Ytre vending

Men man må vel ikke ta epidural hvis man ikke vil? Hvis det blir setefødsel her, så er jeg ganske bestemt på at jeg ikke ønsker det i såfall:bored:
Forsto det som at på SUS anbefaler de det til alle. I alle fall å legge inn, men eventuelt vente med å starte epiduralen dersom man ønsker det :) kan være det er andre retningslinjer på andre sykehus. Men antar at man kan nekte, dersom man absolutt ikke vil!

Så dumt at forsøket blr mislykket, men syns det virker som du har en veldig fin innstilling isåfall :Heartred

Kan jeg spørre om hvor hardt de tok i for å forsøke å snu?

Du har rett i alt dette, det er kanskje bare det at jeg er litt oppgitt…? Tenker baby sitter for langt nede til at de klarer å snu ham. Føler meg litt motløs for tiden.

Fødte min første i sete, ingen visste han lå i dette leiet før føttene hans var på tur ut. Det ble heller ikke tid til epidural.

Fødselen gikk kjempefint og helt smertefritt. De måtte klippe idet hodet skulle ut, men jeg ser frem til fødselen av lillesøster selv om hun også sitter i sete. :happy:

Helt forståelig at du føler deg motløs og oppgitt! Det er jo skremmende å tenke på alt som kan skje, og at ting muligens ikke blir slik man hadde sett for seg. Håper bare det hjelper litt på å vite at fødselen kan gå kjempe bra selv om han kommer med rompa først :D

Mi har også ligget i akkurat samme stilling i ca 7 uker! Tror nok noen bare finner sin favorittposisjon :wacky: Var ganske forberedt på at det ikke skulle gå.

Håper det går bedre for deg enn for meg! Men ikke noe å grue seg veldig til etter min erfaring☺️
Kan jeg spørre om du har vært mye plaget med bekkenet?
Ble undersøkt i går og syns det var skikkelig ubehagelig når gynekologen tok å sjekket helt nede ved symfen. Redd for at det blir å gjøre vondt, spesielt der da jeg sliter med vondt bekken.

Kan jeg spørre om du har vært mye plaget med bekkenet?
Ble undersøkt i går og syns det var skikkelig ubehagelig når gynekologen tok å sjekket helt nede ved symfen. Redd for at det blir å gjøre vondt, spesielt der da jeg sliter med vondt bekken.
Lite bekkenplager her, så dessverre lite erfaring knyttet til det :/
De trykket jo hardt over symfysen hos meg, men det var jo siden hun satt så fast. Får håpe at di ikke sitter så godt, og at vendingen går fint uten mye smerter ❤️

Lite bekkenplager her, så dessverre lite erfaring knyttet til det :/
De trykket jo hardt over symfysen hos meg, men det var jo siden hun satt så fast. Får håpe at di ikke sitter så godt, og at vendingen går fint uten mye smerter ❤️
Ok, takk for svar :Heartred

Noen som vet hvor mange % av forsøkene på vending som lykkes? Og hvor mange forsøk ender med fødsel/keisernsitt i det momentet?

Jeg skal forsøke vending neste tirsdag. Rakk ikke å bli vurdert til det sist gang da han kom noen uker før termin. Ser frem til å prøve det, selv om jeg ikke tror det kommer til å gå. men da håper jeg nesten på at det trigger ut en baby likevel

Noen som vet hvor mange % av forsøkene på vending som lykkes? Og hvor mange forsøk ender med fødsel/keisernsitt i det momentet?

Jeg skal forsøke vending neste tirsdag. Rakk ikke å bli vurdert til det sist gang da han kom noen uker før termin. Ser frem til å prøve det, selv om jeg ikke tror det kommer til å gå. men da håper jeg nesten på at det trigger ut en baby likevel
I følge informasjonsskrivet jeg fikk er det vellykket i rundt 50% av forsøkene.
Tror det er sjelden det blir keisersnitt, uten at jeg vet prosent. Jordmora jeg hadde med på vendingsforsøket hadde aldri opplevd at det ble keisersnitt av vendingsforsøk.

Lykke til med vendingsforsøk ❤️

Last edited:
I følge informasjonsskrivet jeg fikk er det vellykket i rundt 50% av forsøkene.
Tror det er sjelden det blir keisersnitt, uten at jeg vet prosent. Jordmora jeg hadde med på vendingsforsøket hadde aldri opplevd at det ble keisersnitt av vendingsforsøk.

Lykke til med vendingsforsøk ❤️
Det er vel slik at det som oftest skjer, er ingenting. Vel vel, det er verdt forsøket. Uten tvil

Back
Topp