What to do ??

Bella91

3 november<3
Hva syns dere jeg skal gjøre?:

Jeg har begynt i ny jobb og er ferdig med prøveperioden 17 mai.
Jeg er jo da 16 uker på vei, skal jeg fortelle noe før eller skal jeg prøve å holde deg sjult til den tid?

Meg og sjefen kommer godt overens og jeg er 99% sikker at jeg får videre kontrakt, meeen hva om hun kommer på andre tanker når hun får vite jeg er gravid ?
Hva hadde dere gjort jenter?

Jeg hadde også fortalt. Ikkr tillatt å diskriminere deg pga graviditet, men hun kan sette deg opp på kontrakter ;)

Vet jammen ikke hva jeg hadde gjort jeg. Ikke lett det der. Jeg kjenner meg selv å vet at det hadde vert umulig å sjule helt frem til da. Venter bare på at magen skal poppe ut slik den gjorde sist :)
Men vis de er virkelig fornøyde med deg så burde det jo ikke spille noen rolle :)
Så vill egentlig ikke tro det har noe å si for videre kontrakt :)

Du plikter vel å gi beskjed 3 måneder før du går i permisjon. Usikker på hva jeg hadde gjort...

De kan ikke si deg opp pga graviditet, men man vet jo aldri med folk hva de kan finne på av andre grunner hvis de er kyniske nok. Mye kynisme i det private arbeidsmarked.

Du får kjenne på om du tror at denne sjefen er den typen som vil gjøre det riktige, nemlig gi deg jobb selv om du vil gå ut i permisjon ut på høsten. :)

Tusen takk for svar alle sammen! :)
Jeg ved at ho ikke kan si meg opp men det er jo fult mulig å bare finne på undskyldninger for å ikke gi meg videre kontrakt!!
Jeg er den med jobb av meg og mannen så kjipt å skulle "gamble" med den eneste inntekta ;)

Jeg ville sagt fra, og antageligvis kommer det ikke til å ha noe å si. Men hvis du velger å ikke si noe, så synes jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for det heller. Det er ditt eget valg ;)

Back
Topp