Yoghurt til de små *tips*

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Nå når våre små er blitt 10 mnd (snart blir:) så kan vi jo begynne å introdusere meieriprodukter i kosten.
Yoghurt inneholder veldig mye sukker. Unntaket er noen varianter skyr, men de inneholder derimot aspartam..:-/

Så her er et godt og lettvint tips til dere som vil gi yoghurt.
Kjøp gresk eller tyrkisk yoghurt naturell og tilsett fruktmos (feks Ellas Kitchen)
Jeg har prøvd med småfolk sin blåbær også :) så unngår dere sukker bomber;-)
ImageUploadedByBV Forum1365403173.920169.jpg
ImageUploadedByBV Forum1365403181.853447.jpg
ImageUploadedByBV Forum1365403196.736749.jpg

Jeg pleier å røre bær selv som jeg fryser i portioner, veldig lettvint det også :)
 
Så lurt :) Takk for tips.
 
Takk for tipset :)
Det må prøves ut :)
 
Takk for tips:) det skal jeg teste ut:)
 
Takk for lurt tips!
det skal jeg prøve når snuppa kan begynne å teste kumelk igjen;)
 
Det skal jeg prøve :) tenkte og å prøve biola naturell. Er det mye sukker i den forresten?
 
Det skal jeg prøve :) tenkte og å prøve biola naturell. Er det mye sukker i den forresten?
Kommer Ann på hva du mener er mye? Et beger på 0,5 inneholder 5 sukkerbiter. Men om det står mellom naturell og noe annet er naturell oftes sunnest. Jeg mener gresk eller tyrkisk er best pga fettinnhold, biola har lite fett og pga de har et "renere" produkt. Inneholder ikke så mye annet . Se bildene som eksempel på innholdsfortegnelsen

ImageUploadedByBV Forum1365415572.037822.jpgImageUploadedByBV Forum1365415590.269395.jpg
 
Den greske er veødig god med kiwi og jordbær med litt musli i :-D
 
Veldig lurt ja :) Hvor har du kjøpt den greske yoghurten? Har bare brukt tyrkisk, men den er så veldig tynn/løs konsistens. Den der så mye bedre ut!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Jeg fant den tyrkiske i dag,men har ikke prøvd enda. Men nå er han strengt tatt ikke 10mnd før den 14. heller da :p
vet ikke hvor striks man skal være jeg,om jeg burde vente de få dagene det er snakk om?
 
Takk for tips. Har ikke begynte med yoghurt nettopp på grunn av sukkeret. Er så feig på alt som er "nytt" så gresk og tyrkisk yoghurt hadde jeg nok aldri tenkt på å gi :p
 
Back
Topp