☆ Skravletråd Mai ☆

Det er jo litt gøy med egenprodusert mat, da!
Drømmer stort om ripsbusker og et lite jordbærland også..
Også vil jeg ha rabarbra.
Jeg har en rabarbra som endelig har kommet litt størrelse på i år!

Og åtte ripsbusker, prøver å få gitt bort noen ;-)

Jordbær har jeg bare i krukke på altanen.
 
Jeg har en rabarbra som endelig har kommet litt størrelse på i år!

Og åtte ripsbusker, prøver å få gitt bort noen ;-)

Jordbær har jeg bare i krukke på altanen.

Ååå, gøy! Her i huset jeg bor i NÅ, er det litt rabarbra ved veggen (finnes det rabarbrafrø man kan få tak i, eller hvordan funker det?).

Ripsbuskene har stått der "ubehandlet" i noen år, og de er derfor veldig.. Skrale. Kommer nesten ikke rips. Og jordbærlandet likeså.

Men skal flytte herfra da. Jordbær i krukker hørtes ikke så dumt ut, har du en sånn.. Kasse, eller flere små krukker?
Kjøpte meg noe jordbærfrø og sådde, mem tror ikke de blir noe tess altså..
 
Jepp.

Mannen på vei hjem, og da skal vi lage middag og da vurderer jeg å sende dem hjem.

Jeg kan lage mye taco, null stress. Men ser ikke for meg at jeg får spist noe om jeg skal hjelpe seks stykker som stadig skal ha mer mat eller drikke. Flertallet av dem vil trenge litt hjelp nemlig. Min åtteåring er eldst og må rettledes/begrenses litt for at lefsa skal kunne lukkes... (tro hvem han har der fra.....:$)
De to guttene sammen med ham er året yngre og så som så i selvstendighet. Min mellomste spiser nesten ingen ting og må følges opp på det, venninna er definitivt ikke selvstendig, enebarn med service-mamma. Og yngste mi er jo "baby".

Venninna sender jeg alltid hjem når vi spiser. Gjensidig avtale med mora. Vi er naboer. Så at jentene nå gikk dit påvirker lite. Jeg kaller min hjem når det er mat

Og fikk inn ei gråtende jente. Dvs, hun kom inn for å få av jakke og sko, men begynte å gråte da hun forsto at de store jentene ikke var her, de gikk. Hun trodde hun skulle få leke videre med dem.

Guttene på loftet er mer utfordrende ved middag. De har nemlig familier hvor min ikke sendes hjem om de skal spise. Han spiser eller venter på rommet. Jeg vet at mine unger ikke spiser mye om to gutter sitter på loftet og spiller. Det er ikke dør, så vi hører dem godt. Uansett snart på tide med skjerm-pause men leker de med Lego havner en av dem lenger og lenger ned i trappa og eldste sitter så han ser rett opp trappa....

Jaja. Jeg problematiserer i hodet som vanlig. Mannen er enklere og bare sender dem hjem ;-)
Hørtes smart ut å bare sende de hjem. Ble helst sliten av å høre om alt der [emoji14] Hahaha

Vi sender også ofte hjem. Fordi minstemor i hus vil faktisk ikke spise noe når det er andre i hus. Spesielt ikke om andre blir ferdig før hu. Byr på mye tull da gitt.
 
Ja, jeg vet faktisk ikke. Det var bare en tanke som dukket opp..!

Aldri tenkt på at veganere kanskje ikke vil bruke ulltøy heller... Mamma og stepappa driver med sau (på hobbybasis mest, de har vel en.. Tja.. 50 akkurat nå, med alle lammene?). Og.. Klippingen er jo ikke så ille. Det ser kanskje fælt ut, men det blir litt som å bade katten. Motvillig der og da, men til det bedre etterpå. Skader dem jo ikke, med mindre man er riktig riktig uheldig..

Tja, kunne jo være at man fant en eller annen grunn til at egg og melk ikke var bra, og valgte det også bort helsemessig..? Vet i alle fall at mange veganere prøver hardt å overbevise alle hvor dårlig det er med melk.. Men annet enn at kua ikke liker det, og argumentet om at vi ikke drikker hundemelk, har jeg ikke hørt så mye mot det. Ikke noe helsemessig (.. For oss laktosetolerante)..
Det er ikke om sauen ikke liker å klippes og om kua liker å bli melket. Men konseptet at man har husdyr, det er jo ikke for dyrets del. Så egg er feil fordi man ikke skal holde høner etc
 
Tsk. Har vunnet flere ganger før, og har ikke tenkt til å gi meg på forumet og topp 100 med det første, så.. Egoisten i meg sier at jeg får en ny sjanse en annen gang likevel [emoji14]
Riktignok ikke på DE premiene [emoji7], men.. Likevel.
Har ikke vunnet noe her jeg [emoji23]
 
Ja, jeg vet faktisk ikke. Det var bare en tanke som dukket opp..!

Aldri tenkt på at veganere kanskje ikke vil bruke ulltøy heller... Mamma og stepappa driver med sau (på hobbybasis mest, de har vel en.. Tja.. 50 akkurat nå, med alle lammene?). Og.. Klippingen er jo ikke så ille. Det ser kanskje fælt ut, men det blir litt som å bade katten. Motvillig der og da, men til det bedre etterpå. Skader dem jo ikke, med mindre man er riktig riktig uheldig..

Tja, kunne jo være at man fant en eller annen grunn til at egg og melk ikke var bra, og valgte det også bort helsemessig..? Vet i alle fall at mange veganere prøver hardt å overbevise alle hvor dårlig det er med melk.. Men annet enn at kua ikke liker det, og argumentet om at vi ikke drikker hundemelk, har jeg ikke hørt så mye mot det. Ikke noe helsemessig (.. For oss laktosetolerante)..
Det er ikke om sauen ikke liker å klippes og om kua liker å bli melket. Men konseptet at man har husdyr, det er jo ikke for dyrets del. Så egg er feil fordi man ikke skal holde høner etc
 
Kan Det, de har jo vært ute siden 11 i solsteika
Her er ikke sol. Så jeg tror guttungen har sittet med skjerm sånn siden 1030 utenom lunsj. Så jeg beordret skjerm-pause for litt siden. ;-)
 
Det er ikke om sauen ikke liker å klippes og om kua liker å bli melket. Men konseptet at man har husdyr, det er jo ikke for dyrets del. Så egg er feil fordi man ikke skal holde høner etc
Hm. Og det er jo en sannhet i det, det er jo dyr vi har fordi vi drar nytte av dem. Men det er jo ikke dermed sagt at de nødvendigvis mistrives slik.
Men, det er vel sånn tanken er likevel. Ikke helt min greie, dog.
 
Pampers baby-dry
Ok. Pampers liker jeg ikke. Dels liker jeg ikke at se er tilsatt lotion og dels passer de ikke her (jeg sliter fortsatt mentalt med at jeg ikke får brukt tøy på henne. Så det er rent vondt å si at jeg foretrekker libero. Og faktisk bruker en del av lillego)
 
Back
Topp