Walls2paint

Syns jeg og. Når vi kjøpte huset vi hadde i Norge så var det nyoppussa og panel på alle vegger i hele huset utenom badet :hilarious: men følte liksom ikke at det var verdt å endre veggene da det nettopp var pussa opp. Syns det er mye penere med helt slette gipsvegger
Det er derfor jeg vil ha slette vegger (har noe panel her vi bor nå, men heldigvis ikke fryktelig mye så lever fint med det), men samtidig har jeg hatt noen dårlig erfaringer med gips selv og da ønsker jeg å sjekke ut andre alternativer til det :) og på venninnen min forstod jeg at disse walls2paint tålte mer enn gips, men det kan jeg selv ikke bekrefte da:p

Vi har brukt treplater/sponplater eller hva det heter de fleste steder og deretter litt små flikk sparkling men ikke på langt nær så gale som med gips, så tapetsert den med en slett fiberstrie, så malt den:) Myyye penere resultat enn walls to paint synes jeg:) men det er jo litt flere prosesser og litt mer arbeid. Men penere skjøter:) men som sagt walls to paint er helt ok det rommet vi har dette.
Vi skal renovere hele huset, så vi sjekker alternativer som ser greit ut, men ikke altfor mye pirkearbeid :)

Hvis et barn dunker noe hardt/kjører inn i gipsveggen så kan det jo fort bli hull. Generelt ganske skjør den gipsen. Platene tåler mer ja. Må vel uansett ha en forsterkning i stenderverket der man skal henge opp tv osv, enten det er gips eller sponplater. Ellers går det nok ikke så bra mistenker jeg :b

Hvis et barn dunker noe hardt/kjører inn i gipsveggen så kan det jo fort bli hull. Generelt ganske skjør den gipsen. Platene tåler mer ja. Må vel uansett ha en forsterkning i stenderverket der man skal henge opp tv osv, enten det er gips eller sponplater. Ellers går det nok ikke så bra mistenker jeg :b
Jeg ser for meg at gips ikke er heeelt ideelt på barnerommene hvertfall, ikke slik som de til tider herjer med hverandre :hilarious:
Forsterkning må til for tyngre ting, heldigvis har jeg en bror som er snekker. Skal gå gjennom prosessen med ham, være sikker på at vi har tenkt på alt før en gyver på:p

Da må du treffe ekstremt hardt hvertfall
Vi har aldti fått hull i våre gipsvegger, til trods for både kqsting av leker og kræsjing i vegger

Ikke noe problem å henge ting på gips vegger? :p vi henger alt vi vil på våre vegger, inkludert 65 tommer TV som veier et tonn
1 tonn? En tv på 1 TONN?! Hva er det for en tv dere har? :woot: Ikke engang hestene mine veier så mye.

Da skal du slå hardt :p jeg har aldri slått hull i mine gips vegger, og vi har gips på absolutt alle veggene i hele huset. Jeg har dunka borti med alt mulig og aldri ødelagt veggen :p

Min bror klarte å slå hull i en gipsvegg :p
Må ha vært en tynn gipsvegg eller at han slått gjennom med en knyttneve eller lignende? :hilarious: Gipsvegger kommer ihvertfall i forskjellige tykkelser. De vi har er veldig tykke og har aldri blitt ødelagt til tross for at jeg har dunka borti med senger osv når jeg Jar ommøblert :hilarious::hilarious:

Må ha vært en tynn gipsvegg eller at han slått gjennom med en knyttneve eller lignende? :hilarious: Gipsvegger kommer ihvertfall i forskjellige tykkelser. De vi har er veldig tykke og har aldri blitt ødelagt til tross for at jeg har dunka borti med senger osv når jeg Jar ommøblert :hilarious::hilarious:
Jeg husker ikke hva som skjedde, jeg var ikke til stede selv:p jeg husker bare veldig godt at det var et hull midt på veggen før min stefar fikk kjøpt inn de tingene som måtte til for å fikse det :hilarious: skal sies at han er noe hyper av seg og tar helt av i lek med ungene, så det overrasket meg ikke :hilarious: slike ting har han alltid fått til opp i gjennom :p

Men ja, jeg vil ikke ha gips :p sikkert mye bra med det, men jeg vil prøve noe annet som jeg ikke har prøvd. Og når platene tåler mer i tillegg til alderen ungene er i..? Nei, da går jeg for platene, bare for sikkerhets skyld :shy: (joda, de pleier å oppføre seg og jeg prøver å oppdra dem, men de kan få noen utbrudd iblant eller generelt bare vill lek)

Samme her, slår du med rett hqrd knyttneve kan det sikkert bli hull
Var visst ikke så himla hardt han hadde truffet, men kan jo ha flere grunner da, som av type tynnere gips osv som blir nevnt :)

Men jeg vil nok gå for platene uansett, bare for sikkerhets skyld i fht alderen og aktiviteten/kranglingen mellom ungene:p

Jeg husker ikke hva som skjedde, jeg var ikke til stede selv:p jeg husker bare veldig godt at det var et hull midt på veggen før min stefar fikk kjøpt inn de tingene som måtte til for å fikse det :hilarious: skal sies at han er noe hyper av seg og tar helt av i lek med ungene, så det overrasket meg ikke :hilarious: slike ting har han alltid fått til opp i gjennom :p

Men ja, jeg vil ikke ha gips :p sikkert mye bra med det, men jeg vil prøve noe annet som jeg ikke har prøvd. Og når platene tåler mer i tillegg til alderen ungene er i..? Nei, da går jeg for platene, bare for sikkerhets skyld :shy: (joda, de pleier å oppføre seg og jeg prøver å oppdra dem, men de kan få noen utbrudd iblant eller generelt bare vill lek)
Aldri sett sånne plater jeg, men etter hva jeg har sett så er det kanskje noe ala smart-panel bare uten «panel stripene»?

Var visst ikke så himla hardt han hadde truffet, men kan jo ha flere grunner da, som av type tynnere gips osv som blir nevnt :)

Men jeg vil nok gå for platene uansett, bare for sikkerhets skyld i fht alderen og aktiviteten/kranglingen mellom ungene:p
Vi hwr tynn gips sellv, men fortsatt ingen hull så litt kraft må det nlk ha vært regner jeg med

Vi hwr tynn gips sellv, men fortsatt ingen hull så litt kraft må det nlk ha vært regner jeg med
Jo, men med hans tempo så blir det alltid litt kraft :hilarious: nettopp det jeg ikke vil risikere ifht ungene, minske sjansene for hull hvis de skulle få noen fikse ideer :p

Aldri sett sånne plater jeg, men etter hva jeg har sett så er det kanskje noe ala smart-panel bare uten «panel stripene»?
Jeg har ikke sett dem i virkeligheten, men det er slette plater på visse mål (husker ikke i farta) som blir satt/låst inntil hverandre (ta det med en klype salt, jeg har ikke satt meg helt inn i hele prosessen enda, men venninnen min sa at det var enkelt når de fikk gjort det noen ganger :p). Så male, pusse ned i skjøtene når maling er tørket og så nytt strøk med maling :) så det må jo behandles litt etter de er montert, men ikke så mye :)

Jeg har ikke sett dem i virkeligheten, men det er slette plater på visse mål (husker ikke i farta) som blir satt/låst inntil hverandre (ta det med en klype salt, jeg har ikke satt meg helt inn i hele prosessen enda, men venninnen min sa at det var enkelt når de fikk gjort det noen ganger :p). Så male, pusse ned i skjøtene når maling er tørket og så nytt strøk med maling :) så det må jo behandles litt etter de er montert, men ikke så mye :)
Aha, ja det høres ut som smart-panel bare slette :p
Behandling etter montering for å få slett vegg må man liksom uansett. Må det med gips også, sånn gips teip mellom platene, og flere runder med sparkling osv. Men det er verdt det i mine øyne, for å slippe panel :hilarious:

Aha, ja det høres ut som smart-panel bare slette :p
Behandling etter montering for å få slett vegg må man liksom uansett. Må det med gips også, sånn gips teip mellom platene, og flere runder med sparkling osv. Men det er verdt det i mine øyne, for å slippe panel :hilarious:
Ja, vil ikke ha noe særlig panel igjen :hilarious: (ble noe mettet på det her i dette huset, og vi har ikke såå mange vegger med det :p)

Back
Topp