Noen som venter tvillinger?

Har termin 28 Oktober! Jordmor klarte ikke å se enda om det var eneggede, så vi venter spent på ny inkalling til ultralyd. Hvor mye ekstra oppfølging får vi egentlig når det er to? Noen som vet? :) Er førstegangsgravid ja!

I Bergen får du UL i uke 15 for å avgjøre hvor du skal følges opp. Så er det OUL og deretter UL i uke 22 enten på Haukeland eller hos gynekolog. Toeggede må som regel gå til gynekolog pga kapasitet. Eneggede skal Haukeland selv følge opp. I Bergen måler de ikke cervixlengde rutinemessig, da det angivelig ikke hjelper så mye (endring kan skje veldig fort).

Jeg har hørt UL en gang i mnd (og jordmor/lege en gang i mnd, så annenhver uke) frem til uke 32/34 og oftere etter det. Man kan jo ikke bruke syntes-fundusmålet for å se på vekst, derfor blir det mye UL. Man får oftere UL om tvillingene vokser ulikt eller det ser ut som andre komplikasjoner. At du er førstegangs har lite å si.
 
I Kristiansand er det sykehuset som har oppfølgingen fra og med ordinær ultralyd, både med en og toeggede.
 
Håper vi er klare nok i toppen på oul til å få med oss hva legen sier neste gang.. Tror notisblokka må med ;)
 
Har du byttet nick igjen? Utrolig forvirrende. Er ikke dette ditt tredje nick?
 
Har termin 28 Oktober! Jordmor klarte ikke å se enda om det var eneggede, så vi venter spent på ny inkalling til ultralyd. Hvor mye ekstra oppfølging får vi egentlig når det er to? Noen som vet? :) Er førstegangsgravid ja!

Jeg mener å huske jeg hadde legetime annenhver uke jeg. Sjekket livmorhalsen. Ofte ultralyd også.

Ble innlagt i uke 33, så kom aldri lenger liksom. Vet ikke mer om hva som skjer etter det. Mine to ble da født i uke 35+0.
 
Må forressen nevne at kjæresten min også er tvilling! Han er enegget. Og etter det jeg har lest så er det ikke arvelig når det er enegget, og hvertfall ikka fra mannen sin side? Morsom tilfeldighet :D
Enegget er en "produksjonsfeil". :)

Toegget er arvelig. Fra mors side. :)

Gratulerer alle! :)
 
Jeg mener å huske jeg hadde legetime annenhver uke jeg. Sjekket livmorhalsen. Ofte ultralyd også.

Ble innlagt i uke 33, så kom aldri lenger liksom. Vet ikke mer om hva som skjer etter det. Mine to ble da født i uke 35+0.
Tror jeg skal det også. Går det bra med dine små?
 
Hei! Vi var på tidlig ultralyd i dag, og fikk se to små hjerter som banket!! :hello2:hello2 Veldig spennende!
Så gøy! :D Ser ut som om vi har termin veldig nært, min varierer mellom 25., 26., og 28., alt etter hvem som beregner (hhv menstermin, fastlege og gynekolog).

Vi skal ha toeggede, veldig spennende, og veldig skummelt! :) Våre er et resultat av en Letrozol-kur. Litt gøy siden det visstnok er mindre vanlig med tvillinger ved Letrozol enn ved Pergo!
 
Enegget er en "produksjonsfeil". :)

Toegget er arvelig. Fra mors side. :)

Gratulerer alle! :)

Kan komme fra fars og farmors side også, men siden far ikke har eggløsning så vet man ikke hva slags X-kromosom han bærer på før han får døtre.
 
Ingen bra tvillingapp, men pregnancy+ har iallefall noen avsnitt om dersom man venter to eller flere.
 
Hadde dere på følelsen at det er tvillinger? Eller ble dere bare overrasket på TUL?
Jeg tror ikke det er tvillinger, men vet jo ikke det før OUL da.. Skal ikke på TUL, med mindre legen min mistenker tvillinger på første kontroll da ;)
 
Hvordan går det med dere andre tvillinggravide? :) Jeg er fryktelig plaget med bekkenet, hadde aldri i livet klart meg uten BBhugme-puta :D Magen begynner å komme på ordentlig nå (15+5 i dag), veldig gøy både for meg og mannen :Heartred Ellers er jeg helt sikker på at det er to gutter jeg har i magen, blir spennende å se om det stemmer på OUL i slutten av mnd ;)
 
Hadde dere på følelsen at det er tvillinger? Eller ble dere bare overrasket på TUL?
Jeg tror ikke det er tvillinger, men vet jo ikke det før OUL da.. Skal ikke på TUL, med mindre legen min mistenker tvillinger på første kontroll da ;)
Overrasket ;) Ikke i mine tanker en gang ;)
 
Hvordan går det med dere andre tvillinggravide? :) Jeg er fryktelig plaget med bekkenet, hadde aldri i livet klart meg uten BBhugme-puta :D Magen begynner å komme på ordentlig nå (15+5 i dag), veldig gøy både for meg og mannen :Heartred Ellers er jeg helt sikker på at det er to gutter jeg har i magen, blir spennende å se om det stemmer på OUL i slutten av mnd ;)
Her går det greit :) Forebygger bekkenproblemer hos fysio to ganger i uka nå, det må være grusomt! Ellers er drt ikke sååå mye spy som det pleier! Vekten går ikke nedover lenger, har stagnert litt :) Liiiiten kul når jeg ligger, ellers lite sim minner om mage enda... På OUL mener de en av hver :) Så vi håper det stemmer ;) Det er det magefølelsen min har sagt den siste mnd også, iallefall en jente mtp formen ;)
 
Back
Topp