XuperB - to tette

De passet til frøkna som ble født i april, likte dem ikke til minsten som ble født i desember :p kunne bruke dem som de var på frøkna, de satt veldig fint på henne :)

Handler vel mye om passform ja. :) Vi har en pysj nå med føtter som sitter ganske fint, men ser den kommer til å brukes kortere pga føttene. Egentlig syns jeg sånt burde ha overbrettbare føtter, slik som lilleba har i de minste størrelsene f.eks. Varer lengre! :)
 
Nå påstår appen min at jeg er 27+0! Atte hæh? Når skjedde det da? :eek:

Neste uke er det både jordmorkontroll og vekstkontroll. Spent på siste! Denne uka burde jeg få dratt inn og tatt glukosebelastninga, men kjenner det sitter så innmari langt inne siden jeg har blitt så dårlig begge gangene (kasta ikke opp første gang, men var dårlig hele resten av den dagen og delvis dagen etterpå også). Tenker det blir på fredag ev. Da skal mini være hos besteforeldrene igjen, og jeg kan ta med jobb-pcn og ta den i arbeidstida.

Før helga var vi og henta ei vugge som skal stå i stua. Må bare kjøpe madrass til den, og så vurderer jeg å gi den et lite strøk maling også, så er den klar. Tar det rolig med innkjøpene, vi har jo det meste fra før av. Bare bestille seng nå etterhvert, så er det ingenting av det på lista som er noe krise. :) Bestilte nesten en bilstolpose i går da det var tilbud på babybanden, men kryssa ut i stedet for å fullføre. Litt sånn shopping jeg driver med for tiden, ubestemt. :hilarious:
 
Sendte en forespørsel til laben, og jeg er satt opp på glukosebelastning fredagsmorgen. Da var timen bestilt i alle fall, så håper jeg på å ikke bli dårlig denne gangen. Og håper i alle fall ikke det er noe svangerskapsdiabetes!
 
Lykke til!
Skal på onsdag jeg. Gruer meg som bare f...
Til å faste og til resultatet. Selve gugga går greit nok..
 
Takk, lykke til du også!

Jeg håper de har noen sitrondråper denne gangen, tror det går lettere om det er litt mer syre i den. Er bare glad de har fått de ferdigblanda greiene. Første gangen jeg tok den var det utblandet pulver i lunka kranvann. Tror jaggu det var mye mer væske å få ned da også, enn det som er på de flaskene nå? Jeg får den greit ned altså, og jeg blir ikke dårlig med en gang. Det sniker seg innpå.
 
Takk.
Da jeg tok før de ferdigblanda var det vel to sånne hvite plastkopper jeg skulle drikke.
Da ble det tatt oppi sitronsaft så jeg har pleid å ha med meg det jeg sånn for sikkerhets skyld.
Sist fikk jeg den ferdige med appelsinsmak og savnet litt sitron oppi...
 
Nå påstår appen min at jeg er 27+0! Atte hæh? Når skjedde det da? :eek:

Neste uke er det både jordmorkontroll og vekstkontroll. Spent på siste! Denne uka burde jeg få dratt inn og tatt glukosebelastninga, men kjenner det sitter så innmari langt inne siden jeg har blitt så dårlig begge gangene (kasta ikke opp første gang, men var dårlig hele resten av den dagen og delvis dagen etterpå også). Tenker det blir på fredag ev. Da skal mini være hos besteforeldrene igjen, og jeg kan ta med jobb-pcn og ta den i arbeidstida.

Før helga var vi og henta ei vugge som skal stå i stua. Må bare kjøpe madrass til den, og så vurderer jeg å gi den et lite strøk maling også, så er den klar. Tar det rolig med innkjøpene, vi har jo det meste fra før av. Bare bestille seng nå etterhvert, så er det ingenting av det på lista som er noe krise. :) Bestilte nesten en bilstolpose i går da det var tilbud på babybanden, men kryssa ut i stedet for å fullføre. Litt sånn shopping jeg driver med for tiden, ubestemt. :hilarious:

Så utrolig koselig da. Blande arvet med nytt :Heartred:Heartred
 
Så utrolig koselig da. Blande arvet med nytt :Heartred:Heartred

Ja. :Heartred Endel av det som er arvet her har opptil 3 andre gutter hatt før (søskenbarn og søskenbarns halvsøsken :p ).
 
27+3

Jeg er så sliten for tiden, uten at jeg egentlig har noen spesiell grunn til det. Spørs om jernlagrene fortsatt er litt lave, og så sover jeg dårligere pga jeg må opp på do, ligger til tider litt vondt og ikke minst drømmer noe veldig. I natt har det vært full Zombie-apokalypse her. Slitsomt! 10 uker igjen til permisjon da, gleder meg til det. :) Ser ut som jeg klarer å holde ut helt til da uten å bli sykemeldt. Topp det når jobben er lett å få tilrettelagt og jeg uansett bare jobber deltid. Hadde fridag i går, så da kunne jeg slappe av da mini hadde duppen sin, det trengte jeg. Det jeg ikke trengte var å absolutt skulle tørke over bad- og ganggulv + vaske opp og shine kjøkken på en og samme kveld. Kjente det da jeg la meg, og nå. Men, ikke sååå ille.

Har bestilt seng til lille, med madrass, ble en bedside crib denne gangen. Funka jo greit å ha sprinkelseng med en bedside "hack" sist, men jeg syns den tok så innmari stor plass. Vil ha noe mindre nå, og så trenger vi antageligvis ikke å kjøpe en sprinkelseng i det hele tatt. Regner med bedsiden varer til storebror kan over i vanlig seng (relativt stor bedside, og bunnen kan senkes endel).


Ellers dukka det plutselig opp enda en ting jeg må. Spira er rhesus positiv så da må jeg inn og få rhopylac-sprøyta. Syns de kunne satt den når jeg uansett skal på vekstkontroll, men er visst satt opp uka etter.
 
Så langt du har kommet!! Grattis ❤️

Jeg har hatt bedsidecrib til begge mine to. Den har funka til de ble 5/6 måneder. Vi har vært veldig fornøyd! Fikk den gangen låne av en venninne. Denne gangen får jeg en gratis av en i familien som jobber i Babybutikk. Veldig greit!

Ser du skriver at babyen er rhesus positiv. Hva vil det si egentlig?
 
Så langt du har kommet!! Grattis ❤️

Jeg har hatt bedsidecrib til begge mine to. Den har funka til de ble 5/6 måneder. Vi har vært veldig fornøyd! Fikk den gangen låne av en venninne. Denne gangen får jeg en gratis av en i familien som jobber i Babybutikk. Veldig greit!

Ser du skriver at babyen er rhesus positiv. Hva vil det si egentlig?

Så kjekt! :)

Jeg har rhesus negativ blodtype, og baby positiv. Da kan man begynne å danne antistoffer mot babyens blodtype, så må få en "vaksine" (er ikke helt en vaksine da, men grei sammenligning) for å unngå det. I tillegg får man sprøyte etter fødsel. Det er oftest ikke noe som skjer i første svangerskap der det er ulik rhd-type, men får en ikke sprøyta i rett tid kan det bli det i seinere svangerskap. Er man rhesus positiv selv så er ikke det noe å tenke på, kun dersom mor har rhesus negativ blodtype.

Sist hadde baby samme som meg, så da slapp jeg sprøyter. Ikke denne gangen gitt. :) Men bra de følger opp, skulle man begynne å danne antistoffer kan det bli ganske farlig for baby.
 
Så kjekt! :)

Jeg har rhesus negativ blodtype, og baby positiv. Da kan man begynne å danne antistoffer mot babyens blodtype, så må få en "vaksine" (er ikke helt en vaksine da, men grei sammenligning) for å unngå det. I tillegg får man sprøyte etter fødsel. Det er oftest ikke noe som skjer i første svangerskap der det er ulik rhd-type, men får en ikke sprøyta i rett tid kan det bli det i seinere svangerskap. Er man rhesus positiv selv så er ikke det noe å tenke på, kun dersom mor har rhesus negativ blodtype.

Sist hadde baby samme som meg, så da slapp jeg sprøyter. Ikke denne gangen gitt. :) Men bra de følger opp, skulle man begynne å danne antistoffer kan det bli ganske farlig for baby.
Ah.. skjønner. Jeg har to barn fra før, så da hadde jeg visst det hvis jeg var det nå? Det er noe de sjekker automatisk?
 
Ah.. skjønner. Jeg har to barn fra før, så da hadde jeg visst det hvis jeg var det nå? Det er noe de sjekker automatisk?

Ja, de sjekker det på de første blodprøvene. Da er du nok helt sikkert rhesus positiv. :) Skal stå i helsekortet også.
 
Ah.. skjønner. Jeg har to barn fra før, så da hadde jeg visst det hvis jeg var det nå? Det er noe de sjekker automatisk?
Hvis du er rhesus positiv så er det ikke noe å tenke på. Så da hadde du visst det hvis ikke.
 
Hvis du er rhesus positiv så er det ikke noe å tenke på. Så da hadde du visst det hvis ikke.
Skjønner. Det kunne jeg egentlig tenke meg til selv når jeg tenker meg om. Men gravidhjernen min funker visst ikke som normalt.. hehe.. Takk for svar!
 
Nå er du kommet så langt jeg rakk før fødsel :p

Hurra for snart 28 uker, liten milepæl det! Og spennende med snart ultralyd. Lykke til de neste ukene :)
 
Nå er du kommet så langt jeg rakk før fødsel :p

Hurra for snart 28 uker, liten milepæl det! Og spennende med snart ultralyd. Lykke til de neste ukene :)

Glad det ikke ser ut til å være tegn til noe sånt her, han kan værsågod holde seg inne ei stund til! :p Men helt utrolig hvor ferdig de egentlig er allerede nå, at de kan fødes og faktisk klare seg. Merkelig tanke, for de er jo så bittesmå!

Takk. :) Er en liten milepæl det. Det er mulig det er grensa for om jeg må til Trondheim eller ikke, om jeg skulle måtte føde så tidlig. Husker ikke helt hva som ble sagt sist, mye mulig de helst vil sende alle under uke 30/32 til byen. Var ikke noe som tydet på det på sist ultralyd, men man vet jaggu aldri. Ikke plaget med kynnere eller noe sånt da. Tror jeg har hatt en eller to jeg har kjent, såvidt. :hilarious:
 
Skjønner. Det kunne jeg egentlig tenke meg til selv når jeg tenker meg om. Men gravidhjernen min funker visst ikke som normalt.. hehe.. Takk for svar!
Høres kjent ut
Jeg har også sånn hjerne
 
Da er glukosebelastningen overstått, ble som forventa uggen underveis (verst mellom en time og halvannen time etter at jeg drakk væska), men jeg kom igjennom det. 4,5 fastende og 6,2 etter belastningen, så fine verdier. Skal litt til at blodprøvene at blodsukkerapparatet på laben viser SÅ mye feil at jeg har verdier over 5,3 fastende eller over 9 etter belastningen, så anser meg som "frikjent". :p
 
Back
Topp