Zita sin dagbok

Og dagene bare går og går.... Nå er jeg 30 + 5[:D]

I morgen er det ny kontroll på sykehuset med ultralyd, lurer veldig på hvordan lillegutt har vokst siden sist[8|]
Ellers er alt som det har vært, jeg er hjemme og bruker altfor mye penger på shopping[8D]
Bekkenet er kranglete og jeg har mye nedpress og kynnere. Gleder meg veeldig til dette svangerskapet er over og jeg får kroppen min tilbake. Om det noen gang blir et barn til er det isåfall lenge til. Nå trenger kroppen min hvile, masse hvile[8D][:)]
Storesøster og storebror gleder seg masse til å møte lille Henrik [:D] Så vi er nok like utålmodig alle sammen. Men han må nok bnare holde seg inne noen uker til, er litt tidlig å komme nå...Dette vil vi skal gå så smertefritt som mulig.

I går fikk ei venninne av meg baby, en liten gutt[:)] Gleder meg veldig til å hilse på dem [:)][:D][:D] Holde en liten baby igjen.... *drømmeoglengtetildetblirmintur*

Sukk... Ryggen og bekkenet blir bare verre og verre. Nå klarer jeg nesten ikke noe lengre og det er enda mange uker igjen til babyen kommer.. Føles som en liten evighet. Samtidlig har trøttheten kommet tilbake, fikk en liten energi boost når jeg var alene borte en helg for to uker siden . Men nå er den energien oppbrukt..
Det er 7 uker igjen til igangsetting om alt går etter planen...
Neste uke kommer mest sannsynlig mamma på besøk, det gleder jeg meg til! [:D]

Så nå ligger jeg i sofaen men puter stablet rundt om hele meg. Venter på at resten av familien skal komme hjem fra bhg og jobb[:)]

E urolig i dag.... Syns ikke lillegutt er like aktiv nå som han pleier på denne tiden. Bevegelsene og sparkene hans har forandret seg så mye syns jeg... [8|] Og magen strammer seg ofte, ikke regelmessig og ikke vondt. så det er ikke rier men kynnere.
Men det er bevegelsene jeg er mest bekymret for..

Syns det begyner å bli slitsomt å følge med, føler jeg har et enormt ansvar... enn om jeg vurderer feil? Og så vil jeg ikke løpe på ekstra kontroller hele tiden heller... Kanskje ringe føden i morgen bare for å høre hva de sier...

Kan nesten ikke vente til august... Skal bli så godt å få dette overstått!

32 uker!!!! 

Og på mandag er det bare 6 uker igjen til igangsetting!!! Håper han kommer rett før det, så jeg slipper å bli satt igang da[:D]

Mamma kommer på besøk på søndag og blir en uke, blir godt med litt selskap på formiddagen[:)] Da går vel den uka ganske fort tenker jeg! Og så er det bare en uke igjen til mann og barn har ferie[:)] Skal bli godt me mye td sammen med familien[:)][:)][:)]

Jepz, den uka mamma har vært her har gått fort [:D] Så nå er jeg 33 uker og 2 dager![:)]

Vogna kommer iløpet av uka
1 uke til familien tar ferie
3 uker til søsteren min kommer
3 uker til mannen min begynner å jobbe igjen
4 uker til ungene skal i bhg etter ferien
5 uker til mamma og pappa kommer
5 uker til igangsetting
5,5 uke til ungene skal bytte bhg

Så nå skjer det litt fremover, da må det vel bare gå fort da ?! [8D]

Så må jeg finne en sengekant jeg blir fornøyd med, og så et speil til bilen. Ellers så tror jeg at jeg har alt jeg trenger til lillegutt kommer[:)]
Kanskje litt mer klær i str 56, men det haster ikke. Han kommer til å være ca 2900 ved fødsel vil jeg tro, om vekst kurven holder seg da.. Så trenger ikke str 56 med engang.  Er jo litt moro å handle etter at han er kommet til og [:)]
Men jeg må handle litt til nyfødt intensiven, som skal overleveres ved Aileen sin 1-års dag.

Og så kan vel jeg få en ny kose dress, som er litt fresh til etter fødselen. En myk og behagelig..

Albumet til Aileen skulle og vært ferdig (ikke begynt enda....) før lillebror kommer. .. Og så burde jeg fått bestilt bilder fra jul og frem til nå og satt i album. For etter sommerferien og lillebror har meldt sin ankomst kan det vel fort bli en del nye bilder[8|][8D][:D]

Hmmm.. har visst litt å ta tak i [:D]  Det meste er da bare kos![:)]

HUFF SÅ SLITEN JEG ER!!![:(]

Føler meg totalt utladet, sover ikke, har ikke matlyst, småkvalm. Tålmodigheten er lik null. Hodepine, kynnere, vondt bekken og hofter/rygg.
JEG VIL HA AUGUST NÅÅÅ!!!  *sukk*

Er jo enda lenge igjen til babyen er klar nok til å komme, så ønsker jo ikke at han skal komme nå.... Hadde det bare vært august så.

Syting i dag ja, men i dag virker det meste uoverkommelig[&o]

Ja, siden sist har jeg overnattet på sykehuset. Hadde smårier men fikk medisin og de stoppet opp. Likeså greit egentlig, litt tidlig å komme helt enda....
Etter det har heller ikke kynnerne mnine vært like ille, og det er veldig behagelig [:D]

I dag har jeg vært på kontroll igjen, lillegutt er 6% under snitte pr.idag. Alt ser fint og flott ut og jeg har fått dato til igangsetting!!!
Så 10.aug er det ingen vei tilbake, om han ikke er kommet før da....[8D]

Bare 3uker og 6 dager igjen ! [:D][:D]

Ja.. tiden den går.. Sakte men sikkert fremover. Er 35+4 i dag. Skal til kontroll på sykehuset igjen på fredag, da er jeg 36+1... Har nedtelling til alt mulig nå, for å få tiden til å gå. Tror egentlig ikke det hjelper stort...
Men hvertfall det er:

4 dager igjen til kontroll
6 dager til lillesøsteren min kommer
11 dager igjen til 37 fullgåtte (da kan du bare komme lillevenn!)
18 dager igjen til 38 fullgåtte
ca 20 dager igjen til mamma og pappa kommer
21 dager igjen til igangsetting

Så er det bare å ta en ting av gangen, blir sikkert en kontroll til inni her en plass,rundt 37 fullgåtte uker ... SÅ da kan den puttes innimellom[:D][8D]
Det første er kontroll på fredag, gleder meg!

Ellers er jeg ufattelig sliten nå, psykisk og fysisk.. Orker nesten ingenting og blir bare mer deprimert av å ikke orke noe. Vond sirkel sa du ??
Bekkenet krangler, det samme gjelder for korsryggen og resten av rygg, skuldre og nakke. Det stråler ned i lårene og leggene.
Jeg har hodepine og er svimmel....
Konstant redd og bekymret[&o]

Savner Aileen mer og mer, tenk at det snart er ett år siden hun ble født... Hvor i allverden ble det året av?

Skal virkelig bli godt å få møte lillebror nå..

(og det er ble både langt og veeeldig sytete.. Jeg VET[8|][8D][&o])

Sånn så det ut sist jeg skrev....:

4 dager igjen til kontroll
6 dager til lillesøsteren min kommer
11 dager igjen til 37 fullgåtte (da kan du bare komme lillevenn!)
18 dager igjen til 38 fullgåtte
ca 20 dager igjen til mamma og pappa kommer
21 dager igjen til igangsetting

Så dagene går for nå :

Kontrollen er gjennomført[:)]
2 dager igjen til søsteren min kommer
6 dager igjen til 37 fullgåtte [:)]
7 dager til ny kontroll[:)]
13 dager til 38 uker
x-antall til mamma og pappa kommer, maks 15-16.
17 dager til igangsetting[:D][:D] (gleder meg til det tallet blir ensiffret! )

Så da er det bare å vente enda litt til [:)] formen er fortsatt elendig, og jeg begynnerå føle meg rimelig klar til å møte lillebror. Det tror jeg nok resten av familien er og[8D]  Men han kan vente til 37 fullgåtte uker[;)]

I dag er det onsdag og jeg er 36+6 [:D]

1 dag igjen til 37 uker
2 dager til ny kontroll
8 dager til 38 uker
9 dager til foreldrene mine kommer
12 dager til igangsetting

På mandagen var jeg en tur på sykehuset pga sterke kynnere som gjør vondt (har dem fortsatt...)De gir utslag som rier, men er ikke fødselsrier. Da hadde babyen vært her til nå[;)]
Livmorhalsen er 2 cm, jeg er middels moden og har en fingerbreddes åpning. Skal spørre på fredag når jeg skal på ny kontroll om de kan sjekke igjen, så jeg får vite om disse vondtene hvertfall har noe for seg.

Da har jeg vært på ny kontroll, og disse vondtene har veldig lite for seg. [&:] Men det ahr da skjedd litt hvertfall.
Babyen er festet noe som er positivt iom at jeg er fjerdegangs[:D]
Ellers blir jeg mest sannsynlig stripept neste fredag. Da er jeg 38+1. Håper da, om det ikke har skjedd noe til da, at fødselen starter av seg selv så vi slipper igangsetting.

Føler meg litt nedbrutt, veldig sliten, men prøver å finne tilbake den siste energien som trengs for å komme gjennom de siste 10 dagene før igangsetting. Så får jeg heller ta det som en bonus om han kommer før.
På en annen side, legen min er ikke tilbake fra ferie før den 10 (samme dag som igangsetting) og jeg vil jo egentlig ha henne i nærhetn, så sånn sett kan han godt vente....

37+1 og ikke prematur lengre

Vi er i AUGUST!!!!

Endelig[:D][:D]  Og nå er det virkelig bare siste  innspurten igjen...! Motet er bedre enn på ett par uker. Hadde masse energi i går, og i natt har jeg , til meg å være, sovet ganske så godt[:)] Så dagen i dag blir kanskje ikke så verst[:)][;)] Er litt dumt at det er så varmt i dag da, for jeg tåler IKKE varme, men får prøve å sette meg i skyggen med iskaldt sitron vann og is[8D]

Den ene etter den andre babyen dukker opp på forumet, kjempemoro! Kjenner at jeg lengter VEELDIG etter følelsen av en nyfødt på brystet[8|][:)] Det skal bli så HERLIG å treffe lillebror!!!!!

37+3 i dag!

1 dag igjen til første fysio på over fire uker!!!! [:D]
3 dager igjen til frisør time, freshes opp litt[;)]
4 dager til 38 uker
5 dager til foreldrene mine kommer
5 dager til kontroll (med stripping/tøying[:)])
8 dager til igangsetting

Så etter tre dager der jeg har klart å holde humøret oppe, er jeg nå LANGT nede.... I går kveld begynte det med at jeg ble ganske dårlig. Følte meg ikke bnra. La meg forholdsvis tidlig. Men hadde store problemer med å sove i natt. Det var varmt, hodet mitt gjorde vondt og jeg var svimmel og kvalm. Lå med kald klut på pannen og bare et laken over meg. Men det hjalp lite. Når jeg har sovet i natt har jeg bare drømt fæle drømmer. Jeg har drømt at babyen dør, og i en annen drøm døde vi begge to. Våknet skjelvende og med høy puls.
Er fortsatt veldig dårlig og itillegg er jeg bekymret for den lille, selv om jeg kjenner sparkene hans. Men jeg klarer ikke tenke helt rasjonelt føler jeg. Kunne tenke meg en tur på føden for å få bekreftet at alt er som det skal. B¨de legen jeg går til kontroll hos og jordmoren er borte denne uken. Men føler jeg maser på føden, fikk mannen til å ringe for meg.... Og vi ble faktisk avvist... Godt jeg ikke ringte for jeg hadde nok brutt sammen.. Kjenner det ikke er mye jeg klarer i dag.

1 dager igjen til frisør time, freshes opp litt
2 dager til 38 uker
2 dager til ny fysio time
3 dager til foreldrene mine kommer
3 dager til kontroll (med stripping/tøying?)
6 dager til igangsetting

1 dag til kontroll på sykehuset (med tøyning?)
4 dager til igangsetting.

Hmmm....lista ble brått mye kortere.....
Mamma og pappa kommer i kveld istedenfor i morgen.

Frisør timen gikk sånn passe.... Ble ikke så veldig bra, så har vært i dag og fått det rettet opp hos noen andre... Ble med andre ord ganske dyrt å få fikset håret til slutt[8|][;)] Men, men.... Alt for å føle seg vel??[:D]

Håper det blir tøying i morgen og at det får GOD effekt, så god at det blir baby av det! Uansett er det jo ikke lenge igjen da...

Det er VARMT her om dagen, holer på å renne bort, om nettene også.. Sikkert ikke så behagelig på sykehuset, tror vi må investere i ei vifte. [8D][:)]

*detaljer*

Ja, jeg ble tøyd i går. Først viret det som at det ikke hadde noen effekt i det hele tatt. Jeg ble tøyd ca kl 12. I 19 tiden i går kveld begynte det å komme blodtilblandet slim. Det fortsatte frem til ca kl 23 når jeg gikk og la meg. Det var ingenting de gangene jeg var på do iløpet av natta og morningen. Men nå kl 10. startet det igjen.. Så kanskje?? Kanskje det åpner seg?

Ellers blir det en rolig dag tenker jeg. Kose meg med mann og barn[:)] Foreldrene mine er jo også kommet[:)]

Og så er det bare TO dager til igangsetting. (det eneste jeg har å telle ned til nå[;)])

Ja, da var vi kommet så langt at det er dagen før dagen[8|][8|][8|] Eller egentlig tror jeg det er dagen før dagen før dagen...[8D] Regner vel egentlig med å bli hjemsendt i morgen kveld med beskjed om å komme tilbake tirsdags morning.... Håper kanskje litt på det og, at jeg er såpass moden at jeg slipper piller, at de bare kan ta vannet. Og da venter de uansett til tirsdag sånn som jeg skjønte det hvertfall[:)]

Uansett er det like før nå, og jeg kjenner at jeg gruer litt til selve fødselen.... Hehe... vet jo litt hva jeg går til og smertene er jo ikke akkurat deilige[8D] Selv om de er absolutt verdt det!!!!!!!![:D][:D] Gleder meg enormt til å få lillebror opp på brystet, den følelsen er bare ubeskrivelig super!

Så nedtelling av timer for fullt nå. Om et døgn drar vi hjemmefra så får vi høre hva de sier på føden da[:)]

Ja, nå er det lenge siden jeg skrev sist. Og mye har hendt siden sist. Lille gutt kom til verden den 11.08. 2950 gr og  47 cm lang. H.O 34,5 cm. Han skrek når han kom ut, heldigvis var det god lyd i han! [:)][:)]
Han er selvfølgelig, verdens nydeligste lille gutt[:D][;)]

Men vi har hatt litt start problemer... Han spiser nesten ikke, og nå 13 dager etter fødselen har han ikke tatt igjen fødselsvekta. Faktisk så er han bare 2720 gram.. I forrige uke ble vi innlagt på nyfødt intensiven, for Henrik måte ligg i lys. Det er bra nå, men han spiser ikke noe særlig likevel... Og har ikke gått opp siden vi ble utskrevet fra sykehuset. Jeg har fått piller som skal øke melke produksjonen, pumper for harde livet og nå har jeg også fått nesespray for utdrivningen av melken.
Han følges nøye av helsestasjonen, vi var og veide i dag og skal tilbake i morgen. Begynner han ikke å legge på seg iløpet av denne uken blir det flaskemat for denne gutten. Mat må han ha!
Men håper det retter på seg, for jeg har lyst til å amme...

Her har det ikke blitt skrevet stort i det siste[:)]
Får se om jeg klarer å holde litt liv i denna dagboka mi[8D]

MYE har skjedd siden sist... Vi begynte med flaske og mme, pumpet en stund men har nå sluttet helt og Henrik får kun mme.

Henrik har fått konstantert lyskebrokk, så han skal inn til operasjon når han er tre mnd. Gruer meg veldig til å legge han i narkose[&o] Nå lurer vi veldig på om han er plaget av brokket for han har nesten ikke spist det siste døgnet og det virker som han kommer med smertehyl innimellom.
Vi skal få hjertet hans sjekket en gang til før han skal legges i narkose, så HÅPER virkelig ikke det blir akutt operasjon[&:]

Syns det er veldig rart å ha en liten baby igjen, er til tider litt vanskelig å forholde seg til det egentlig, men jeg er ufattelig glad i han! Og nyter dagene sammen med han[:D]

Om dagene er vi ute å går turer, er i byen, og så slapper vi av hjemme. Deilig å være ferdig med graviditeten og ha lillebror trygt ute av magen[:)]

Storesøskenene er super stolte og koser seg masse meg Henrik de også [:D][:D]

Går lenge mellom hver gang nå ja.. Dagene flyr avgårde og snart er Henrik 3 månder[:)]
Den 26.nov skal han opereres for lyskebrokk. Og vi har fått astma medisin og pustealarm til han.

På fredag, om fem dager reiser jeg bort og blir borte hele helgen. Skal på kurs i fortellerteknikk[:)] Tror det blir veldig intressant,men gruer en del til å reise fra minsten ja[8|]  Kommer sikkert til savne med ihjel[8D]

Operasjonen i seg selv gikk bra, men i etterkant ville ikke Henrik spise. Så han gikk ned 300 gram nesten, på fem dager. Etter det begynte det å rette på seg. I ca to og en halv uke etter operasjonen måte jeg børe på Henrik så si hele tiden. Men nå er det mye bedre og han skriker mindre enn før operasjonen. Så tydeligvis har brokket plaget han.

Var ekkelt å se han skli inn i narkose, brakte frem minner som ikke er så gode å tenke på...
Helidgvis gikk alt som det skulle[:)]

Skal på fem mnd gruppe på om tre dager, men minsten er bare 4 mnd[;)] Blir spennende å se hvor stor han er blitt, iom at han gikk ned litt etter operasjonen.. Tipper på at han er 6300 gram, så får vi se hvor rett jeg har[:D] Lengden er jeg mer usikker på , 62-63 cm kanskje?

Jeg har vært veldig sliten de siste ukene, kvalm og febervondt i kroppen. Tok prøver hos legen og fikk beskjed om at jernlagrene er altfor lite, de var p å8 mener jeg og skal være mellom 15- og hundreogettellerannet. Så nå spiser jeg jern og folinsyre, for det manglet jeg visst litt av det også.

Jula nærmer seg med stormskritt, ungene gleder seg, og jeg kjenner på at det er litt lettere i år enn det var i fjor..

Back
Topp