Å prøve å få en jente

Frumammaliv

Betatt av forumet
Hei!

Jeg har to små gutter på 3 og 5, og nå begynner vi å forberede oss på en liten en til. Vi tenker å starte prøvingen januar/februar og vi (og hele familien) ønsker oss sterkt en jente [emoji1357] (Alle barn har samme far)



Vi har gjort litt research og har funnet frem til et par «triks» som kanskje kan tippe sjangsene over mot jente.

- ha full kontroll på eggløsning

- sex hver dag etter mens og frem til et par dager før eggløsning (om en bruker eggløsningsstrips kun frem til de begynner å gi utslag) også ingenting før etter den fruktbare perioden er over

- ingen orgasme

- at mannen kommer rett i åpningen

- vaske/ sprøyte inn eddikvann og skylle den neden til med sitron en time og en halv time før sex

- tilskudd av magnesium og såklart folat, ha et kosthold i tiden før uten rødt kjøtt, poteter og bønner. Spise mye grønnsaker, ris og melk. Ingen kaffe!

- i perioden før prøving få mannen til å komme hver dag for å tømme lageret mest mulig

- ikke bruke glidemiddel i prøvingen, de inneholder ofte sæddrepende midler

- varmeflaske på ballene i kveldene før prøvingen

- varm dusj rett før sex

- om mannen din dykker, la han dykke ned på 30m dagen før sex



Har noen noe flere «tips» eller kjerringråd å gi?

Om noen andre har aktivt gått inn for å prøve for å få et spesielt kjønn og har klart det? Hva gjorde dere isåfall?





Må presisere at det er selvsagt greit om det blir en liten gutt, men da har vi i det minste prøvd det vi kan :)
 
Om det er noe i noen av disse triksene, så er jeg redd du maks klarer å vippe sjansen fra 51/49 gutt/jente til kanskje 49/51 gutt/jente om du kombinerer alt. Men jeg ønsker deg lykke til uansett!
 
Hei!

Jeg har to små gutter på 3 og 5, og nå begynner vi å forberede oss på en liten en til. Vi tenker å starte prøvingen januar/februar og vi (og hele familien) ønsker oss sterkt en jente [emoji1357] (Alle barn har samme far)



Vi har gjort litt research og har funnet frem til et par «triks» som kanskje kan tippe sjangsene over mot jente.

- ha full kontroll på eggløsning

- sex hver dag etter mens og frem til et par dager før eggløsning (om en bruker eggløsningsstrips kun frem til de begynner å gi utslag) også ingenting før etter den fruktbare perioden er over

- ingen orgasme

- at mannen kommer rett i åpningen

- vaske/ sprøyte inn eddikvann og skylle den neden til med sitron en time og en halv time før sex

- tilskudd av magnesium og såklart folat, ha et kosthold i tiden før uten rødt kjøtt, poteter og bønner. Spise mye grønnsaker, ris og melk. Ingen kaffe!

- i perioden før prøving få mannen til å komme hver dag for å tømme lageret mest mulig

- ikke bruke glidemiddel i prøvingen, de inneholder ofte sæddrepende midler

- varmeflaske på ballene i kveldene før prøvingen

- varm dusj rett før sex

- om mannen din dykker, la han dykke ned på 30m dagen før sex



Har noen noe flere «tips» eller kjerringråd å gi?

Om noen andre har aktivt gått inn for å prøve for å få et spesielt kjønn og har klart det? Hva gjorde dere isåfall?





Må presisere at det er selvsagt greit om det blir en liten gutt, men da har vi i det minste prøvd det vi kan :)

Mange av de tingene er ting man bør unngå hvis man ønsker å bli gravid....
 
Vet ikke hvordan det er med alle tipsene du skrev, men det "beste" og kanskje mest realistiske forsøket er vel tidspunkt for samleie. Med våre to jenter vet jeg at "ladningen" som resulterte i befruktning kom ca et par dager før eggløsning:)
 
Ville droppa sitron/eddik, ser for meg at det kan ha uheldige konsekvenser for miljøet der nede [emoji85]
Varmeflaske/varm dusj ble av naturfaglæreren min nevnt som en alternativ prevansjonsmetode da varme er uheldig for spermiene, så mulig det også kan ha negativ effekt (selv om xy-spermier kanskje dør fortere enn xx, men en har ikke kontroll).

Tømme lageret/daglig sex er jo en fordel mtp å bli gravid. Samme er sunn mat, osv.

Men tenker at primært er tidsrommet og det du sier mtp eggløsning som vil kunne påvirke [emoji4]
 
Er nok helst eggløsningen som kan påvirke, siden guttene svømmer fort men overlever ikke så lenge, jentene svømmer tregt men overlever lenger, så sånt sett burde du da kun ha sex før eggløsning ;)
 
"om en bruker eggløsningsstrips kun frem til de begynner å gi utslag"

hos meg gir de utslag hele perioden, så du kan nok ikke stole på det desverre
 
Det er bare tull, det har ikke noe å si hvordan han spruter inn eller om du får orgasme eller ikke[emoji23] Det er størst sannsynlighet for at du får en gutt til siden du har to fra før, sånn er det bare. Og så er det veldig koselig om du får en jente om du blir gravid igjen[emoji166]
 
Det er bare tull, det har ikke noe å si hvordan han spruter inn eller om du får orgasme eller ikke[emoji23] Det er størst sannsynlighet for at du får en gutt til siden du har to fra før, sånn er det bare. Og så er det veldig koselig om du får en jente om du blir gravid igjen[emoji166]
Kan du forklare hvorfor det er slik?
 
Det eneste eg ville gjort på den listen er det med sex og eggløsning. Vi er ferdige med barn, men skulle vi plutselig få muligheten til å kunne ha flere barn så hadde jeg ønsket å prøve å få en gutt. Så da hadde vi gjort det motsatte, hatt sex så tett opp mot eggløsning som mulig. Men jeg tviler på at det hadde gått. Jeg har to jenter, og en englejente, så det hadde kun vært for å ha det gøy :)
 
Er nok eggløsning som er nøkkelen, man kan jo selvsagt på gutt da og, men er gjerne flere XX som ligger klare.
Men tenker å prøve det andre itillegg bare sånn i tilfelle [emoji13]

Sannsynligheten for å få gutt eller jente er den samme uansett om jeg har to gutter fra før.
Men som sagt, vil bare føle at jeg i det minste har gjort en innsats for å eventuelt få en jente (så godt som man kan i disse ting)

Tenker å starte å ta eggløsningstester daglig for å bli kjent med min egen syklus og vite ganske nøyaktig når jeg har eggløsning også slutte et par dagen før med sex.
For nå vet jeg virkelig ikke når eggløsning er[emoji85]

Gleder meg veldig til å starte prøvingen og til en liten baby igjen, uansett hva det blir [emoji7] kjøpte faktisk et lite baby antrekk i dag, og er begynt å strikke litt [emoji87]
Ikke gal i det heletatt [emoji23]
 
Man kan forresten gjøre prøverør i utlandet og 100 % bestemme kjønn. USA og Asia tror jeg. Men koster nok en del.
 
Forstår godt ønsket deres om en jente etter 2 gutter men du må nok ta de kjerringrådene med en klype salt. Dere har 50/50 sjans for å få jente, sædcellene med jenter svømmer saktere enn gutter og lever lenger, er vel det eneste det er hold i;-). Er gravid med nr 3 selv nå hvor vi venter en etterlengtet jente etter 2 gutter. Gjorde ingenting spesielt da det absolutt ikke var planlagt at vi skulle bli gravid akkurat da (termin i desember, hadde en plan om termin en gang mellom februar og juni neste år men sånn kan det gå). Både fått orgasme og kun sex 1 gang samme dag som eggløsning. Mannen har aldri gjort noen av disse kjerringrådene du nevner (Ikke hørt om dem heller). Har venner som har både 2 og 3 døtre uten å ha gjort noe spesielt for at det skulle bli jenter;-).
 
Man kan forresten gjøre prøverør i utlandet og 100 % bestemme kjønn. USA og Asia tror jeg. Men koster nok en del.


Kan gjøre det på Kypros :) men å betale 70.000 for étt innsett som sånn sett ikke garanterer at du blir gravid selvom det er garanti for jente (ikke at jeg har problemer med å bli gravid heller)
Det virker litt for drastisk og dyrt [emoji28]
 
Forstår godt ønsket deres om en jente etter 2 gutter men du må nok ta de kjerringrådene med en klype salt. Dere har 50/50 sjans for å få jente, sædcellene med jenter svømmer saktere enn gutter og lever lenger, er vel det eneste det er hold i;-). Er gravid med nr 3 selv nå hvor vi venter en etterlengtet jente etter 2 gutter. Gjorde ingenting spesielt da det absolutt ikke var planlagt at vi skulle bli gravid akkurat da (termin i desember, hadde en plan om termin en gang mellom februar og juni neste år men sånn kan det gå). Både fått orgasme og kun sex 1 gang samme dag som eggløsning. Mannen har aldri gjort noen av disse kjerringrådene du nevner (Ikke hørt om dem heller). Har venner som har både 2 og 3 døtre uten å ha gjort noe spesielt for at det skulle bli jenter;-).


Gratulerer med en liten jente [emoji173]️[emoji173]️
Nei sjangsene er vel ganske like uansett.
Er vel like mye for å roe meg selv og at jeg skal kunne slå meg til ro, uansett hvilken kjønn det er fordi jeg i det minste føler at alt jeg isåfall kunne ha gjort for å få en jente er gjort [emoji5]
 
Lykke til uansett :D
 
Gratulerer med en liten jente [emoji173]️[emoji173]️
Nei sjangsene er vel ganske like uansett.
Er vel like mye for å roe meg selv og at jeg skal kunne slå meg til ro, uansett hvilken kjønn det er fordi jeg i det minste føler at alt jeg isåfall kunne ha gjort for å få en jente er gjort [emoji5]
Forstår det. Husker selv jeg var temmelig nervøs da jeg fikk positiv test om det ble en gutt til eller om vi endelig fikk jente. På oul sa jeg til jordmor at det sikkert ble en gutt til[emoji4]. Hun derimot (etter mye leting) var 99% sikker på jente (babyen lå vanskelig til for å se kjønnet men etter litt snuing på meg og hun fikk snudd litt på babyen slik hun fikk sett fremme også og ikke bare bak så mente hun det ble jente:). Får håpe det blir en jente til dere også :)
 
Vanligvis er det kvinnene som må gjøre ekstra innsats for fruktbarheten, men skjønner at her må mannen til pers med varmeflaske, daglig tømming og dykking (!!).

Hadde droppet eddik og sitron, det er jo det man bruker til alternativt vaskemiddel, og det er jo ganske surt? Ville vært skeptisk til å endre phbalansen der nede..
 
Du får spørre sædcellene til mannen din om ikke de kan utvise normal folkeskikk og la jentene gå først :p :p
 
Back
Topp