Har du villet vært surrogatmor?

Ville ha gjort det for min søster, med mine egg og hennes egg [emoji7]
 
Det tenker jeg også.
Derfor er jeg skeptisk til det, de fleste er nok i en desperat situasjon :(

Er nok mange triste skjebner når det gjelder dette ja, folk selger en nyre i desperasjon så å føde et barn er vel noe mange kunne gjort om de fikk nok penger, bare tenk hva kjendiser betaler, har også lest historier der kjendispar har fått surogatmor til å flytte inn til de, leve på valgt diett av de osv, må være ufattelig krenkende mye av det. Veldig glad dette ikke er lov i norge.
 
Er nok mange triste skjebner når det gjelder dette ja, folk selger en nyre i desperasjon så å føde et barn er vel noe mange kunne gjort om de fikk nok penger, bare tenk hva kjendiser betaler, har også lest historier der kjendispar har fått surogatmor til å flytte inn til de, leve på valgt diett av de osv, må være ufattelig krenkende mye av det. Veldig glad dette ikke er lov i norge.

Ja men også et privilegert liv for mange også, å kunne bo og spise bedre en periode. Men at andre kan leie kroppen din for penger er jo krenkende ja
 
Kunne nok det i helt spesielle tilfeller, og hvis det ikke var mitt egg osv. Helt utenkelig å tenke seg til, men tror nok man kan få en helt annen innstilling til fosteret når man vet hele veien at det ikke er ditt.
Egentlig syns jeg heller adopsjonsprosesser burde være mye kjappere og bedre, men det er jo en annen diskusjon.
 
Ja men også et privilegert liv for mange også, å kunne bo og spise bedre en periode. Men at andre kan leie kroppen din for penger er jo krenkende ja

Var det jeg tenkte på ja, at de leier kroppen, både mtp kosthold, aktivitet osv i 9 mnd, det er jo på grensa[emoji15][emoji57]
 
Jeg lurer på hvor få surrogatmødre hadde vært dersom de ikke fikk mye penger for det - kun for å gjøre det for andre...

Jeg hadde gladelig gjort det gratis for et nært familiemedlem eller en ekstremt god venninne gratis om det var lov i Norge! Det å kunne gi noen den gaven dersom de selv ikke kunne blitt gravid f.eks, hadde vært helt fantastisk :Heartred
Tror ikke jeg hadde hatt så vanskelig med å gi fra meg barnet heller. Det ville jo ikke vært mitt egg og jeg ville da ha innstilt meg hele graviditeten på at dette var noen andres barn.

Jeg kunne nok vært surrogatmor for et fremmed par også, men da ville jeg sett på det som en jobb, så hadde ikke gjort det gratis da nei.
 
  • Liker
Reactions: Vbt
Back
Topp