***skravletråden for JUNI***

Det hadde jeg også med førstemann[emoji16]
Lykke var å bli lagt inn på føden for igangsetting når de hadde isbitmaskin[emoji16][emoji7][emoji122]
Oooh. Isbitmaskin! Jeg skal kjøpe isbiter og ha med på føden :hilarious:
 
Det er så dårlig at folk ikke tar sitt ansvar på alvor!
Jeg hadde nesemidd på den hunden jeg hadde for mange år siden, og folk brydde seg ikke om smitte da heller :(
Riktignok ikke dødelig, men særlig behagelig for hundene er det jo ikke.
Nei folk flest tenker ikke slik. Jeg er litt spesielt interessert og ble veldig oppmerksom på dette da mitt flrste føll fikk kverke da var hun 6 mnd. Helt urimelig. Etter dette har jeg slutta med en hel del ting som innebærer å ha hestene mine hos andre mennesker oppsyn
 
Kan jo bruke tiden på bv :D
Vi bruker ca 3 timer fra oss til nærmeste grense, og 3 1/2 time til den andre. Kan ikke dra så ofte da :(
Dårlig med bv mister nettverket de siste 40 min før vi legger til kai veldig irriterende for da er det ikke mye å gjøre på båten pleier også være da jeg har pauser [emoji14]
 
Den ser jeg. Vi drar Max en gang i mnd. Men nå som det har blitt stabilt hjemme så har vi begynner å handle inn for 2 mnd omgangen ( så handler vi heller ikke så mye unødvendig) [emoji14]

Lurt! :)
Vi kjøper helst godis som vi ikke har her hjemme, så det er like greit at vi ikke får tatt turen så ofte ^^
 
Nei folk flest tenker ikke slik. Jeg er litt spesielt interessert og ble veldig oppmerksom på dette da mitt flrste føll fikk kverke da var hun 6 mnd. Helt urimelig. Etter dette har jeg slutta med en hel del ting som innebærer å ha hestene mine hos andre mennesker oppsyn

Huff :(
 
Dårlig med bv mister nettverket de siste 40 min før vi legger til kai veldig irriterende for da er det ikke mye å gjøre på båten pleier også være da jeg har pauser [emoji14]

Haha, ja da er det ikke verdt det nei!
 
Målsetning for dagen, komne ajour med mailen.

I morgen stater ferien så den dagen trenger jeg til alle andre løse tråder.

Begynte med 69 totalt, 43 marker som ulest i min og 56 totalt. 39 merket som ulest i min del av felles

Min egen er nede i 14-7 nå som gjelder ting jeg må huske. Noe i morgen og noe etter ferien

Og noe jeg venter på tilbakemelding på.
Det er greit.

Den andre er nå 58 mail, 41 merket ulest og her vokser det altså stadig. Med ting som jeg må ta meg av

Håper å i alle fall opp mot halvere det før jeg går for dagen og ta resten i morgen.
 
Pakke er ikke lett. Bagen til guttungen er full, og enda er ikke toalettsaker og medisin kommet oppi. Det går vel med et nødskrik, men skoene til uniformen er ikke pakket. Jeg må nok ha en større bag enn jeg hadde tenkt. Jeg har bare begynt å samle ting jeg. Ikke faktisk pakke.

Men jeg dropper den greie bagen med et par lommer jeg hadde tenkt å pakke i. Og går for det relativt store droget. Der får jeg i alle fall plass. Ikke den største. Men én som er større enn jeg hadde tenkt. Mulig guttungen må pakke om
 
Nå er jeg såpass stressa at jeg merker det. Så jeg må bare skrive det litt. Regne på tid og komme logisk frem til noe som går opp.

På hjemmebane er det å få pakket i morgen, og ja tid til middag og matpakke og kos og hade med jentene. Handle med nestleder innen 19, oppmøte og pakking av buss torsdag.
Få skrevet ut biletten til ferga og krysseliste og program.

På jobb har jeg to dager igjen. 6,75 timers dager pga 90% stilling, og helst ikke for lange dager pga alt på hjemmebane.
En rapport. Eller, 33 rapporter jeg skrev 5 av dem på en liten time i dag. Vi er to som deler på det så på tre timer bør det være gjort. Pluss printe brevene og sende det ut. Men min medarbeider er ikke like stresset, så det kan hun ta.

Så må jeg ta noen avklaringer med vikarer for ferien og varsle kunder om ferie og vikar. Det tar nok en halvtimes tid. Så har jeg en bunke bankbilag å føre, en halvtime der også. En liste med småting jeg har lovet å fikse før ferien, halvtime til en time. Og rundt 90 mail jeg må ta meg av. Noen (få) er bare å arkivere. Noen er flere om samme sak, og noen er faktureringer, bilag å føre, ting å finne ut av. Purringer å behandle. Dette tar mange timer. Fort en hel dag.

Det bør kunne gå. Gitt at jeg ikke går så lei en de mailene ser jeg blir for ineffektiv.

Jeg håper det er flere enn jeg husker som er "bare å lagre" eller slette. Men de som er det tar jeg stort sett underveis sånn at det er de jeg må gjøre med med som ligger der. Det renner nok også inn 20-30 nye før jeg tar ferie er jeg redd.
Lykke til og god tur
 
I morgen kommer mine foreldre og skal hjelpe til med å rydde og vaske her. Jeg gruer meg litt, for mamma må alltid komme med kommentarer, og så sukker hun og så ditten og datten. Jeg skulle ønske jeg klarte alt selv, så slapp jeg dette. Jeg har bedt om hjelp, for jeg trenger det innimellom, og det er ille nok det. Trenger ikke å høre på sukkingen heller. Det gjør alt bare verre. Jeg har lite energi, å kjenne på dårlig samvittighet og en følelse av å være mindreverdig hjelper meg ikke!
Så kjipt
 
Å våkne av meg selv i firetiden. Hodet surrer med tanker. Organisering. Google litt og finne noen svar. Greit.
Vi har planlagt stopp på the pizza Hut i Malmö sånn i 12 tiden på fredag. De har buffet da. Men det ser, noe avhengig av pris på drikke ut til å være dyrere enn å bestille 7 store pizza. Vi er 26 stk og må dessuten ha en uten melk. (2-4 sier de på stor pizza. Jeg tenker tre? Unger fra til 19 og en håndfull voksne) Pizza uten melk er jo ikke rett frem. Eller joda. Uten ost da. (erfaring med gutten det gjelder tilsier at den velger han ikke. Jentene som ikke tåler melk er reelt sett laktose så de tåler ost)
Menyen på buffet fredag er mer spenstig enn vi som tenkte "keep it simple, kjøttdeig og skinke. Det spiser alle" pizza hut har faktisk ingen sånn simpel pizza, men vi kan bestille den med skinke, sikkert minst halvparten av dem uten champignon da. Men pris på drikke klarer jeg faktisk ikke å fremdrive på den nettsiden i det hele tatt. Drikker de. Evt is til dessert, for over 40 kr hver er vel buffeten billigere. Men det var utvalget da. Intet simpelt kjøttdeig og skinke og ikke uten melk. Vi må snakke med dem ,så finner vel ut av det

Lillemor våknet og klappet på meg og koooste sånn halv fem, men hun sover igjen. Og jeg...
Hodet surrer enda. Pizzahut er eneste matstopp jeg ikke kjenner. På vei hjem stopper vi i Moss, eller derom, tufteparken, der skal ungene få herje mens vi ordner pizza fra pizzabakeren like ved. De har plain kjøttdeig og skinke. Det vet jeg for den har vi hatt mange ganger hjemme. Får bestille en uten melk her også. (edit, vi bruker skinke og bacon for ungene liker den bedre .men de var skinke og kjøttdeig også)

Ellers kjøper vi brød og knekkebrød og pålegg og jus som vi har i bussen og ordner en del smøremåltid og noe epler og bananer ved behov for et mellommåltid. Fra kveldsmat fredag til frokost og smør matpakke tirsdag er inkludert i oppholdet. Rommene er fordelt.

Jeg tror vi har kontroll. Jeg må huske å skrive ut båtbilett og krysseliste.

Og å pakke. Inkl fjøl og kniv til å dele epler og annet ved behov. Og alt annet på pakkelisten.

Har tilbudt meg at foreldre til barn som reiser alene og ikke har eget bankkort kan vippse meg så tar jeg ut danske penger til dem i Danmark. Det har slått meg at i båten mellom Sverige og Danmark tar de dog neppe norske penger og det er før vi faktisk er i Danmark så jeg får tatt ut dansk i en minibank. (å få ut danske penger her består av å bestille tre dager i forveien og hente i byen, ikke en helt hensiktsmessig løsning.
På båten er det forventet at ungene bruker penger på snop. Ja. Men her må jeg tenke ut noe for disse det gjelder. Jeg kan jo legge ut for dem og trekke fra når jeg tar ut penger. Men å følge etter 4-5 unger og betale og holde kontroll blir fort kaos
Ta ut på båten,?
 
Pakke er ikke lett. Bagen til guttungen er full, og enda er ikke toalettsaker og medisin kommet oppi. Det går vel med et nødskrik, men skoene til uniformen er ikke pakket. Jeg må nok ha en større bag enn jeg hadde tenkt. Jeg har bare begynt å samle ting jeg. Ikke faktisk pakke.

Men jeg dropper den greie bagen med et par lommer jeg hadde tenkt å pakke i. Og går for det relativt store droget. Der får jeg i alle fall plass. Ikke den største. Men én som er større enn jeg hadde tenkt. Mulig guttungen må pakke om
Høres fryktelig kjent ut [emoji14]
 
Back
Topp