Zita sin dagbok

Tusen takk[:)]

Så lille venn, nå er vi over i uke 21+[:)] Ukene går egentli ganske fort... Heldigvis! [:)]
vil jo tro at det ikke kommer til å gå saktere nå som våren kommer, med sol og varme dager!
Gleder oss veldig til du skal komme! Nathalie og Adrian legger planer... Håper bare det går bra og at vi får beholde deg.... Syns det er vanskelig å legge planer og forholde meg til alt. Men har tvunget meg selv til det i det siste og det har blitt lettere[:)] Så selv om vi enda egentlig har tid, skal vi bestillte ny vogn til deg innen utgangen av april har vi bestemt. Vi skal også spørre de vi har tenkt å ha som faddere i dåpen. Det meste skal ligge til rette og være klart når vi drar på ferie i juli. For når vi komemr tilbake er det bare 1-2 uker til du kommer [:D]

Var på ultralyd i går, på sykehuset. Får oppfølgning av en kjempe koselig lege der. Mannen og Nathalie var med, hun syntes det var kjempe artig å se lillebror på skjermen [:)]  Men desverre klarte jeg å svime av på benken[&:] Så det ble litt skummelt for henne, heldigvis var pappaen der og beroliget henne[:)] Alt ser så fint ut med lillegutt!
Spurte legen litt om igangsetting og vi ble enige om at om ting fortsetter og utvikle seg så fint som nå blir det igangsetting i uken 10-15 aug. Da er fødselen over og jeg hjemme igjen til Aileen sine dager.  Men noen nøykatig dato blir ikke satt før likefør. For de ønsker jo at selv om det er ignagsatt fødsel så skal den være så naturlig som mulig. Det er jeg jo egentlig fullstendig enig i, så håper at fødselen kan starte av seg selv før den tid[:D]

Bare to dager igjen, så er vi over i uke 23! En liten milepæl på veien [:)]
Gleder meg til jeg kan si 99 dager igjen. Gleder meg til å komme over i 30 uke, gleder meg til igangsettning dato er fastsatt. Gleder meg til fødselen, gleder meg til å få lillgutten opp på magen. Gleder meg til å få se han, til å bli kjent med han. Til våkenetter og bæsjebleier, trilleturer og gulp[:D]

23 fullgåtte uker!!!!!

Det føles godt [:D]

Samtidlig sliter jeg litt med tankene mine for tiden, savner lillejenta vår så forferdelig mye! Hva skulle jeg vel ikke gjort for henne, alt jeg kan gjøre er å stelle på graven hennes. I går skulle hun vært 8 mnd... Stor jente. Jeg var på graven og tente lys og hadde med friske roser.[:(] Det var ikke sånn det skulle være.

Kjenner jeg er ekstra bekymret for lillebror i magen, hvordan skal jeg kunne stole på at legene faktisk sjekker han ordentlig?? De klarte jo  ikke det med jenta vår.... Skal spørre neste gang jeg er på kontroll på sykehuset hvor fort etter fødselen hjertet til lillegutt skal sjekkes med ECCO. Jeg vil ha det gjort så fort om overhodet mulig... Selv om det ser fint ut nå, kan de jo overse noe.

Lillegutt sparker masse i magen for tiden, og det er kjempe deilig å kjenne at det er liv i han[:)] August kan ikke komme fort nok........

Så herlig det er å kjenne sparkene dine lillevenn ! [:D]
Du sparker og bokser og turner så mye innimellom at jeg nesten ikke får sove! Hehehe!!!! Morsomt er det! Tenk at inni magen min ligger det en liten baby, som er nesten ferdig, skal bare vokse seg stor og fet 

Det er like uvirkelig som første gang jeg var gravid, og dette er nr 4! Kanskje det egentilg er mer uvirkelig denne gangen...

Som jeg gleder meg til å treffe deg lille venn.... Du er både ønsket, ventet og elsket...

Tro om jeg får lurt pappe `en din til å ta ned alle babyeskene i dag???[:)] Skulle sortert litt så jeg vet akkurat hva det er jeg mangler. Tror ikke det er så mye, men noe må det vel være[;)]  Må nesten ha en unnskyldning til å handle[8D]

Det ble ikke noen henting av baby utstyr i går , det blei heller husvask [8D] Kjedelige greier, men det måtte gjøres [:)] 

Så kanskje i dag, eller i morgen eller, eller, eller [:D] Vi får se, er mye som skjer fremover. Besøk av svigers, bursdagsfeiringer til x-antall. Så tror nok dagene kommer til å gå ja.

Gleder meg hvertfall til å få sett igjennom det som befinner seg på loftet. Selv om det bare er ett år siden sist, husker jeg ikke alt. Og så var det jo ting som passet til jente vi letet etter da .

I morgen er det planleggnings dag i bhg, så jeg skal ha ungene hjemme. tro hva vi skal finne på ? Må nesten aktivisere dem litt mer enn shopping i byen[:D] Er vel ikke akkurat det de syns er mest morsomt[:D][:D][:D]

Nå er jeg sliten! ufattelig sliten, skjønner ikke hvor jeg skal hente energi ifra? Besøk i helgen og bursdagsfeiring tok visst knekken på meg[&:]

Lillegutt i magen sparker masse, masse for tiden. Det er herlig! Kjenner at gleden begynner å komme mer og mer snikende... Samtidlig er det litt vondt å tenke på at hadde vi fått beholde Aileen så hadde ikke lillebror vært i magen nå. Dårlig samvittighet uansett hvordan jeg ser på det  [:(] Men vet jo at vi bare må forholde oss til hvordan ting faktisk ble, det var  jo ikke noe vi kunne forutsett.

Syns det er lenge siden jeg var på ul sist, hele tre uker og så er det to lange uker igjen[8D] Har masse nedpress og kynnere. Spesielt når jeg blir stresset eller det er mye som må gjøres. Prøver så godt jeg kan å slappe av, men det er ikke så enkelt bestandig.

Håper mai mnd går fort, så er det bare sommeren igjen før vi endelig kan få hilse på Henrik!   [:D] 

25 fullgåtte uker!!!!

Eller eksakt 25+1[;)]

Lørdag og sola skinner, hvertfall innimellom skyene[:D]

I går ble nytt trekk til Brio Sing vogna sendt fra leverandøren til butikken jeg har bestilt ifra. Så nytt trekk kommer i neste uke! Så jeg som trodde at vogna jeg ikke kom til å få bruk for kan nå brukes. Dvs at denne gangen har jeg en Emmaljunga Mondial Duo -09 og en Brio Sing -08 (kjøpt ny i fjor sommer til Aileen, men vi kjøpte den i skikkelig jentefarge, derefor nytt trekk....) Emmaljunga vogna skal vi ha i white croc, Brio vogna blir lys grå i bag delen og sort i sittedelen (det var den eneste fargen leverandøren hadde i -08 mod, -09 går visst ikke overens med -08) Det er hvertfall nøytrale farger som passer både til små guttebabyer og jentebabyer[:D]

Gleder meg til å få vognene komplett i hus, Emmaljunga vogna må vi vente litt til på, den blirsendtfra leverandør i midten/slutten av juni. Etter vårt ønske, syns det ble lenge å ha vogna stående om vi skulle fått den nå...

Så neste prosjekt er å lage vaskerom av boden!!!! Da får vi større plass på badet og plass til stellebord[:D][:D][:D]  Så må jeg ha ny sengekant til sprinkelsenga, litt nye pledd, klær som er større enn 56.. smokk, smokk til flaskene og noe sengetøy tror jeg... Ellers skal det meste være på plass. Har jo en god del fra før siden dette er 4 gangen vi gjør i stand til en liten en[:D] Men så er det jo alltid moro med noe nytt[8D][;)]

Bare 10 dager igjen til UL!

Fikk telefon ifra babybutikken i byen i dag, stoffet til brio vogna er komemt. Så nå har pappa`en vært å hentet det [:D] Gleder meg til å sette det på og se hvordan det blir!!! Spennende[:D][:D]

Rørlegger fpr vi mest sannsynlig iløpet av uken, så da blir det vaskerom i huset! Og stellebord på badet etterhvert. Skal bli godt å få vaskemaskinen og tørketrommelen ut av badet, så blir det litt ekstra plass der inne.

Og så har vi vært å kjøpt enn del plast kasser med lokk, så etterhvert skal alle pappeskene på loftet byttes ut.. Har allerede vært på loftet og hentet de første eskene som skal byttes [:D] 

Mye som skjer nå, gleder meg til å få alt på plass. Få enda litt mer orden på ting og tang.

Bare 8 dager igjen til neste UL, gleder meg til å se lillegutt igjen... håper bare jeg ikke blir like dårlig som sist...

Pratet med jordmoren i dag, jeg har vært så svimmel og kvalm i det siste. Og siden HB var på 10.4 sist og jeg ikke har blitt bedre siden da (er tre uker siden) så skal jeg nå begynne med jern. Håper bare ikke magen stopper helt opp av den grunn.... Den er jo ikke samarbedsvillig i utgangspunktet, derfor vi har ventet med jerntilskudd..

Ellers venter jeg spent på om jeg får innvilget svangerskapspermisjon... Tenkte å ringe til NAV i morgen, for om søknaden ikke er ferdig behandlet må jeg inn til legen for å få ny sykemelding.

Det var vel det som var nytt å fortelle nå tror jeg...

Gleder meg hvertfall usaklig mye til å få nytt stoff på vognen å se hvordan det blir!!!!

Og ja, i dag er det bare 13 uker igjen til igangsetting skal vurderes!!!!

Ja, da var vaskerommet på plass, STRÅLENDE FORNØYD enn så lenge!! [:D] Gleder meg til å ta det i bruk.
Har nedtelling til UL, og i dag er det bare 6 dager igjen.
Husker ikke om jeg har skrevet det, men 3 D ul er bestilt på Oslo City, fredag 5. juni kl 1200. Lillesøsteren min skal være med[:)]

26 fullgåtte uker !!!

100 dager igjen til termin  !!!

Og da var det bare en dag igjen til ny ULTRALYD[:D][:D] 
Fem lange uker siden sist... Skal bli godt å enda en gang få bekreftet at alt står bra til med lillebror![:)]
[:D]

Da er ultralyden gjennomført[:D] Enda engang er det bekreftet at det er en liten gutt, det er neimenn ingen tvil om det. Hjertet ser fint ut , det er nok av fostervann. Han er bittelitt under snittet 6%, men følger sin egen kurve. Så det ser flott ut! ! Legen sjekket også livmortappen og mormunnen, alt er lukket og låst. Livmortappen er 4 cm. Så det kunne ikke vært bedre[:D]

Neste ul på sykehuset er 18.juni... Så det er 4 uker og 2 dager til, men før det blir det 3 D ul på Oslo City. Gleder meg masse!

Lillegutt er 1000 gram[:)]

Fikk henvisning til fysioterapi pga bekkenet.

Det er sol og varmt ute, deilig vær!!! Så i dag er livet bare TOPP! (med en liten bismak)

27 fullgåtte uker i dag, og syns plutselig tiden har stått litt stille... Gleder meg sånn til å bikke 30 uker[:D]

Er kjempe sliten om dagen.. orker nesten ikke gjøre noe. Har vært på legekontoret i dag og tatt blodprøver får vel svar på dem i løpet av neste uke.
Sliter med hodepine og bekkenet også.. Gleder meg til dette svangerskapet er over.

Lillejenta vår skulle blitt 9 mnd i morgen! Så stor.... Når Adrian var så stor hadde jeg begynt å jobbe igjen, det er rart å tenke på det...

Ja, ja dagene går... 27+5 i dag. Snaaart 28 uker. Dvs 10,5 uke til igangsetting[:)] Mye som skal skje de neste ukene, så håper det går fort fort fort!!! Er det mulig å føle seg så utålmodig som jeg er?!!?

Får ny sofa i dag[:D] Yuhuu!! Sitter bare å venter på at de skal komme å levere den, de skal komme mellom 15 og 17.

Om 9 dager reiser jeg til Oslo, ei hel helg alene, uten mann og barn[:)] Gleder meg[:D] Da blir det også 3D UL!!

Har vært på fysioterapi i dag, pga bekkenet. Fysioterapeuten mente at jeg nok ikke kom til å bli bedre før fødsel, Hadde jo ikke regnet med det, men håper vi klarer å holde det i sjakk hvertfall!

Kjenner jeg begynner å glede meg veldig til vogna skal komme... Den skulle leveres ila juni, så det kan jo enda være en mnd igjen til den kommer...

3.trimester!!!!!!

Endelig siste trimester, plutselig virker det ikke så lenge igjen... Men det er det jo egentlig enda ei lita stund....
Hvertfall godt å bare ha siste tredjedel igjen, to tredjedeler overstått!
Og om en uke er det 3 D ul!
Neste helg skal jeg reise til Oslo, skal på psykodrama kurs. Kan bli intressant[:)]
Reiser alene, uten mann og barn, og jeg GLEDER med skikkelig mye! Blir godt å være litt "alene". Sove på hotell og få maten servert, ahhh... Sånn skulle en hatt det hver dag! (hvertfall den boten med å få maten servert...[;)])

Ellers kom jo ny sofaen her om dagen, ble kjempebra! Så nå har jeg vært på shopping i noen timer. Kjøpt nye puter, løpere og litt stæsj. Og så har vi ommøblert stua, så det ser helt nytt ut. Kjempe fint!! [:D][:D][:D] (men nå må jeg passe litt på pengboka, for pengene fikk ben å gå på kan jeg love.....[&:][;)][8|])

Det øser ned ute og blåser "litt", så det blir nok en rolig inne helg. Får se hvor lenge ungene holder ut....[8|] Kanskje invitere noe folk på besøk og lage mat, det er jo koselig spesielt når dagene er som nå og en nesten ikke kan stå oppreist ute pga vindene[:D]

I neste uke, på onsdag har jeg bestilt massaje for slitne ben, på en velvære avd i byen, og samme dag har jeg frisør time. Får tid til n god lunsj innimellom. Det blir godt! Er deilig å skjemme seg litt bort innimellom [:)]

Henrik sparker og rører på seg som bare det, så tror nok han har det veldig godt i magen min. Men han bruker opp MIN energi,kunne sovet hele dagen om jeg kunne... Kan jo nesten det, men samtidlig ikke...
Fikk resultat fra blodprøven jeg tok i forrige, har for lavt jernlager, men legen er ikke tilstedet før NESTE fredag så jeg måtte bare vente... ( tar jern allerede, men ser ikke ut til at det hjelper spesielt bra... )
Har en del kynnere, og vondt spesielt i høyre siden på magen.. Men det skal visst ikke være noe farlig ,så som ,ed bekkenet er det bare å "holde ut" til august [8D]

Nå skal eldstejenta ha litt alene tid med mamma og pappa. Være litt ekstra oppe, gjett om det er stas?

Ha en fin fin helg [:D]

Nå er det over en uke siden jeg skrev sist...
Er 29+3 i dag!![:D]

På fredag var jeg på 3D ultralyd! Alt ser kjempefint ut, og lillegutt vokser og trives. Han var ca 1248 gr [:)] 
Resten av helgen var jeg på psykodrama kurs, veldig intressant. Hadde deltatt en gang til om jeg hadde fått sjansen [:)]
Itillegg til at det var intressant, var det godt å komme seg hjemmefra litt. Bare meg, alene [:)] Bo på hotell, gå til dekket bord og slippe oppvasken etterpå [:)]

I dag er det 9 uker igjen til igangsetting... Om alt går etter planen[:)] Nærmer seg nå!

Back
Topp