Oktober-snikksnakk

Kan man ikke få det? [emoji85] Var ei venninne som tipset meg om det!
Hmm... Va gjorde du istedet da?

Jeg har vært delvis sykmeldt siden slutten av mai :/ men vil så gjerne være på jobb mest mulig ! Flyr på veggen hvis jeg er hjemme for mye/for lenge , og føler meg SÅ unyttig .. men dessverre er ikke kroppen helt enig med meg når det gjelder mengden jobb [emoji51]

vurderer å be om 70% sykmelding når jeg skal til legen neste uke, da får jeg i hvert fall to dager jobb i uka ..
 
Akkurat det samme jeg føler også [emoji85]

Har i utgangspunktet lyst til å jobbe 2 dager i uken her og, men ikke mer enn 2-4 timer hver dag. Driver å prøver meg litt fram nå, for å se hvor mye jeg tåler, vil ikke starte opp for hardt, for så å bli sykemeldt 100 % igjen...
 
Etter 1 uke ferie har jeg jobbet 50% i tre uker. (Digg å være egen sjef innimellom).
Nå har jeg vært i full jobb i 2 uker. Skal jobbe 110% neste uke og så en uke ferie ved skolestart. [emoji173]️
Kjenner jeg trenger noen ekstra time-outs i løpet av dagen. Så slenger med nedpå en benk på jobb og får meg en powernap i løpet av arbeidsdagen. Da er jeg klar igjen etter bare 10-15 minutter. [emoji4][emoji322]
 
Jeg jobber ikke, går på AAP. Fikk gått en tur i skogen idag, det var deilig! Nå har vi spist taco her og slapper av på sofaen.

Lurer på om baby ligger på tvers i magen. Får så mye spark i sidene[emoji848] vet noen hva som skjer hvis han ikke snur seg?
Spark på siden betyr hode ned for min del, og er vanlig iflg jordmor. Tenk deg at hodet er nedi bekken, ryggen opp mot brystene, stumpen øverst i magen og beina ned mot siden igjen :)
 
Spark på siden betyr hode ned for min del, og er vanlig iflg jordmor. Tenk deg at hodet er nedi bekken, ryggen opp mot brystene, stumpen øverst i magen og beina ned mot siden igjen :)
Samme her! Stikker stadig et par tær ut heeelt på siden :p
 
Det blir spennende å begynne på jobb igjen og skulle dra kl 7- jeg sover ikke så godt om natta, men sovner om morgenen og sover til 11:00-12:00 :bag: En ukes ferie igjen å prøve å snu døgnet og komme meg opp tidlig. Klarte det ikke i dag, haha.
 
Ja, kan hende det gjør susen. Må ut i morgen eller en av de neste dagene og kjøpe garn og strikkepinner. Gi gjerne et lite hint hvis du finner ut hva som er lettest:happy::happy:
Jeg fikk til mønsteret med metallpinner, måtte bare strikke VELDIG løst og det var uvant :p Men er nok lettest med bambuspinner, vil jeg tro :happy:
 
Begynte på arbeid igjen idag (går 100%, som ped.leder på småbarnsavdeling). Det var tungt! Har sovet til rundt halv 10 hver dag i ferien[emoji18] merket at jeg ble mye fortere sliten nå enn før ferien. Skal arbeide som før i en uke til og så går jeg over til å være på topp frem til permisjon. Da kan jeg ta litt mer pauser og gå litt bort om jeg har behov for det[emoji846] synes det er veldig bra tilrettelagt!
 
Jeg fikk til mønsteret med metallpinner, måtte bare strikke VELDIG løst og det var uvant :p Men er nok lettest med bambuspinner, vil jeg tro :happy:
OK. Da får jeg se om jeg kjøper bambuspinner eller hva jeg gjør. Men blir spennende å prøve!!! Jeg er heller ikke vant til å strikke veldig løst!!
 
OK. Da får jeg se om jeg kjøper bambuspinner eller hva jeg gjør. Men blir spennende å prøve!!! Jeg er heller ikke vant til å strikke veldig løst!!
Nei, det var veldig rart :p Skjønte ikke hvordan det kunne bli et fint mønster med så løse masker, men det blir jo faktisk det :D
 
Jordmor i dag, og pga litt lite vekst og litt lite liv ble jeg sendt videre til sykehuset! Alt sto bra til med vesla, er bare at hun sparker i morkaka så jeg ikke kjenner det, men hun er litt liten, så skal bare måle igjen om et par uker. :)
 
Akkurat det samme jeg føler også [emoji85]

Har i utgangspunktet lyst til å jobbe 2 dager i uken her og, men ikke mer enn 2-4 timer hver dag. Driver å prøver meg litt fram nå, for å se hvor mye jeg tåler, vil ikke starte opp for hardt, for så å bli sykemeldt 100 % igjen...


Det er riktig at det ikke er noe som heter aktiv sykmelding lenger. Men du kan få en gradert sykmelding ned til en viss sykmeldigaprosent men du kan jobbe mer enn det du er sykmeldt, du melder bare fra til Nav i etterkant på meldeskjema hvor mye du har jobber utover sykmeldingen din:) funket veldig enkelt å greit:)
 
Jordmor i dag, og pga litt lite vekst og litt lite liv ble jeg sendt videre til sykehuset! Alt sto bra til med vesla, er bare at hun sparker i morkaka så jeg ikke kjenner det, men hun er litt liten, så skal bare måle igjen om et par uker. :)

Så bra at alt sto bra til, selv om hun er litt liten! Godt at du får oppfølging, og blir sjekket igjen snart. :)
 
Da har jeg begynt i jobb igjen etter ferien. Og det går veldig fint, er ikke sliten på jobb og i fin form! Men har et stykke å kjøre til jobb, så blir litt lange dager, og er ganske sliten på slutten av dagen. I morgen har jeg lagt en del planer etter jobb, så spent på hvor sliten jeg blir da.

Masse liv i magen om dagen! Håper det betyr baby vokser og trives!
 
Begynt i jobb jeg også denne uken, selv om jeg kun jobber 1 dag i uken. Men glad for at det legges så godt til rette for meg at jeg kan være litt i jobb.
9 uker til termin i dag! Helt utrolig hvor fort dette går altså!
 
Flere som har mye sure oppstøt om dagen? :yuck:
Jeg føler jeg går rundt og gulper hele dagen, storforbruk av novaluzid, må tilogmed ty til ekle gaviscon i blant:inpain:

Også tror jeg ribbeina ryker snart, nå er det fullt inni magen!
 
Flere som har mye sure oppstøt om dagen? :yuck:
Jeg føler jeg går rundt og gulper hele dagen, storforbruk av novaluzid, må tilogmed ty til ekle gaviscon i blant:inpain:

Også tror jeg ribbeina ryker snart, nå er det fullt inni magen!

Enig med deg i de ribbena. Helt grusomt til tider. Hjelper og legge seg ned. Når man sitter dyttes det visst lengre opp.
 
Back
Topp