Ytre vending

Ok, skjønner :)

Har fått time den dagen jeg er 36+0, så da har sikkert jordmor planlagt å sjekke igjen. Håper den har snudd med hodet ned til da :nailbiting:

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg :)
håper din lille har snudd seg til da ☺️
Jeg er egentlig litt forberedt på at hun ikke vil snu seg. Føler hun har satt seg godt til rette :hilarious: Men takk☺️

Tips: du kan bare redigere innlegget ditt for å gjøre om på ordet, så slipper du å lage et nytt innlegg for å rette opp :)
Haha, kom ikke på det mens jeg skrev

Skal på vendingsforsøk om en time! Kjenner jeg gruer meg litt. I tillegg føler jeg meg skikkelig kvalm og uvel i dag :depressed: Tipper det er 80% psykisk, men like ubehagelig uansett:dead:
Masse lykke til! :Heartred

Skal på vendingsforsøk om en time! Kjenner jeg gruer meg litt. I tillegg føler jeg meg skikkelig kvalm og uvel i dag :depressed: Tipper det er 80% psykisk, men like ubehagelig uansett:dead:
Masse lykke til! :) Skriv gjerne hvordan du opplevde det etterpå!

Lykke til! Oppdatert oss gjerne på hvordan det gikk :Heartred

Håper det gikk bra i dag❤️ Jeg har time til ytre vending neste tirsdag, men har fått to akupunktur-timer før den tid. Har lest at det KAN hjelpe uten at det er bevist, så veldig spent på det☺️

Håper det gikk bra i dag❤️ Jeg har time til ytre vending neste tirsdag, men har fått to akupunktur-timer før den tid. Har lest at det KAN hjelpe uten at det er bevist, så veldig spent på det☺️
Jeg har holdt på med akupunktur (både nåler hos akupunktør og moxa-sticks hjemme) i 10-12 dager. Har ikke hjulpet så langt. Har funnet kiropraktor som utfører Webster-teknikken. Hadde time hos henne i morgen, ingen endring så langt. Drev med Spinning babies i en ukes tid, ingen endring. Og det etter 8 måneder graviditet med hodestående nesten daglig. Kanskje er Bollå rett og slett forsvirret over hva som er opp og hva som er ned? Er 34+3 i dag, så en liten stund igjen før jeg henvises til vending, men tror det blir det. Gelder meg ikke...

Da er vendingsforsøket gjort!
Det ble dessverre et mislykket forsøk, og rumpa ligger godt planta i bekkenet :facepalm:

Ble først gjort CTG, vekstestimering og måling av mengde fostervann. Deretter fikk jeg medikament intravenøst for å få livmora til å slappe av. De var to leger som prøvde å løfte opp rumpa fra bekkenet mens de kontrollerte med ultralyd underveis. De prøvde i 3-4 minutter før de innså at det var håpløst. De sa på forhånd at jeg skulle si «stopp» med en gang hvis jeg følte det ble for ubehagelig/vondt.
Det var ubehagelig og litt vondt, men absolutt til å holde ut! Hadde lett forsøkt igjen ☺️ så vil si at basert på min erfaring er det ikke noe å grue seg spesielt til ☺️ men så klarte de jo heller ikke få rumpa opp, så vet ikke hvordan det eventuelt er når man faktisk vender babyen.

Nå planlegger vi setefødsel :happy8

Takk for oppdatering! Du tar det med godt mot, høres det ut for!
Jeg mistenker de ikke kommer til å klare å snu Bollå heller. Han har ligget i seteleie nær 7 uker nå (minst!)...

Takk for oppdatering! Du tar det med godt mot, høres det ut for!
Jeg mistenker de ikke kommer til å klare å snu Bollå heller. Han har ligget i seteleie nær 7 uker nå (minst!)...
Mi har også ligget i akkurat samme stilling i ca 7 uker! Tror nok noen bare finner sin favorittposisjon :wacky: Var ganske forberedt på at det ikke skulle gå.

Håper det går bedre for deg enn for meg! Men ikke noe å grue seg veldig til etter min erfaring☺️

Mi har også ligget i akkurat samme stilling i ca 7 uker! Tror nok noen bare finner sin favorittposisjon :wacky: Var ganske forberedt på at det ikke skulle gå.

Håper det går bedre for deg enn for meg! Men ikke noe å grue seg veldig til etter min erfaring☺️
Takk, det håper jeg også, men tørr liksom ikke håpe - etter å ha forsøkt både det ene og det andre på egenhånd...

Og så er jeg sikker dum, for jeg vet jo at setefødsler går bra, ikke er farlig på sykehus som SUS, etc etc, men... Når det da anbefales epidural, er jeg liksom litt der at jeg "like gjerne" kan få keisersnitt. Ja, jeg skjønner jo at det er en stor operasjon og alt det der, men om det likevel settes epidural i tilfelle keisersnitt...

Jeg har holdt på med akupunktur (både nåler hos akupunktør og moxa-sticks hjemme) i 10-12 dager. Har ikke hjulpet så langt. Har funnet kiropraktor som utfører Webster-teknikken. Hadde time hos henne i morgen, ingen endring så langt. Drev med Spinning babies i en ukes tid, ingen endring. Og det etter 8 måneder graviditet med hodestående nesten daglig. Kanskje er Bollå rett og slett forsvirret over hva som er opp og hva som er ned? Er 34+3 i dag, så en liten stund igjen før jeg henvises til vending, men tror det blir det. Gelder meg ikke...
Ja, da er det fortsatt litt tid igjen☺️ Er det første barnet ditt? Jeg hadde en mental breakdown i går da jeg fikk beskjeden om seteleie, og ettersom jeg har født en og åtte dager før termin og jeg er 36+0 i morgen, da føler jeg at jeg ikke har så god tid så prøver det meste. Hvis ikke noe funker, så er jeg innstilt på setefødsel, det er jo «bare» det at den største kroppsdelen kommer til slutt:joyful: Anbefaler deg å se alt om seteleie og setefødsel inne på fodebagen sin instagram hvis du ikke følger henne☺

Takk, det håper jeg også, men tørr liksom ikke håpe - etter å ha forsøkt både det ene og det andre på egenhånd...

Og så er jeg sikker dum, for jeg vet jo at setefødsler går bra, ikke er farlig på sykehus som SUS, etc etc, men... Når det da anbefales epidural, er jeg liksom litt der at jeg "like gjerne" kan få keisersnitt. Ja, jeg skjønner jo at det er en stor operasjon og alt det der, men om det likevel settes epidural i tilfelle keisersnitt...
Jeg for min del vil unngå keisersnitt, både med tanke på risiko(selv om det er veldig trygt), og at jeg føler det er mer naturlig med en vaginal fødsel mtp bakterieflora for barnet og at lungene tømmes for fostervann naturlig feks :)
I tillegg bruker jo enkelte en del tid på å komme seg etter keisersnitt.

Risikoen for akutt keisersnitt er jo en del høyere ved setefødsel. Men forsto det som at epiduralen i utgangspunktet ikke er mtp keisersnitt, men heller for å lette arbeidsforholdene for legen når de må hjelpe skuldrene og hodet ut. Antar det har noe med å gjøre at musklene i bekkenet slapper mer av, uten at jeg er sikker på dette.

Skulle helst ønske at jeg slapp å ta et valg. For kjenner jeg er redd for å velge «feil» uansett om jeg velger det ene eller andre.

Jeg for min del vil unngå keisersnitt, både med tanke på risiko(selv om det er veldig trygt), og at jeg føler det er mer naturlig med en vaginal fødsel mtp bakterieflora for barnet og at lungene tømmes for fostervann naturlig feks :)

Risikoen for akutt keisersnitt er jo en del høyere ved setefødsel. Men forsto det som at epiduralen i utgangspunktet ikke er mtp keisersnitt, men heller for å lette arbeidsforholdene for legen når de må hjelpe skuldrene og hodet ut. Antar det har noe med å gjøre at musklene i bekkenet slapper mer av, uten at jeg er sikker på dette.

Skulle helst ønske at jeg slapp å ta et valg. For kjenner jeg er redd for å velge «feil» uansett om jeg velger det ene eller andre.
Men man må vel ikke ta epidural hvis man ikke vil? Hvis det blir setefødsel her, så er jeg ganske bestemt på at jeg ikke ønsker det i såfall:bored:

Du har rett i alt dette, det er kanskje bare det at jeg er litt oppgitt…? Tenker baby sitter for langt nede til at de klarer å snu ham. Føler meg litt motløs for tiden.

Back
Topp