke lenge til din heller nå!!

Nei, torsdag morgen. :nailbiting: Dagen i dag har gått fort, så satser på at morgendagen også gjør det. :)
 
Så bra at det var fint med snuppa i magen! Hun begynner å bli en ganske stor baby nå :Heartpink
Håper det fortsetter fint fremover.

Mtp fødsel er det nok lurt å ikke ha for mye ønsker, da det raskt kan snu.:happy:
 
Så bra at det var fint med snuppa i magen! Hun begynner å bli en ganske stor baby nå :Heartpink
Håper det fortsetter fint fremover.

Mtp fødsel er det nok lurt å ikke ha for mye ønsker, da det raskt kan snu.:happy:

Ja det er helt utrolig å tenke på [emoji4] begynner virkelig å se for meg at jeg snart har en baby[emoji175]

Jeg har fått tips om det ja! Og sett det selv når jeg var i praksis på føden. Så prøver å ha så lite forventinger som mulig [emoji1305]
 
Jeg fikk spørsmål idag om hvor lenge jeg hadde igjen før permisjon. Og når jeg tenkte meg om og fant ut svaret skvatt jeg litt altså! TRE måneder bare [emoji7] det kommer til å gå så fort. Om maks fire måneder er jeg blitt mamma [emoji173]️[emoji173]️
 
Ja det er helt utrolig å tenke på [emoji4] begynner virkelig å se for meg at jeg snart har en baby[emoji175]

Jeg har fått tips om det ja! Og sett det selv når jeg var i praksis på føden. Så prøver å ha så lite forventinger som mulig [emoji1305]
Det kommer til å være så fantastisk! Må innrømme jeg synes det er skikkelig uvirkelig nå, at hun har kommet ifra magen min :hungover:

Da har du gpd erfaring med hvordan ting kan forløpe seg iløa en fødsel.:happy:
 
25+0 allerede og bare 108 dager igjen!

Ikke noe nytt denne uken igrunn, magen vokser og jenta sparker [emoji175] jordmor og ammekurs neste uke!

Ukens magebilde:

IMG_4517.JPG
 
Nydelig mage[emoji7]
 
Back
Topp