Å prøve å få en jente

Jeg forstår veldig godt ønsket ditt. Jeg har alltid ønsket meg en datter. Dersom nr 2 ble gutt, snakket vi seriøst om å dra til Kypros for å få hjelp til å lage en datter.... Vi fikk ei jente :) og jeg ble faktisk så utrolig lykkelig for det...ofte må jeg klype meg i armen for å forstå at drømmen er blitt virkelig. Nå skal vi prøve på nr 3.... er ikke like viktig for meg denne gangen... men hadde vært best for henne med ei jente å leke med og økonomisk for oss....
jeg har snakket med andre om dette, og har møtt mye fordommer. Feks: du burde jo være glad for på få barn og at det er frisk....
men jeg er bare ærlig om min drøm.

Vi brukte 12pp på henne... så skal si hun virkelig var ønsket... vi hadde sex hver dag fra mens slutt til mensstart.... og morgen og kveld på eggløsningsdagen. Jeg hadde også øreakupunktur for første og siste gangen i mitt liv så langt ,den mnd. Dag 11dpo fikk vi en svak strek på RFSU testen... det er nå snart 4 år siden og vi har ei lita snuppe på 3 år !Det er helt lov å ha et ønske! Man er jo like glad i barnet man får uansett hva det blir! Og det kan jeg si fordi jeg også har en sønn og elsker han minst like mye! Lykke til i forsøket og drømmen om ei jente :)
 
Etter å ha lest gjennom kommentarene, og jeg er selv på samme sted som du var når du skrev innlegget, så er jeg veldig spent på om det ble jente?Funket noe av det?
 
Må bare skyte inn noe min far sa en gang...han har fem jenter, ingen gutter. Og han hadde en egen teori: de beste elskere fikk jenter:joyful: hva med de som får både og spurte jeg. Joda, man kan jo ikke være på topp hele tiden, var svaret da:hilarious:
 
Jeg har 3 jenter, og alle gangene har vi hatt eggløsning noen dager etter siste samleie. Guttungen ble til på pilla, så der vet jeg ikke.
 
Min erfaring er at da jeg fikk jente første gang, hadde vi samleie kun på EL-dagen. Er gravid med tredjemann nå, som i likhet med nr 2. er en gutt, og da hadde vi samleie i dagene før EL, samt på selve dagen.
 
Hei!

Jeg har to små gutter på 3 og 5, og nå begynner vi å forberede oss på en liten en til. Vi tenker å starte prøvingen januar/februar og vi (og hele familien) ønsker oss sterkt en jente [emoji1357] (Alle barn har samme far)



Vi har gjort litt research og har funnet frem til et par «triks» som kanskje kan tippe sjangsene over mot jente.

- ha full kontroll på eggløsning

- sex hver dag etter mens og frem til et par dager før eggløsning (om en bruker eggløsningsstrips kun frem til de begynner å gi utslag) også ingenting før etter den fruktbare perioden er over

- ingen orgasme

- at mannen kommer rett i åpningen

- vaske/ sprøyte inn eddikvann og skylle den neden til med sitron en time og en halv time før sex

- tilskudd av magnesium og såklart folat, ha et kosthold i tiden før uten rødt kjøtt, poteter og bønner. Spise mye grønnsaker, ris og melk. Ingen kaffe!

- i perioden før prøving få mannen til å komme hver dag for å tømme lageret mest mulig

- ikke bruke glidemiddel i prøvingen, de inneholder ofte sæddrepende midler

- varmeflaske på ballene i kveldene før prøvingen

- varm dusj rett før sex

- om mannen din dykker, la han dykke ned på 30m dagen før sex



Har noen noe flere «tips» eller kjerringråd å gi?

Om noen andre har aktivt gått inn for å prøve for å få et spesielt kjønn og har klart det? Hva gjorde dere isåfall?





Må presisere at det er selvsagt greit om det blir en liten gutt, men da har vi i det minste prøvd det vi kan :)
Ser det er gammelt innlegg. Men ble det en jente på dere?
 
Her var det mange ting å gjør før action:wideyed::wideyed:

Men skjønner deg, jeg skal ha en attpåklatt hvor de store ungene ønsket seg lillesøster såååå sykt. Så meg og mannen tenkte vi prøver på tidspunktet :oops: i en syklus da :rolleyes:

Så vi starta uka før eggløsning og hadde oss to ganger til dagen frem til etter eggløsning :wacky:
Ble gravid, noe som var litt vittig for jeg hadde tatt ut spiralen 1 mnd før det. Og ble en jente!:joyful:

Men som mange over sier, det er liksom minimal margin og på det meste har man 51 prosent sjanse for at det skal bli en jente enkelte av dagene. Vi gjorde det mest for moro underveis men tror ikke hadde tatt noen drastiske grep for å prøve ut. Personlig tror jeg kos og moro er minst like viktig for å bli gravid enn at man lager så mye regler og press. Lykke til :Heartred:Heartred:Heartred
 
Jeg har hørt om en teori for å øke sjansene for gutt. Denne går ut på at mannen må tømme seg ofte i dagene før el sånn at det er ferskest mulig sædceller når man har sex rundt el... og motsatt om man vil lage jenter.. om dette funker aner jeg ikke;) Vil tro det er ganske tilfeldig!
 
Følge det kinesiske fødselskartet:p
 
Ifølge det kinesiske fødselskartet skulle 3 av 3 vært jenter her, men ble motsatt. :hilarious:
 
Ifølge det kinesiske fødselskartet skulle 3 av 3 vært jenter her, men ble motsatt. :hilarious:
Jeg blir litt glad når jeg leser sånt for det kartet stemmer på de to eldste mine og sier at minsten er gutt. Jeg håper på ei lillesøster.

Er innstilt på en lillebror, for samboer har to gutter allerede. Han lager kanskje bare gutter? Statistikken tilsier en lillebror :)
 
Jeg blir litt glad når jeg leser sånt for det kartet stemmer på de to eldste mine og sier at minsten er gutt. Jeg håper på ei lillesøster.

Er innstilt på en lillebror, for samboer har to gutter allerede. Han lager kanskje bare gutter? Statistikken tilsier en lillebror :)

Jeg er litt spent på om eventuell neste (ikke bestemt oss enda) blir en gutt til her.

Virker som noen bare produserer gutter ja. Her har vi generelt hatt noen gutterår i kommunen, så må være noe i vannet her. :hilarious: Da minste min kom til var kun 1 av 13 babyer, født på samme år, 0i bygda jente. :hilarious:
 
Her har vi generelt hatt noen gutterår i kommunen, så må være noe i vannet her. :hilarious: Da minste min kom til var kun 1 av 13 babyer, født på samme år, 0i bygda jente. :hilarious:
Vi har noe av det samme her, det året eldste ble født var det 17 gutter og 1 jente som ble født. Kan jo bli konspirasjonsteoretiker av mindre. :nailbiting:
 
Jeg er litt spent på om eventuell neste (ikke bestemt oss enda) blir en gutt til her.

Virker som noen bare produserer gutter ja. Her har vi generelt hatt noen gutterår i kommunen, så må være noe i vannet her. :hilarious: Da minste min kom til var kun 1 av 13 babyer, født på samme år, 0i bygda jente. :hilarious:
Oi så rart. Blir det en skoleklasse med nesten bare gutter hos dere da?
 
Oi så rart. Blir det en skoleklasse med nesten bare gutter hos dere da?

Ja, iallefall til en av dem. Troor det er litt flere jenter i årskullet til eldste, sånn ut fra skolekrets og ikke grenda.

Og i barnehagen deres, på deres avdeling, blir de 10 gutter og 4 jenter fra høsten av. :p
 
Begge barna mine går i klasser med 8 jenter og 10 gutter. Det er ofte litt flere gutter enn jenter i en klasse av en eller annen grunn.
Bortsett fra et annet årskull her som er 3 gutter og 9 jenter.
De er visst unntaket som bekrefter regelen :)
 
Vi får jente., hadde sex en gang den syklusen på EL dagen.. vet ikke om den teorien med å unngå EL dagen stemmer for oss. Dessuten hadde jeg verdens største orgasme:woot::hilarious:. Så all teori skulle tilsi gutt.
 
Her har vi en gutt og to jenter vett ikke hva vi gjorde annerledes enn vi begge var eldre ikke mye men fire og seks år eldre på jentene som kom sist. Samme far
 
Back
Topp