Oktober-snikksnakk

I går hadde jeg plutselig hovne bein og føtter og sov ikke i natt, og vondt i hodet i morges, så har tatt en egenmeldingsdag. Er egentlig ikke noe bedre og har fremdeles hovne føtter, så tror jeg tar en tur til legen i morgen, høre om jeg kan få sjekka blodtrykk og urin sånn i tilfelle!

Bare fire arbeidsdager igjen før permisjon, hadde jo håpet å stå helt ut!
Hvordan gikk det hos legen?
 
Noen av dere i oktober-gruppa som har sv.diabetes? Hva lager dere til middag, lunsj, kvelds osv? Er helt blank[emoji28]

Jepp! Stort sett Knekkebrød med div pålegg (rekesalat, ost&skinke, avokado ++), cherrytomater og blåbær til frokost (og gjerne kvelds/lunsj også), salat til lunsj med kylling etc (salatbar i kantinen på jobb). Til middag spiser jeg det vi har, men passer på å ha masse salat/grønnsaker og lite (og grove) karbohydrater. Skyr eller god morgen uten sukker dersom jeg trenger et raskt mellommåltid.
 
De tok ikke telefonen eller ringte opp igjen, selv etter å ha prøvd å ringe flere ganger, så ser an til i morgen! Blir bedre når jeg får hvilt litt, så er kanskje bare det jeg trenger :)
Tror jeg hadde tatt en tlf til føden. Om det er begynnende svangerskapsforgiftning så kan det utvikle seg fort..
 
Ja, lurer på om vi skal test-montere den (har gjort det en gang i butikk, men må nok øve oss litt), og så kan vi ta den ut av bilen igjen. Hvis jeg kan være på barselhotellet, tenker vi at mannen kan bli der med oss den første natta. Deretter kan han sove hjemme, og få montert bilstolen igjen før vi skal bli med hjem. :)

Vi monterte den i helga som var allerede (selv om jeg da akkurat bare hadde passert 33 uker) :laughing002 Liker å være tidlig ute med alt, så har også begynt med å legge frem ting til fødebagen :)
 
Ble 50% sykemeldt i dag. Tre uker igjen til permisjon. Kjenner at det hjalp utrolig. Satt veldig langt inne å ringe legen, men vil heller være i arbeid så lenge som mulig, enn å gå hjemme [emoji846]
 
Noen av dere i oktober-gruppa som har sv.diabetes? Hva lager dere til middag, lunsj, kvelds osv? Er helt blank[emoji28]
Knekkebrød med høyt innhold av kostfiber og protein med mye pålegg. Søke mulige varianter av egg. Nøtter. Salater. Kjøtt fisk med salat til. Litt bakverk med kokosmel og mandelmel. Avokado osv.. Styre unna hvit mel. Raske karbohydrater som ris pasta juice og sukker. Kan spise litt fullkornspasta.
 
Jeg har så vondt i halsen og hode og er helt tett i nesa og lekker snørr :depressed: Buuuu. Syntes man burde bli fritatt fra sånt når man er gravid altså. Det blir seng og iPad med serier i dag!
 
Jeg har så vondt i halsen og hode og er helt tett i nesa og lekker snørr :depressed: Buuuu. Syntes man burde bli fritatt fra sånt når man er gravid altså. Det blir seng og iPad med serier i dag!
God bedring, håper det går fort over :)
 
I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor, kanskje siste før fødsel? Har termin 3.10, skal ha neste kontroll 1.10, lov å håpe? Hodet er ihvertfall festa!

Hvordan ligger dere an? Er hodet festa, er dere klare til fødsel?

Jeg har ingen tegn på at noe er på gang, babyen er veldig aktiv inni der, så virker som hun har det ok! Jeg er frisk fra forkjølelse og bihulebetennelse, så jeg begynner å bli klar for baby!
 
I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor, kanskje siste før fødsel? Har termin 3.10, skal ha neste kontroll 1.10, lov å håpe? Hodet er ihvertfall festa!

Hvordan ligger dere an? Er hodet festa, er dere klare til fødsel?

Jeg har ingen tegn på at noe er på gang, babyen er veldig aktiv inni der, så virker som hun har det ok! Jeg er frisk fra forkjølelse og bihulebetennelse, så jeg begynner å bli klar for baby!
Jeg har jo termin 4. og skal på ny kontroll samme dag som deg :p Innstiller meg på at jeg blir å rekke den kontrollen, er ingenting som tilsier at noe er på gang her... Tror jeg må ha termindato som en milepæl i første omgang, og ta eventuell overtid som det kommer!
 
Her ligger lillemann fortsatt på skrått. Skal på vekstkontroll på sykehuset på fredag (36+6). Er veldig spent på hva de sier da, sist ble han estimert til å være ca 11% mindre enn gjennomsnittet, men i og med at jeg ikke er så stor og storesøster også var liten er jeg ikke så bekymret for det. De sa at det er innafor normalen også. Er mer spent på leiet og om jeg kan føde vaginalt. Ved forrige fødsel merket jeg heller ikke at vannet gikk, og jordmor så heller ingenting til det under fødsel. Er derfor spent på om det er mye vann nå, eller om det er lite og jeg evt må settes igang. Uansett er jeg rimelig klar til å få han ut, så lenge jeg får passert 37 uker!
 
Her ligger lillemann fortsatt på skrått. Skal på vekstkontroll på sykehuset på fredag (36+6). Er veldig spent på hva de sier da, sist ble han estimert til å være ca 11% mindre enn gjennomsnittet, men i og med at jeg ikke er så stor og storesøster også var liten er jeg ikke så bekymret for det. De sa at det er innafor normalen også. Er mer spent på leiet og om jeg kan føde vaginalt. Ved forrige fødsel merket jeg heller ikke at vannet gikk, og jordmor så heller ingenting til det under fødsel. Er derfor spent på om det er mye vann nå, eller om det er lite og jeg evt må settes igang. Uansett er jeg rimelig klar til å få han ut, så lenge jeg får passert 37 uker!
Har også en som mest sannsynlig ligger på skrått! Har time hos legen i dag, håper virkelig hun kan henvise meg til ul slik at vi vet sikkert. Bekymrer meg veldig over dette, og spesielt det at jeg kanskje ikke kan føde vaginalt :( Ikke vet jeg noe som helst om str på baby heller.
 
Her ligger lillemann fortsatt på skrått. Skal på vekstkontroll på sykehuset på fredag (36+6). Er veldig spent på hva de sier da, sist ble han estimert til å være ca 11% mindre enn gjennomsnittet, men i og med at jeg ikke er så stor og storesøster også var liten er jeg ikke så bekymret for det. De sa at det er innafor normalen også. Er mer spent på leiet og om jeg kan føde vaginalt. Ved forrige fødsel merket jeg heller ikke at vannet gikk, og jordmor så heller ingenting til det under fødsel. Er derfor spent på om det er mye vann nå, eller om det er lite og jeg evt må settes igang. Uansett er jeg rimelig klar til å få han ut, så lenge jeg får passert 37 uker!

Har også en som mest sannsynlig ligger på skrått! Har time hos legen i dag, håper virkelig hun kan henvise meg til ul slik at vi vet sikkert. Bekymrer meg veldig over dette, og spesielt det at jeg kanskje ikke kan føde vaginalt :( Ikke vet jeg noe som helst om str på baby heller.

Lykke til på kontroll i dag begge to og krysser fingrene for gode nyheter! :signs003
 
Har også en som mest sannsynlig ligger på skrått! Har time hos legen i dag, håper virkelig hun kan henvise meg til ul slik at vi vet sikkert. Bekymrer meg veldig over dette, og spesielt det at jeg kanskje ikke kan føde vaginalt :( Ikke vet jeg noe som helst om str på baby heller.

Hvordan gikk det hos legen i går?

Jeg tok akupunktur hos jordmor i går, da hadde han faktisk snudd seg med hodet ned. Fortsatt veldig bevegelig, så det blir spennende å se om han fortsatt ligger sånn på fredag.
 
Hvordan gikk det hos legen i går?

Jeg tok akupunktur hos jordmor i går, da hadde han faktisk snudd seg med hodet ned. Fortsatt veldig bevegelig, så det blir spennende å se om han fortsatt ligger sånn på fredag.
Han ligger på tvers :( Ny kontroll på mandag..
 
Back
Topp