Ammetråd *sjekk inn hver gang du ammer*

18.05, ammer venstre bryst, sitter i sofaen med lillegutt på Cozy fix puta :) sambo har laget lasagne til middag, men den står og blir kald da lillegutt må ha mat først :)
Idag ble det håndkle over babyen mens jeg spiste biff som mannen hadde skjært i småbiter for meg. :p (ikke så varm mat da)
 
03.51 ammet fra h.side sittende i sengen og tenker over hvor utrolig trøtt jeg er.
 
Startet 03:35 - sitter fortsatt i sengen og ammer. Hatt en stellepause og nå er det på'n igjen :) håper han sovner snart, for det gjør mora :joyful:
 
06.05 ammet v side liggende i senga. Håper lille ønsker å sove ett par timer til:)
 
06:53 og ammer i senga på høyre side... Amma en tur i tre tiden i natt, men var altfor trøtt til å oppdatere noe som helst :p

Sitter å tenker på om vi skal prøve å sove videre, eller om vi skal stå opp nå...
 
06.55 ammer venstre bryst etter først å ha amma høyre. Er veeeldig trøtt men spørs nok om lillegutt vil sove mer da han sliter sann med magen etter amming. Ligget våken med han siden forrige amming.
 
Høyre pupp, ligger i senga og koser oss! Storebror er illsint, for i dag ville han at mamma skulle kjøre i bhg.
Formen er ikke helt på topp og er småredd det er en brystbetennelse jeg brygger på o_O
 
Høyre pupp, ligger i senga og koser oss! Storebror er illsint, for i dag ville han at mamma skulle kjøre i bhg.
Formen er ikke helt på topp og er småredd det er en brystbetennelse jeg brygger på o_O
Uff, er ikke så lett for disse storesøsknene.
Håper ikke du får betennelse, det har jeg hatt. Hele puppen ble steinhard og rød, og det gjorde sinnsykt vondt hele tiden. Helt grusomt å amme. :(
 
Uff, er ikke så lett for disse storesøsknene.
Håper ikke du får betennelse, det har jeg hatt. Hele puppen ble steinhard og rød, og det gjorde sinnsykt vondt hele tiden. Helt grusomt å amme. :(
Blir de varmere og? Begge er glovarme, og igår kveld hadde jeg litt høyere temp enn jeg bruker :( kjenner meg litt sånn pjusk ut, og fryser og er varm om hverandre :/
 
Har amma i senga 23.45 H, 00.45 V, 02.30 H, 05.00 V, 06.30 H og 08.10 V alle i senga. :p

Og det føltes som den gode natta :p
 
Sitter i sofaen og amme på venstre side. Kl 0926. Har vore i butikken og handla. Så håper babyen sovner så eg kan få varene i kjøleskap :p han vokna såklart med ein gang vi kom inn døra hjemme. Og da måtte han ha kos og litt mat :)
 
Ammer på høyre bryst, hun gulpet nettopp masse etter å ha spist på venstre.
Blir innedag, så blir mye sofatid :)
 
Blir de varmere og? Begge er glovarme, og igår kveld hadde jeg litt høyere temp enn jeg bruker :( kjenner meg litt sånn pjusk ut, og fryser og er varm om hverandre :/
Her var hele puppen rød og varm, men kun varmepakning lindret smertene. Har du noen tilstoppede melkeganger?
 
Her var hele puppen rød og varm, men kun varmepakning lindret smertene. Har du noen tilstoppede melkeganger?
Kjennes litt klumpete ut på toppen av det venstre brystet ja :( får prøve å legge henne til litt oftere Idag. Heldigvis godt med matvett ho Lillemor så ho sier ikke nei :p
 
09.50 ammer h.pupp mens jeg spiser frokost:)
 
Ammet mye i natt, hun våknet 01.25 og siste gangen jeg så på klokka mens vi fortsatt ammet var klokka 03.. Våknet med puppen ute kl 04.42, da ville hun ha igjen. Da fikk hun flaske med pumpet mm i tillegg til amming. Så ammet vi 05.30, og fra 08.30 og til nå! Husker ikke når jeg har ammet på hvilken side i natt, men siste nå var høyre.
 
Kjennes litt klumpete ut på toppen av det venstre brystet ja :( får prøve å legge henne til litt oftere Idag. Heldigvis godt med matvett ho Lillemor så ho sier ikke nei :p
Jeg leste på ammehjelpen at brystet må tømmes hver 2.time på dagen og hver 3.på natta til kulen blir borte. Jeg pumpet fordi det var så grufullt vondt å amme. Varmepakning og varm dusj samt lett massasje kan hjelpe å få løsnet opp kulen. Gjerne før amming.
 
Høyre bryst i sofaen kl 12.15. Har nå spist lunsj men er enda i pysjamas :eek: Har litt lyst til å gå ut idag, men vet ikke om jeg rekker innimellom all ammingen. :p
 
Kjennes litt klumpete ut på toppen av det venstre brystet ja :( får prøve å legge henne til litt oftere Idag. Heldigvis godt med matvett ho Lillemor så ho sier ikke nei :p
Jeg pleier å massere med fingrene på klumpene i brystet mens mini ammer så forsvinner de med en gang:)
 
Back
Topp