❤️ August 2018 ❤️

Vet ikke. Må veie meg når jeg kommer hjem fra ferie. Men sånn at jeg ser det (oppblåst) og merker det på klærne. Før jeg begynte på Pergoveris tok jeg noen tabletter «progynon» eller noe - så har jo tilført kroppen noe i over tre uker.
Okei, for jeg prøver å tenke at kanskje der meste er vann pga hormonene...
 
Ok, da er det håp om å miste de. Jeg har ikke veid meg da jeg er på ferie, men kan se at jeg har lagt på meg - og merker det på klærne. Er noen kilo nemlig. Flink som har gått ned 10 kg på et halvt år! Er det kostholdet du har endret? Må gjøre noe jeg også.

Innsettet gikk greit. Da jeg kom var det liv i fire egg. De resterende tre skulle dyrkes videre til blastocyster, så de ville vite på lørdag om det var igjen egg til å fryses. Håper det. Datteren min har allerede slengt seg to ganger på magen ved leggetider, så ikke helt ideelt kanskje. Det er så mye enklere å sette inn fryseegg og slippe de hormonene...

Jeg har både vært mer aktiv og endret kostholdet, men mer aktiv var egentlig mest for å komme i bedre form. Jeg blir mer sulten av å trene, så jeg må på en måte passe like mye på maten med eller uten trening om jeg skal ned i vekt. :)

Krysser fingrene for at du får noen flotte på frys, og at du har gullegg i magen nå. :D
 
Okei, for jeg prøver å tenke at kanskje der meste er vann pga hormonene...

Det er det ikke hos meg. :( Jeg merker at jeg blir mer sulten og mer fysen.
 
Regnet litt på det, jeg her nok til to uker med 10mg pred og 10 uker med 5mg.. trenger jeg trappe videre ned da? Etter uke 12 er jeg jo safe? Vil helst ikke gå på det så lenge da.. tenker egentlig at jeg vil slutte på det etter positiv test ... Og jeg kan ikke ta babykliser samtidig så jeg må liksom velge en av dem :confused:
 
Regnet litt på det, jeg her nok til to uker med 10mg pred og 10 uker med 5mg.. trenger jeg trappe videre ned da? Etter uke 12 er jeg jo safe? Vil helst ikke gå på det så lenge da.. tenker egentlig at jeg vil slutte på det etter positiv test ... Og jeg kan ikke ta babykliser samtidig så jeg må liksom velge en av dem :confused:

Kan man ikke ta babyklister samtidig? [emoji15]
 
Kan man ikke ta babyklister samtidig? [emoji15]
Står i pakningsvedlegget til pred at man ikke skal drikke grapefruktjuice. Og babykliser er jo grapefruktkjerneekstrakt. Jeg vet bare hva som skjer om man blander antiepeleptika med grapefruktjuice, ikke pred.. så jeg tror ikke jeg tør å blande dem.
 
Regnet litt på det, jeg her nok til to uker med 10mg pred og 10 uker med 5mg.. trenger jeg trappe videre ned da? Etter uke 12 er jeg jo safe? Vil helst ikke gå på det så lenge da.. tenker egentlig at jeg vil slutte på det etter positiv test ... Og jeg kan ikke ta babykliser samtidig så jeg må liksom velge en av dem :confused:

Trenger ikke å trappe videre ned fra 5 mg. :)
 
Trenger ikke å trappe videre ned fra 5 mg. :)
Huff, enda en uke å bestemme meg, kommer jo til å bli helt ødelagt av å være så usikker!

Har noen av dere kanskje fått beskjed om begge deler av helsepersonell før?
Skulle ønske jeg sluttet å lese pakningsvedlegg på alt!
 
Huff, enda en uke å bestemme meg, kommer jo til å bli helt ødelagt av å være så usikker!

Har noen av dere kanskje fått beskjed om begge deler av helsepersonell før?
Skulle ønske jeg sluttet å lese pakningsvedlegg på alt!
I Porsgrunn da jeg gikk på 10 mg og skulle trappe ned måtte jeg ta 5 mg i fire dager og 2,5 mg i fire dager[emoji85]
 
Huff, enda en uke å bestemme meg, kommer jo til å bli helt ødelagt av å være så usikker!

Har noen av dere kanskje fått beskjed om begge deler av helsepersonell før?
Skulle ønske jeg sluttet å lese pakningsvedlegg på alt!

Viktigste er nedtrapping fra 10 mg eller høyere. Jeg har fått beskjed om å kutte tvert etter å ha gått på 5 mg i flere dager fra FS og fastlege. :)
 
Viktigste er nedtrapping fra 10 mg eller høyere. Jeg har fått beskjed om å kutte tvert etter å ha gått på 5 mg i flere dager fra FS og fastlege. :)
Vet det er veldig strengt med nedtrapping, brukt det mye mot astmaproblemer før.. :p 90mg om dagen liksom.
Fant ut at så lenge jeg ikke tar det samtidig som babyklister, men venter noen timer før jeg tar klister skal det gå fint :) følger doseringen jeg har fra hausken. Tok være på doseringslista.
 
Vet det er veldig strengt med nedtrapping, brukt det mye mot astmaproblemer før.. :p 90mg om dagen liksom.
Fant ut at så lenge jeg ikke tar det samtidig som babyklister, men venter noen timer før jeg tar klister skal det gå fint :) følger doseringen jeg har fra hausken. Tok være på doseringslista.

Ved 90 mg er det veldig strengt ja! Lurt! :)
 
Regnet litt på det, jeg her nok til to uker med 10mg pred og 10 uker med 5mg.. trenger jeg trappe videre ned da? Etter uke 12 er jeg jo safe? Vil helst ikke gå på det så lenge da.. tenker egentlig at jeg vil slutte på det etter positiv test ... Og jeg kan ikke ta babykliser samtidig så jeg må liksom velge en av dem :confused:

Jeg ville nok bare holdt meg til prednisolon da. Det er mer forskning som tyder på at det har noe for seg. Jeg skal bare ta 5mg fra sprøytestart. Mulig fordi jeg ble så stressa av de sist når jeg skulle bruke 20mg og så ned til 10 mg etter innsett.
 
Jeg ville nok bare holdt meg til prednisolon da. Det er mer forskning som tyder på at det har noe for seg. Jeg skal bare ta 5mg fra sprøytestart. Mulig fordi jeg ble så stressa av de sist når jeg skulle bruke 20mg og så ned til 10 mg etter innsett.
Det jeg skal, ta 20mg frem til innsett altså, følger lista fra Hausken, også tar jeg babyklister fra noen timer etterpå sånn at de ikke reagerer på hverandre. Etter en del lesing frem og tilbake og en beroligende telefonsamtale så føler jeg meg trygg på det
 
Jeg er egentlig fortsatt ganske øm etter innsett. Husker ikke det fra sist. Er det vanlig? Og så er det akkurat som om jeg får strekk eller noe i lysken innimellom. Egentlig ganske ubehagelig, og husker heller ikke det fra sist. Er det lutinusen som gjør det?
 
Da er jeg endelig i gang med synarela! :D
Men! Jeg blir så tett, snørrete og nyser masse i flere timer etterpå. Så tør jeg ikke helt å nyse eller å snyte meg fordi jeg er redd for å «blåse» ut synarelaen. Nesten som ved pollenallergi (noe jeg har). Gikk forholdsvis greit i morges,men nå i kveld er det veldig slitsomt! Andre som også blir sånn?o_O
 
Da er jeg endelig i gang med synarela! :D
Men! Jeg blir så tett, snørrete og nyser masse i flere timer etterpå. Så tør jeg ikke helt å nyse eller å snyte meg fordi jeg er redd for å «blåse» ut synarelaen. Nesten som ved pollenallergi (noe jeg har). Gikk forholdsvis greit i morges,men nå i kveld er det veldig slitsomt! Andre som også blir sånn?o_O
Hurra!
Felleskatalogen sier den er helt tatt opp innen 20min, så jeg tror det er trygt etter det altså :D
 
Da er jeg endelig i gang med synarela! :D
Men! Jeg blir så tett, snørrete og nyser masse i flere timer etterpå. Så tør jeg ikke helt å nyse eller å snyte meg fordi jeg er redd for å «blåse» ut synarelaen. Nesten som ved pollenallergi (noe jeg har). Gikk forholdsvis greit i morges,men nå i kveld er det veldig slitsomt! Andre som også blir sånn?o_O

Gratulerer med oppstart! Om du nyser med en gang burde nok ta ny dose, men ikke om det er i timene etterpå. Den taes opp raskt, som nevnt over her. :)

Men du skrev første gangen at du skulle begynne 27.7? Det var kanskje bare en skrivefeil? :)
 
Takk for svar dere! Har klart å vente en stund med nysingen, så da går nok det fint i alle fall :) Har tatt en ekstra allergitablett nå og håper det gir seg snart. Satser på at dette ikke skjer hver gang :shy:
 
Gratulerer med oppstart! Om du nyser med en gang burde nok ta ny dose, men ikke om det er i timene etterpå. Den taes opp raskt, som nevnt over her. :)

Men du skrev første gangen at du skulle begynne 27.7? Det var kanskje bare en skrivefeil? :)

Nei, da, det var datoen jeg fikk først, men så fikk jeg sist mens tidligere enn antatt. Derfor ble oppstart tidligere også :D
 
Back
Topp