XuperBs vei mot familieforøkelse

En ting som har endret seg i alle fall, og det er at puppene har vokst. Jeg husker ikke hva de var forrige fredag, men de var mindre enn da jeg målte gangen der før, og siden den gangen (da noterte jeg ned målene) så har de est ut med bortimot 4 cm. :wideyed: Og jeg pleier å få slappe pupper rundt mens, de pleier heller å være mer barmfagre rundt El. :hilarious:

Håper det ikke bare er jeg som har lagt på meg, men jeg tror ikke det. Jeg var så stressa med alt annet at jeg hoppa over den ukentlige veiinga mi. :p Og forrige fredag hadde jeg jo gått ned ytterligere, så er ikke det at de har økt over to uker. Det har kommet nå. Men ømme, det er de ikke. :shifty:

Mine gikk ganske kjapt over fra å være ømme og større til å bare være større. Helt greit symptom :D

Mine gikk ganske kjapt over fra å være ømme og større til å bare være større. Helt greit symptom :D

Mine hoppa bare bukk over å være ømme de tydeligvis. :hilarious: Jeg har heldigvis litt å gå på i noen av bh-ene mine. Godt jeg ikke kasta alle fra da jeg gikk ned endel i vekt. :p

Mannen har stukket på jakt for helga (håper de fyller kvota kjapt!), jeg og hundene har gått tur og jeg har tatt en lett opprydding i heimen sånn at det sånn ca ser presentabelt ut. NUH blir det strikking og tv-titting til øya må holdes oppe med fyrstikker. Da legger jeg vekk strikkinga og ser videre på tv. :hilarious:

Klarte ikke vente til i ettermiddag/kveld. Var helt skjelven da jeg fant fram testen og holdt pusten til jeg så streken passerte styrken til forrige cb+.

Tror ikke vi trenger å bekymre oss for tvillinger, men det er jo helt klart stigning. :) Øverste er tatt i 3-4 tida på ettermiddagen 12 dpo, nederste for bare kort tid siden på 2.morgenurin, 15 dpo og 4+1 (har operert med en dag feil her inne, stod feil termindato i preglifeappen :p).
collage-1506758181129.jpg

Hurra for økning! :D

Jaa! Strimmeltestene kan ta seg en bolle! Var litt større forskjell også enn det som vises på bildet. :)

Da har jeg bare en digital igjen, og jeg tror jeg venter med den til mandag for å "safe" litt. Ev. lengre. Blir jo kjempeskuffa om den ikke viser 2-3. :shy:

_20170930_110527.JPG

Testene ved siden av hverandre, begge tørka. Streken har fadet litt på den første. Ikke så rart når det er 3 dager siden. :p

Jeg håper dette går veien. :Heartred

Hurra, dette ser veldig bra ut! 6 dager til, så er du over grensa for kjemisk! :happy093.

Uuurk, det er ei hel uke det! :wacky:

Men det ser bra ut? Først syns jeg det så bra ut, så syns jeg det kanskje burde vært enda større forskjell, og så syns jeg det ser fint ut igjen - og så googler jeg alt for mye. Det plager meg skikkelig at jeg mangler de to hovedsymptomene jeg hadde sist gang, som var ømme pupper og metallsmak i munnen. Jeg vet jo at det er forskjell fra gang til gang, og jeg tror faktisk egget festet seg rundt 2.dpo første gang (hadde ei lita festeblødning da, og jeg er helt sikker på det var det for jeg har aldri før eller siden hatt samme type som da). Nå tror jeg nok det var seinere, så kanskje de dukker opp etterhvert?

Jeg skulle virkelig ønske jeg klarte å senke skuldrene og nyte graviditet. Men jeg tror ikke det er mulig etter det jeg var igjennom, og det blir nesten mest å finne en overlevelsesstrategi de neste ukene. Burde i alle fall ikke lese om SA og slikt. :p

Tror dere at med den CB+-en der, at det er stor sjans for 2-3 på digital allerede i morgen, eller om jeg burde vente til mandag/tirsdag?

Uuurk, det er ei hel uke det! :wacky:

Men det ser bra ut? Først syns jeg det så bra ut, så syns jeg det kanskje burde vært enda større forskjell, og så syns jeg det ser fint ut igjen - og så googler jeg alt for mye. Det plager meg skikkelig at jeg mangler de to hovedsymptomene jeg hadde sist gang, som var ømme pupper og metallsmak i munnen. Jeg vet jo at det er forskjell fra gang til gang, og jeg tror faktisk egget festet seg rundt 2.dpo første gang (hadde ei lita festeblødning da, og jeg er helt sikker på det var det for jeg har aldri før eller siden hatt samme type som da). Nå tror jeg nok det var seinere, så kanskje de dukker opp etterhvert?

Jeg skulle virkelig ønske jeg klarte å senke skuldrene og nyte graviditet. Men jeg tror ikke det er mulig etter det jeg var igjennom, og det blir nesten mest å finne en overlevelsesstrategi de neste ukene. Burde i alle fall ikke lese om SA og slikt. :p

Tror dere at med den CB+-en der, at det er stor sjans for 2-3 på digital allerede i morgen, eller om jeg burde vente til mandag/tirsdag?

Jeg tror den hadde vist 2-3 i går eller i dag jeg da, men :) 3+ krever mye HCG men jeg har ikke hørt om noen som ikke har fått 2-3 4+0-1. Jeg er imponerte over at du klarer å vente :hilarious:

Jeg tror den hadde vist 2-3 i går eller i dag jeg da, men :) 3+ krever mye HCG men jeg har ikke hørt om noen som ikke har fått 2-3 4+0-1. Jeg er imponerte over at du klarer å vente :hilarious:

Du, jeg har fått enda mer testeangst etter de teite billigstrimlene. :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious::hilarious: . Jeg skal som et aspeløv da jeg testa i dag liksom. :p Aldri mer sier jeg, aldri! Da bruker jeg heller CB+ eller A1 en neste gang, og tester mindre.

Mulig den hadde det ja. Kanskje jeg tør i morgen da. :shy: Jeg fikk 3+ da jeg var 5+ et eller annet sist, men så lenge orker jeg neppe å vente. :p

Du, jeg har fått enda mer testeangst etter de teite billigstrimlene. :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious::hilarious: . Jeg skal som et aspeløv da jeg testa i dag liksom. :p Aldri mer sier jeg, aldri! Da bruker jeg heller CB+ eller A1 en neste gang, og tester mindre.

Mulig den hadde det ja. Kanskje jeg tør i morgen da. :shy: Jeg fikk 3+ da jeg var 5+ et eller annet sist, men så lenge orker jeg neppe å vente. :p

Haha, uff. Og jeg fortsetter å pushe på :hilarious:

Håper på i morgen, da :D

Haha, uff. Og jeg fortsetter å pushe på :hilarious:

Håper på i morgen, da :D

Kunne jo ikke vite at de strimlene var så ræva da. :p Jeg tror nesten de 10 mlU er verre enn de på 25 når det gjelder stigning og fargestoff. Syns de som har brukt 25 har hatt en litt jevnere økning og farge på sine.

Er jo ekstra på tuppa denne gangen, særlig siden jeg har så lite symptomer kontra forrige graviditet.

Håper også det.

Men, atte. Hva gjør jeg ang brudekjole nå da?? Kjøper en som passer nå men som har snøring og derfor kan bli litt romsligere eller trangere alt etter som, eller satse på at jeg finner en noen få uker før bryllupet? :confused::eek:

Super stigning på den siste testen der ja ❤️ Da blir forhåpentligvis ikke ventetiden til du får svar på blodprøvene alt for lang :)

Super stigning på den siste testen der ja ❤️ Da blir forhåpentligvis ikke ventetiden til du får svar på blodprøvene alt for lang :)

Ja, ikke sant. :) Føles litt greiere å vente på hcg-svaret da ja.

Nå har jeg bestilt min svangerskapsdagbok, ei bok til mannen (far for første gang) og ei klompelompe-strikkebok. Jeg har den første som kom ut, nå bestilte jeg den som kom ut som nr 2. :)

Dette er jo ting som er grei å ha uansett hvordan veien går videre, og jeg tror det er lurt å pushe meg selv til å bestille sånt for å presse tankene til å være positive og optimistiske.

Syns forøvrig det er skrekkelig vanskelig å snakke med mamma nå, på nippet til å røpe meg hver gang. Men skal vente litt, søsteren min har nettopp født osv. Og så vil jeg gjerne minst bikke uke 5.

Ja, ikke sant. :) Føles litt greiere å vente på hcg-svaret da ja.

Nå har jeg bestilt min svangerskapsdagbok, ei bok til mannen (far for første gang) og ei klompelompe-strikkebok. Jeg har den første som kom ut, nå bestilte jeg den som kom ut som nr 2. :)

Dette er jo ting som er grei å ha uansett hvordan veien går videre, og jeg tror det er lurt å pushe meg selv til å bestille sånt for å presse tankene til å være positive og optimistiske.

Syns forøvrig det er skrekkelig vanskelig å snakke med mamma nå, på nippet til å røpe meg hver gang. Men skal vente litt, søsteren min har nettopp født osv. Og så vil jeg gjerne minst bikke uke 5.

Jeg er egentlig veldig sånn at jeg tror at ting «jinxes» og må ikke gå på kumlokk og bank i bordet og alt det der.
Når jeg ble gravid så hadde jeg på lupefunksjonen på iphonen min. Så hvis man trykker 3 ganger på hjemknappen så kommer lupa opp. Denne brukte jeg til å invertere fargene på testene jeg tok, for å se fargen bedre. Problemet er at jeg trykker veldig ofte 3 ganger på hjemknappen og den lupa spratt opp i tide og utide så jeg vurderte å skru den av. Men så fant jeg ut at neei hvis jeg skrur den av så kommer jeg garantert til å oppleve en SA(heter kanskje tvangstanker dette :P ). Så jeg lot den være, selv om jeg nesten daglig irriterte meg over den. Et par dager før hastekeisersnittet så var jeg såååå nære på å skru den av, men ente opp med å ikke gjøre det(heldigvis!). Så skjedde jo det som skjedde, og jeg har da i ettertid tenkt på akkurat det der, og kjenner meg sååå dum som tror at noe som helst skal jinxe at en baby ikke skal overleve eller fordi man skrur av en funksjon på telefonen sin så skal man gjennomgå en SA.....

Så jeg er absolutt med på tankegangen om å kjøpe det man har lyst til å kjøpe eller planlegge det man har lyst til, selv om det er tidlig og alt kan skje. Da kan man glede seg litt oppi alle bekymringene. Og skal man vente helt til man er helt trygge så kan man jo aldri kjøpe noe. Alt kan alltid skje, men det skjer ikke fordi man kjøper seg noen bøker, body, vogn eller hva det skal være :) Så får man heller rydde det bort hvis det skulle gå galt.

Skjønner at det er vanskelig å vente med og fortelle! Her er det bare til å følge magefølelsen og gjøre det som er rett for dere. Jeg ventet i nesten 12 uker sist og tenker å vente like lenge ved neste graviditet, så får vi se om jeg klarer det :P

❤️❤️

Flott stigning på CB plus.
Bare husk at de digitale ukeindikatorene ikke er så troverdige som vi ønsker at de er. Hvis den ikke viser det du tror går du rett i kjelleren og fremdeles er trolig alt akkurat sånn som det skal være. Ikke glem avocado sin erfaring med dem ift hcg-nivå....

Koselig med sånt innkjøp av bøker. Håper du får glede av dem fremover!

Jeg er egentlig veldig sånn at jeg tror at ting «jinxes» og må ikke gå på kumlokk og bank i bordet og alt det der.
Når jeg ble gravid så hadde jeg på lupefunksjonen på iphonen min. Så hvis man trykker 3 ganger på hjemknappen så kommer lupa opp. Denne brukte jeg til å invertere fargene på testene jeg tok, for å se fargen bedre. Problemet er at jeg trykker veldig ofte 3 ganger på hjemknappen og den lupa spratt opp i tide og utide så jeg vurderte å skru den av. Men så fant jeg ut at neei hvis jeg skrur den av så kommer jeg garantert til å oppleve en SA(heter kanskje tvangstanker dette :p ). Så jeg lot den være, selv om jeg nesten daglig irriterte meg over den. Et par dager før hastekeisersnittet så var jeg såååå nære på å skru den av, men ente opp med å ikke gjøre det(heldigvis!). Så skjedde jo det som skjedde, og jeg har da i ettertid tenkt på akkurat det der, og kjenner meg sååå dum som tror at noe som helst skal jinxe at en baby ikke skal overleve eller fordi man skrur av en funksjon på telefonen sin så skal man gjennomgå en SA.....

Så jeg er absolutt med på tankegangen om å kjøpe det man har lyst til å kjøpe eller planlegge det man har lyst til, selv om det er tidlig og alt kan skje. Da kan man glede seg litt oppi alle bekymringene. Og skal man vente helt til man er helt trygge så kan man jo aldri kjøpe noe. Alt kan alltid skje, men det skjer ikke fordi man kjøper seg noen bøker, body, vogn eller hva det skal være :) Så får man heller rydde det bort hvis det skulle gå galt.

Skjønner at det er vanskelig å vente med og fortelle! Her er det bare til å følge magefølelsen og gjøre det som er rett for dere. Jeg ventet i nesten 12 uker sist og tenker å vente like lenge ved neste graviditet, så får vi se om jeg klarer det :p

Jeg kan også være litt sånn, og jeg passet så på å gjøre alt etter boka sist. Ikke fortelle det til så mange før etter sånn og slik, ikke kjøpe inn før det hadde gått så og så lang tid etc. Denne gangen driter jeg i det, om det skal gå til helsike skal jeg i det minste prøve å kose meg underveis (kanskje jeg glemmer nervene og engstelsen litt også).

Helt trygge er man aldri dessverre, det har nå vi lært på den harde måten. Jeg prøver å finne noe glede, og gjøre noe så det faktisk er reelt det som skjer nå. Jeg klarer bare ikke å skjønne at vi skal ha klart det på egenhånd, og innenfor såpass kort tid (det er jo ikke direkte kjapt, men mye kjappere enn jeg regna med og som gynekologen antyda!).

:Heartred:Heartred *sende både eggløsningsstøv og babystøv i din retning*

Flott stigning på CB plus.
Bare husk at de digitale ukeindikatorene ikke er så troverdige som vi ønsker at de er. Hvis den ikke viser det du tror går du rett i kjelleren og fremdeles er trolig alt akkurat sånn som det skal være. Ikke glem avocado sin erfaring med dem ift hcg-nivå....

Koselig med sånt innkjøp av bøker. Håper du får glede av dem fremover!

Var en veldig lettelse å se den stigningen ja.

Ja, jeg har den friskt i minne, og derfor veksler jeg litt mellom om jeg skal ta den, når jeg skal ta den etc. Jeg håper den oppfører seg pent hos meg, men om ikke så skal jeg ikke bli helt panisk. Men, det kan være jeg da får tatt flere blodprøver, om den skulle vise mindre enn forventet - bare for å stoppe hodet fra å spekulere.

Håper virkelig også det! Og så håper jeg at dere er en hel gjeng som følger etter snart. :Heartred:Heartred

Back
Topp