♥ Baby nr.1 på vei ♥

Masse lykke til på OUL. Kos deg, det er en fantastisk opplevelse [emoji173][emoji173][emoji173]
Tusen takk :) Gleder oss veldig <3 Alt bra der med lille gutten?
 
Tusen takk :) Gleder oss veldig <3 Alt bra der med lille gutten?

Det skjønner jeg veldig godt :D Jada, her er alt bra. Det sparker og vokser nedi magen. Magisk fra ende til annen [emoji173]
 
OUL
17+5

Den lille akrobaten vår var alt for opptatt med å turne til å ligge i ro slik det kunne bli tatt et skikkelig bilde eller vise frem om der var noe mellom beina :p Var helt fantastisk å se på der armer og bein fløy i alle retninger og Knøtte tok rundkast på rundkast. Jordmor gjorde noen desperate forsøk på å ta bilder, men det ble alt for utydelig siden vår lille håpefulle ikke ville ligge i ro et sekund. Hun sjekket at organene var som de skulle og målene stemte med den prøverørsterminen vi har fått (13.mai). Siden det var litt tidlig med oul 17+5 og vi ikke fikk verken skikkelige bilder eller noen sjangs til å se kjønn så var vi så heldig at vi ble tilbudt ny time med jordmoren om 1 uke siden hun hadde en ledig og hun ville gjerne dobbeltsjekke alle målene på nytt mens Knøtte (forhåpentligvis) er litt roligere :)
 
Fikk telefon fra legen i dag om at jeg måtte komme å ta prøve fra skjede og endetarm fordi det var påvist GBS (gruppe B streptokokker) i urinen. Hun visste ikke så mye om det selv utover at det kan være veldig farlig om det smittet over til ungen ved fødsel og at man måtte få antibiotika intravenøst under fødselen, men hun skulle rådføre seg med gyn. Kjenner at jeg skulle holdt meg lang unna skrekkhistoriene man finner ved å google, men så smart er jeg altså ikke..
 
OUL nr.2
18+5


Knøtte hadde altså ingen planer om å vise oss hva h*n er denne gangen heller. Lå med ryggen til hele tiden, så da får vi bare vente i spenning. Hvertfall frisk og fin og vokser som h*n skal og det er jo det viktigste [emoji173] Litt surt at eneste som kan ses på OUL-bildene er bakhodet og litt av ryggraden, men kan hende vi tar en privat UL om vi ikke klarer å vente til fødsel [emoji14]
 
Fikk telefon fra legen i dag om at jeg måtte komme å ta prøve fra skjede og endetarm fordi det var påvist GBS (gruppe B streptokokker) i urinen. Hun visste ikke så mye om det selv utover at det kan være veldig farlig om det smittet over til ungen ved fødsel og at man måtte få antibiotika intravenøst under fødselen, men hun skulle rådføre seg med gyn. Kjenner at jeg skulle holdt meg lang unna skrekkhistoriene man finner ved å google, men så smart er jeg altså ikke..

Huffda, har du fått svar på prøvene?
 
Huffda, har du fått svar på prøvene?
Begge dyrkningsprøvene var positive for GBS så da er jeg kronisk bærer av bakterien i tillegg til at jeg nå har et infeksjonsutbrudd siden den også viser seg i urinen. Det er blitt konferert med gyn.overlege på KK og bestemt at jeg skal ha 1 ukes antibiotikakur hver gang den vises i urin (for den kommer tilbake selv om den behandles) fordi det da er aktiv infeksjon og kan blant annet føre til alt for tidlig vannavgang og sen SA/dødfødsel. Så skal levere urinprøve hver 3.uke og får litt ekstra oppfølging. Må også få penicillin intravenøst så snart fødsel er i gang
 
Last edited:
Fikk telefon fra legen i dag om at jeg måtte komme å ta prøve fra skjede og endetarm fordi det var påvist GBS (gruppe B streptokokker) i urinen. Hun visste ikke så mye om det selv utover at det kan være veldig farlig om det smittet over til ungen ved fødsel og at man måtte få antibiotika intravenøst under fødselen, men hun skulle rådføre seg med gyn. Kjenner at jeg skulle holdt meg lang unna skrekkhistoriene man finner ved å google, men så smart er jeg altså ikke..
Jeg har også gbs og er bærer. Min lege sa at det er så viktig å være klar over at en har det og alltid si ifra i starten av legetimer om tilstanden. Og at siden du er klar over det, kommer det nok til å gå kjempebra under fødsel. :) Jeg fikk antibiotika under fødsel, merka ikke noe til det egentlig. Lykke til videre! :)
 
Vet du om man kan be om å få sjekket dette? Er livredd for at jeg har det uten at det vises på urinprøven :-/
 
Begge dyrkningsprøvene var positive for GBS så da er jeg kronisk bærer av bakterien i tillegg til at jeg nå har et infeksjonsutbrudd siden den også viser seg i urinen. Det er blitt konferert med gyn.overlege på KK og bestemt at jeg skal ha 1 ukes antibiotikakur hver gang den vises i urin (for den kommer tilbake selv om den behandles) fordi det da er aktiv infeksjon og kan blant annet føre til alt for tidlig vannavgang og sen SA/dødfødsel. Så skal levere urinprøve hver 3.uke og får litt ekstra oppfølging. Må også få penicillin intravenøst så snart fødsel er i gang

Vettu hva, har ikke du fått nok nå? :O godt å høre at du får god oppfølging hvertfall, og som sagt over her så er det bra du (og jm/lege/hs) er klar over det :) Masse lykke til! Jeg gleder meg til du har lille knøtte her [emoji173]️
 
Begge dyrkningsprøvene var positive for GBS så da er jeg kronisk bærer av bakterien i tillegg til at jeg nå har et infeksjonsutbrudd siden den også viser seg i urinen. Det er blitt konferert med gyn.overlege på KK og bestemt at jeg skal ha 1 ukes antibiotikakur hver gang den vises i urin (for den kommer tilbake selv om den behandles) fordi det da er aktiv infeksjon og kan blant annet føre til alt for tidlig vannavgang og sen SA/dødfødsel. Så skal levere urinprøve hver 3.uke og får litt ekstra oppfølging. Må også få penicillin intravenøst så snart fødsel er i gang


Hvordan går det med deg?

Forresten? Hvilken uke vil jm vår at vi skal begynne gå til henne igjen?
 
Hvordan går det med deg?

Forresten? Hvilken uke vil jm vår at vi skal begynne gå til henne igjen?
Gikk på veggen i romjula. Har så mye smerter i rygg/bekken og er så utslitt at jeg gråt hver dag jeg kom hjem fra jobb. Fått sykemelding frem til 10.januar, også blir det nok forhåpentligvis 50% videre.

Uke 12 ønsker hun helst å ha inn :)
 
Gikk på veggen i romjula. Har så mye smerter i rygg/bekken og er så utslitt at jeg gråt hver dag jeg kom hjem fra jobb. Fått sykemelding frem til 10.januar, også blir det nok forhåpentligvis 50% videre.

Uke 12 ønsker hun helst å ha inn :)

Får bestille meg time til da jeg da:)

What? Det er ikke bra! Godt du fikk sykemelding! Slapp av å kos deg. Ingen som takker deg for du sliter deg ut på jobb. Snakker av erfaring
 
Får bestille meg time til da jeg da:)

What? Det er ikke bra! Godt du fikk sykemelding! Slapp av å kos deg. Ingen som takker deg for du sliter deg ut på jobb. Snakker av erfaring
Merket det jeg også. Har jobbet 100% fordelt på 3 avdelinger frem til nå, men nå sa det stopp. Sjefen er grisesur, men jeg gidder ikke bry meg. Satser på at 50% fremover vil være mye bedre for meg :)
 
Jeg har også gbs og er bærer. Min lege sa at det er så viktig å være klar over at en har det og alltid si ifra i starten av legetimer om tilstanden. Og at siden du er klar over det, kommer det nok til å gå kjempebra under fødsel. :) Jeg fikk antibiotika under fødsel, merka ikke noe til det egentlig. Lykke til videre! :)

Jeg har også denne bakterien, og selv om det er viktig å behandle den da den kommer i urin, så er det faktisk veldig mange som er bærer av denne som aldri blir testet og som føder friske barn. Så jeg hadde panikk og leste skrekkhistorier jeg også, men prøver og tenke hvor mange det går bra med. Særlig når man da i tillegg er klar over det og får behandling ved funn i urinprøver og ved fødsel.

Edit: Skulle sitere flere innlegg, men det klart jeg ikke.
 
24+0

Nå er det bare 6 dager igjen til ny ultralyd. Blir spennende å se om vi endelig får vite om det er gutt eller jente som bor i magen. Kjønn spiller absolutt ingen rolle for oss, men ønsker gjerne å være forberedt med tanke på innkjøp, navneforslag osv :)

Sliter mye med daglige hodepiner, hyppige blodtrykksfall og bekkenløsning så er blitt sykemeldt 60%. Håper jeg skal klare å være hvertfall 40% i jobb frem til permisjon.

Kjenner daglige spark fra det lille mirakelet vårt og gleder oss veldig til mai [emoji173]

Litt skummelt å legge ut magebilde siden jeg aldri har vært komfortabel med kroppen min, men jeg elsker altså babykulen min :) [emoji173]


9a2dc05584d1a515efd1df55ac1a7b33.jpg
 
Sååå fin kul! :D Veldig leit å høre at du ikke er helt i form, men håper redusert jobbing hjelper litt på :) Lykke til på neste UL! Håper dere får vite om Knøtte er en gutt eller jente da [emoji173]
 
Sååå fin babymage ❤ Det er så fantastisk å kjenne den lille krabaten sparke å tulle på innsiden :) Signerer Enkefalos, dette blir spennende :D
 
Back
Topp