Har du villet vært surrogatmor?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Har du villet vært det?

Jeg tror det ikke har vært noe for meg iallefall.
 
1. Jeg hadde så bekkenløsning sist at dersom jeg blir gravid igjen vil det være fare for at det blir permanent
2. Jeg virkelig HATER!!!!!!! å gå gravid
3. Jeg ville ALDRI klart å gi fra meg babyen

Så nei jeg ville ikke kunne det
 
Nei, jeg hater å være gravid og jeg hadde knyttet meg alt for sterkt til barnet.
 
Om jeg hadde hatt enklere svangerskap enn jeg har hatt til nå, og noen jeg var veldig nær hadde spurt meg, hadde jeg i alle fall vurdert det. Tror jeg kunne gjort det. Men skulle mye til for at jeg hadde gjort det slik det er nå, siden jeg blir "ute av spill" så lenge og får så store smerter.

Ellers tenker jeg at å være ovn for noen andres bolle er antakeligvis noe jeg kunne ha gjort, men altså ikke for hvem som helst.

Å donere egg derimot, det hadde jeg ikke gjort.
 
Har du villet vært det?

Jeg tror det ikke har vært noe for meg iallefall.

Nei. Jeg skal ærlig si at jeg kun vil gjennomgå en graviditet for meg selv og mitt familieliv. Det er jo en påkjenning! Men mest av alt tror jeg ikke jeg hadde taklet det følelsesmessige. Jeg hadde knyttet meg for mye til livet i magen og kunne ikke gitt barnet fra meg.

Surrogati er ikke for alle. Kudos til alle de fantastiske kvinnene som stiller opp som surrogater.
 
Ikke pokker. Liker ikke å være gravid, og er litt usikker på hvor mye noen skulle måtte betale meg for å gjennomgå hele greia..
 
Nei, det hadde jeg ikke taklet tror jeg
 
Nei. Men det er fordi jeg får hypermesis og dermed ikke er en veldig god kandidat. Og jeg kjenner meg veldig ferdig med å låne ut kroppen min.
Vi har surrogatbarn i nær vennekrets, og er ikke i mot det. Og har snakket med surrogatmor også og vet at det ble gjennomført i ordnede former.

Ikke pokker. Liker ikke å være gravid, og er litt usikker på hvor mye noen skulle måtte betale meg for å gjennomgå hele greia..

Grunnbetaling for et surrogatsvangerskap i USA ligger på 370 000 kr.
I tillegg blir du kompensert i perioden før du finner person som vil ansette deg til dette. For hvert enkelt tilfelle avtales tapt arbeidsfortjeneste, ektefellens tapte arbeidsfortjeneste, flyreiser i embedets medfør.

Du får betalt for klær, forsikring, når embryo blir satt inn, For melk du pumper etterpå osv osv.

Alt i alt ligger utbetalingene i USA på rundt i overkant av 500 000 vil jeg tro. Gjennomsnittlig årslønn for amerikanske damer er på 340 000.

Gjennomsnitt årslønn i Norge (damer) ligger på 477 000. Så jeg regner med at skulle dette vært i Norge med samme prinsipp hadde nok lønna ligget rundt 700 000 +

Dersom det ville ha vært ditt egg som ble befruktet ville det genetisk være ditt barn.
Ville du klart å gi den fra deg?
Men da er det ikke surrogati lenger.
 
Ja, for noen som er viktige for meg så!! Med deres egg og sperm! Men d skal være noen jeg virkelig virkelig er glad i og ønsker å go verdens største og beste gave!
 
Back
Topp