***skravletråden for JUNI***

På vei til Sverige. Må ta handelen før jobben kaller.
 
Det skjønner jeg. Min mor er akkurat lik der [emoji849] Jeg inviterer heller farmor med vaskedilla. Hu vasker med glede i det minste og er glad for å være til nytte, men føler mer man utnytter hu siden hu er så gammel [emoji849][emoji23] Så det skjer ikke lengre. Blir kun å dra hu over for besøk. Også leter hu selv opp arbeid [emoji23]

Mamma går helst med en hvit hanske og forteller hvor effektiv hu selv var med 4 barn og andres barn når vi var små... Og migrene i den tiden [emoji849] Man føler seg virkelig på topp gitt. Godt hu har valper nå og huset ser trash ut der for øyeblikket. Får nyte det litt nå. Gjerne ta bilde av rotet bare for å bevare minnet [emoji56]

Det er så slitsomt det :(
Ja ta et bilde, og dra det fram ved behov :D
 
Hadde du en fin tur?[emoji16]

Joda, den var grei. Jeg kom meg ut i skogen, og det er der tok jeg 20min intervalltrening før jeg tuslet hjem. Det ble 1 time til sammen. Jeg merker at 2 min hardkjør er litt mye for meg, så jeg skal prøve meg på 1 min hardkjør og 30 sekund pause istedenfor. I alle fall nå som jeg har en dårlig periode. Har ikke så mye å gi nå.
 
God morgen :)
Håper du kommer deg igjennom de neste dagene med blodtrykket i behold <3
Får krabbe en pille eller to av mannen om det trengs ;-)

(han medisineres for høyt blodtrykk)
 
Lillejenta våknet, fant puppen og sovnet igjen. Jeg er sjalu ^^
 
I går fikk jeg hvite at stutteriet jeg bruker har blitt stengt pga salmonella utbruddet på høyskolen i Oslo. Grunnen til at jeg fikk vite var at jeg var der med hesten min dagen før.

Nå skal det mye til at hesten min fikk det. Men siden hun ble sluppet ut på beite med to mammaer med føll blir det litt kjip følelse.


Og viss stutteriet ikke får klarert seg neste uke med prøvene som ble tatt. Så blir det heller ikke føll på meg neste år. Og beite blir satt i karantene[emoji848]

Grunnen til at jeg poster det her er at mange ikke har fått det med seg at dette er veldig smittsomt og at dere burde droppe å hilse på hester disse dager.

Dette smitter ikke over på dere, men på dyr og andre hester. Og ha respekt for evt skilting ang smitte.

Løpet av 10 dager er 36 staller i karantene 1 føll er dø. Og dette har spredd seg fra veterinærhøgskolen. Og dette brenner fortere en ilden:/ siden mange ikke har forstått alvorligheten med smitte og renslighet!
 
I går fikk jeg hvite at stutteriet jeg bruker har blitt stengt pga salmonella utbruddet på høyskolen i Oslo. Grunnen til at jeg fikk vite var at jeg var der med hesten min dagen før.

Nå skal det mye til at hesten min fikk det. Men siden hun ble sluppet ut på beite med to mammaer med føll blir det litt kjip følelse.


Og viss stutteriet ikke får klarert seg neste uke med prøvene som ble tatt. Så blir det heller ikke føll på meg neste år. Og beite blir satt i karantene[emoji848]

Grunnen til at jeg poster det her er at mange ikke har fått det med seg at dette er veldig smittsomt og at dere burde droppe å hilse på hester disse dager.

Dette smitter ikke over på dere, men på dyr og andre hester. Og ha respekt for evt skilting ang smitte.

Løpet av 10 dager er 36 staller i karantene 1 føll er dø. Og dette har spredd seg fra veterinærhøgskolen. Og dette brenner fortere en ilden:/ siden mange ikke har forstått alvorligheten med smitte og renslighet!
Det er så dårlig at folk ikke tar sitt ansvar på alvor!
Jeg hadde nesemidd på den hunden jeg hadde for mange år siden, og folk brydde seg ikke om smitte da heller :(
Riktignok ikke dødelig, men særlig behagelig for hundene er det jo ikke.
 
Kan jo bruke tiden på bv :D
Vi bruker ca 3 timer fra oss til nærmeste grense, og 3 1/2 time til den andre. Kan ikke dra så ofte da :(
Den ser jeg. Vi drar Max en gang i mnd. Men nå som det har blitt stabilt hjemme så har vi begynner å handle inn for 2 mnd omgangen ( så handler vi heller ikke så mye unødvendig) [emoji14]
 
Back
Topp