Oktober-snikksnakk

MissFlite

Glad i forumet
Lager ny snikk-snakk, for den gamle har drukna litt!

Hvordan står det til om dagen? Har du gjort noe kjekt i dag? Har du ferie, jobb eller sykemeldt? Har du noen planer for helga? :)

I dag har baby vært helt bananas inni der, enormt mye liv og turning, både på morgenen, mens jeg var ute og gikk tur og litt shopping i byen og mens jeg har slappet av ikveld - så jeg er helt utslitt! En uke igjen av ferien, blir spennende å begynne på jobb igjen.
 
Jeg er tilbake i jobb, 50%. Jobbet alene onsd,torsd og fredag. Det var ett h..... mye å gjøre og nesten ikke pauser så jeg ble helt ødlagt[emoji28]

Mannen jobber i helgen så mini og jeg sitter her å lurer på hva vi skal finne på i dag... [emoji848]
 
Har nå vært to uker på jobb etter 3 uker ferie, og er helt utslitt! Men det er nok mest fordi vi bare var to sykepleiere på jobb og resten i ferie - håpløst... Kommer ei tilbake til uka, så det er jo litt bedre. Og så har jeg siste ferieuka mi etter det igjen :D Det blir deilig! Og da er det bare 5 uker igjen på jobb før permisjonen starter :wideyed: Wow, dette har gått fort altså!

Helgen skal bare brukes til å lade batteriene og strikke pledd til lillemor :love017 Ut for å kjøpe garn etterpå. Valget falt på Ringblomstteppet til Klompelompe - passer godt til hentesettet jeg har tenkt til å strikke.
 
Har nå vært to uker på jobb etter 3 uker ferie, og er helt utslitt! Men det er nok mest fordi vi bare var to sykepleiere på jobb og resten i ferie - håpløst... Kommer ei tilbake til uka, så det er jo litt bedre. Og så har jeg siste ferieuka mi etter det igjen :D Det blir deilig! Og da er det bare 5 uker igjen på jobb før permisjonen starter :wideyed: Wow, dette har gått fort altså!

Helgen skal bare brukes til å lade batteriene og strikke pledd til lillemor :love017 Ut for å kjøpe garn etterpå. Valget falt på Ringblomstteppet til Klompelompe - passer godt til hentesettet jeg har tenkt til å strikke.
Ringblomstteppe så veldig fint ut:happy: Det vil jeg også strikke!!! Har du oppskrift til det, eller følger du bare ringblomstmåten å strikke på? Hva slags garn skal du bruke og hvilke strikkepinner? Mange spørsmål her nå, men det var virkelig fint:happy::happy:
 
Mannen er ute og bygger bod og jeg prøver å gjøre litt husarbeid før bekkenet knekker meg:wtf: får helt noia når det er rotete og støvete og fluekirkegård i vinduet:hilarious::hilarious: med en god dose pauser inn i mellom satser jeg på å få tatt litt kattevask i det minste:happy:
 
Sitter på en hytte på Beitostølen og er litt annti sosial [emoji23] de på tur og alt mulig her oppe og jeg i sengen eller en stol med håpløst bekken.. Gleder meg ikke til kjøretimen hjem på 5t i morgen. Men heldigvis greit vær her da!
 
Jeg fikk vondt uansett hvilken stilling jeg prøvde å sove i i natt, måtte bare gi opp til slutt! I dag har jeg gått en tur og handla, og tenker at det får holde for en dag.

Kanskje jeg får vaska litt klær og rydda litt hjemme og, men enn så lenge holder det å sitte stille og bli banka opp innvendig av karatebaby :bag:
 
Vi er på hytten, skal være her til torsdag. Så blir det en liten roadtrip til Sverige mot slutten av uken [emoji1]
Rimelig grått og trist vær her i dag, og det er også meldt det stort sett hele neste uke! Men skal vel ikke klage, har jo hatt veldig fint vær!

Bekkenet er sånn noenlunde stabilt, men skal ikke mye gåing til før det verker. Regner med jeg fortsetter med 20% jobb når jeg begynner igjen om en uke.
 
Her er det 1 uke igjen av ferien, før jeg skal prøve meg på 100% jobb som før ferien. Håper at det skal gå fint! Er spent på hvordan nettene blir, tror det er utslagsgivende for hvor godt det går på jobb. Planen er å jobbe fullt i 6 uker frem til permisjonen, så får vi se hvordan det går.

Ellers er det 10 uker igjen til termin, hvor blir tiden av!? Er i god form, og nyter tilværelsen :)
 
Jeg jobber ikke, går på AAP. Fikk gått en tur i skogen idag, det var deilig! Nå har vi spist taco her og slapper av på sofaen.

Lurer på om baby ligger på tvers i magen. Får så mye spark i sidene[emoji848] vet noen hva som skjer hvis han ikke snur seg?
 
Jeg jobber ikke, går på AAP. Fikk gått en tur i skogen idag, det var deilig! Nå har vi spist taco her og slapper av på sofaen.

Lurer på om baby ligger på tvers i magen. Får så mye spark i sidene[emoji848] vet noen hva som skjer hvis han ikke snur seg?

Jeg får også mye spark i sidene, men sist jordmor sjekket lå hodet ned, rompa opp og beina sånn at de sparka meg i siden :p

De kan snu seg rett vei frem til uke 36 ihvertfall, etter det prøver de enten å snu barnet rett vei eller så blir det nok keisersnitt hvis det er snakk om tverrleie :)!
 
Ringblomstteppe så veldig fint ut:happy: Det vil jeg også strikke!!! Har du oppskrift til det, eller følger du bare ringblomstmåten å strikke på? Hva slags garn skal du bruke og hvilke strikkepinner? Mange spørsmål her nå, men det var virkelig fint:happy::happy:
Ja, ikke sant? :love017 Fant oppskrift på nett: https://klompelompe.no/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2017/05/ringblomst-teppe.pdf

Følger oppskriften på garn og strikkepinner. Har kjøpt Klompelompe Merinoull og tenkte å bruke rundpinne 4,5 80cm, men det var sykt vanskelig :wideyed: Klarte jo ikke å få 3 masker på pinnen av gangen... Vet ikke om det er fordi jeg har metallpinner som har litt buttere spiss eller fordi jeg har strikket for stramt. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør :hilarious: Har bare bambus rundpinne i str 3, og det blir kanskje for lite(?) Er ikke så erfaren. Har du noen tips? Kan jo kjøpe riktig størrelse i bambus imorgen da forsåvidt.
 
Ja, ikke sant? :love017 Fant oppskrift på nett: https://klompelompe.no/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2017/05/ringblomst-teppe.pdf

Følger oppskriften på garn og strikkepinner. Har kjøpt Klompelompe Merinoull og tenkte å bruke rundpinne 4,5 80cm, men det var sykt vanskelig :wideyed: Klarte jo ikke å få 3 masker på pinnen av gangen... Vet ikke om det er fordi jeg har metallpinner som har litt buttere spiss eller fordi jeg har strikket for stramt. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør :hilarious: Har bare bambus rundpinne i str 3, og det blir kanskje for lite(?) Er ikke så erfaren. Har du noen tips? Kan jo kjøpe riktig størrelse i bambus imorgen da forsåvidt.
Jeg ville ikke gått ned i pinnestørrelse, for da vil du trenge mer garn for å få det like stort, og det vil ikke bli like tykt. Vil nok tro du har strikket for stramt. Prøv å rekke opp å strikk litt løsere. Er det første pinne som er problemet kan det være et tips å legge opp på dobbel pinne (andre pinne litt mindre når du strikker med 4,5) og fjerne ekstrapinnen før du begynner å strikke. Er også litt lettere med spisse pinner [emoji6] Lykke til
 
Jeg ville ikke gått ned i pinnestørrelse, for da vil du trenge mer garn for å få det like stort, og det vil ikke bli like tykt. Vil nok tro du har strikket for stramt. Prøv å rekke opp å strikk litt løsere. Er det første pinne som er problemet kan det være et tips å legge opp på dobbel pinne (andre pinne litt mindre når du strikker med 4,5) og fjerne ekstrapinnen før du begynner å strikke. Er også litt lettere med spisse pinner [emoji6] Lykke til
Takk for råd :) Er 2.pinne (første med selve ringblomstmønsteret) som er problemet. Da prøver jeg å strikke litt løsere, og eventuelt kjøpe andre pinner imorgen hvis det ikke hjelper nok.
 
Ja, ikke sant? :love017 Fant oppskrift på nett: https://klompelompe.no/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2017/05/ringblomst-teppe.pdf

Følger oppskriften på garn og strikkepinner. Har kjøpt Klompelompe Merinoull og tenkte å bruke rundpinne 4,5 80cm, men det var sykt vanskelig :wideyed: Klarte jo ikke å få 3 masker på pinnen av gangen... Vet ikke om det er fordi jeg har metallpinner som har litt buttere spiss eller fordi jeg har strikket for stramt. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør :hilarious: Har bare bambus rundpinne i str 3, og det blir kanskje for lite(?) Er ikke så erfaren. Har du noen tips? Kan jo kjøpe riktig størrelse i bambus imorgen da forsåvidt.

Takk for råd :) Er 2.pinne (første med selve ringblomstmønsteret) som er problemet. Da prøver jeg å strikke litt løsere, og eventuelt kjøpe andre pinner imorgen hvis det ikke hjelper nok.
Takk for oppskrift! Den må jeg se på:happy:
Det er en film på nettet som viser ringblomststrikk fra klompelome, hvis dere ikke har sett den. Fant den i går, hvis dere ikke har sett den allerede. Det så ikke så ille ut der... Men jeg er heller ikke så erfaren, så jeg må bare prøve meg frem.
 
Takk for oppskrift! Den må jeg se på:happy:
Det er en film på nettet som viser ringblomststrikk fra klompelome, hvis dere ikke har sett den. Fant den i går, hvis dere ikke har sett den allerede. Det så ikke så ille ut der... Men jeg er heller ikke så erfaren, så jeg må bare prøve meg frem.
Har sett den og det er jo ganske lett mønster, men veldig vanskelig med litt butte metallpinner :arghh: Selvom jeg har forsøkt å strikke løsere. Så får kjøpe bambuspinner imorgen.
 
Har sett den og det er jo ganske lett mønster, men veldig vanskelig med litt butte metallpinner :arghh: Selvom jeg har forsøkt å strikke løsere. Så får kjøpe bambuspinner imorgen.
Ja, kan hende det gjør susen. Må ut i morgen eller en av de neste dagene og kjøpe garn og strikkepinner. Gi gjerne et lite hint hvis du finner ut hva som er lettest:happy::happy:
 
Er så smått tilbake i jobb etter sykemelding som har vart i ca. 1 og 1/2 måned. Kjenner det går ganske bra [emoji4] Skal tilbake til legen denne uka, så tenker å høre om jeg kan få aktiv sykemelding da!
 
Er så smått tilbake i jobb etter sykemelding som har vart i ca. 1 og 1/2 måned. Kjenner det går ganske bra [emoji4] Skal tilbake til legen denne uka, så tenker å høre om jeg kan få aktiv sykemelding da!


Kan man få aktiv sykmelding altså ?
Jeg fikk beskjed om at det ikke fantes lenger :/ ellers hadde jeg også villet hatt det nå fremover !
 
Kan man få aktiv sykmelding altså ?
Jeg fikk beskjed om at det ikke fantes lenger :/ ellers hadde jeg også villet hatt det nå fremover !
Kan man ikke få det? [emoji85] Var ei venninne som tipset meg om det!
Hmm... Va gjorde du istedet da?
 
Back
Topp