Walls2paint

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Har noen erfaring med walls2paint?

Evnt andre alternativer for å få slette vegger, utenom gips? (vil virkelig ikke ha gipsvegger, og må vise samboer at det er flere alternativer :hilarious:)

Vi har walls2paint og er SÅ fornøyde!! Skjøtene ses kun hvis du leter etter dem, de var supre å male på og generelt tåler de mye mer enn gips :)

Vi la første gang i 2017 og fortsetter på de fleste rom vi pusser opp, så la ny runde nå i 2020 senest :)

Vi har walls2paint og er SÅ fornøyde!! Skjøtene ses kun hvis du leter etter dem, de var supre å male på og generelt tåler de mye mer enn gips :)

Vi la første gang i 2017 og fortsetter på de fleste rom vi pusser opp, så la ny runde nå i 2020 senest :)
Så bra :happy: bestevenninna mi anbefalte dem til meg, men leste litt rundt på nettet at flere var litt misfornøyde med skjøtene. Men venninna mi sa at en bare må lese fremgangsmåten nøye først, og gjerne pusse litt på skjøtene mellom første og andre strøk av maling. Har dere gjort det? :)

Så bra :happy: bestevenninna mi anbefalte dem til meg, men leste litt rundt på nettet at flere var litt misfornøyde med skjøtene. Men venninna mi sa at en bare må lese fremgangsmåten nøye først, og gjerne pusse litt på skjøtene mellom første og andre strøk av maling. Har dere gjort det? :)
Ja, leggebeskrivelsen skal følges fra punkt til prikke. Akklimatisering er veldig viktig, så ikke kjøp platene og sleng de opp før de har akklimatisert seg tilstrekkelig. Rikelig med lim, riktig lim (sparer ikke penger her) og nøye påføring av platene. Deretter mal et strøk,p over skjøtene, og mal et strøk til. Jeg er helt fantastisk fornøyd med resultatet!

Vi er også veldig fornøyde. Skjøter synes litt noen plasser,men vi orket ikke sparkle og pusse så mye denne gangen. Alternativene til plater er jo helsparkling, som jeg har forstått er vanskelig å få pent hvis man ikke er en mester på å sparkle, i tillegg til mye arbeid.

Vi er også veldig fornøyde. Skjøter synes litt noen plasser,men vi orket ikke sparkle og pusse så mye denne gangen. Alternativene til plater er jo helsparkling, som jeg har forstått er vanskelig å få pent hvis man ikke er en mester på å sparkle, i tillegg til mye arbeid.
Samboer syns jeg er vanskelig som ikke vil ha gips :p (selv om han egentlig var enig den første tida, men "så er det så lett å jobbe med og det er ganske rimelig også") men jeg har dårlig erfaring med det, og vil heller bruke pengene på noe jeg blir fornøyd med :p

Samboer syns jeg er vanskelig som ikke vil ha gips :p (selv om han egentlig var enig den første tida, men "så er det så lett å jobbe med og det er ganske rimelig også") men jeg har dårlig erfaring med det, og vil heller bruke pengene på noe jeg blir fornøyd med :p
Gips er greit det - helt til du skal henge noe opp eller fjerne noe som er hengt på veggen. :-) Vi likte de platene veldig godt, og petimeteret i meg ville nok helst ha sparklet skjøter forsiktig og pusset forsiktig over. Men dette var uke før nr 2 ble født og samboer skulle rekke alt og male i tillegg. Så da ble det ikke sånn. Men synes ikke skjøtene er så voldsomt synlige.

vi gjorde det på et rom, det var ok, men resultatet har helt klart blitt best de stedene vi har lagt litt mer arbeid i gips/treplater/sparkel/tapet.

Vi har det i hele huset. Ja, skjøtene syns, hvor mye avhenger av farge på veggen og hvordan lyset treffer. Vi satt de ikke opp selv - det var byggmester som gjorde.. han hadde ikke gjort det før så mulig han har slurva litt - for det skal gå an å få mindre synlig skjøt enn det vi har.
Men for oss var det å gipse, sparkle, pusse og så måtte tenke seg om tre ganger før vi slo inn en spiker, ikke aktuelt i et 220kvm stort nybygg.
Så vi er veldig fornøyd og anbefaler det videre :)

Her er en skjøt i dagslys og nærbilde. Ses ikke fra avstand :)

Vedlegg

• IMG_20200714_201140.jpg
    IMG_20200714_201140.jpg
    9,8 KB · Visninger: 43
Gips er greit det - helt til du skal henge noe opp eller fjerne noe som er hengt på veggen. :) Vi likte de platene veldig godt, og petimeteret i meg ville nok helst ha sparklet skjøter forsiktig og pusset forsiktig over. Men dette var uke før nr 2 ble født og samboer skulle rekke alt og male i tillegg. Så da ble det ikke sånn. Men synes ikke skjøtene er så voldsomt synlige.
Ikke alt man kan få rukket rett før fødsel, nei :p ser for meg at vi går for disse platene, både meg og samboer er ganske pertentlige så har tro på at vi skal kunne få det fint nok (når vi bare har fått kommet inn i det å jobbe med disse platene :p) :)

Vi har det i hele huset. Ja, skjøtene syns, hvor mye avhenger av farge på veggen og hvordan lyset treffer. Vi satt de ikke opp selv - det var byggmester som gjorde.. han hadde ikke gjort det før så mulig han har slurva litt - for det skal gå an å få mindre synlig skjøt enn det vi har.
Men for oss var det å gipse, sparkle, pusse og så måtte tenke seg om tre ganger før vi slo inn en spiker, ikke aktuelt i et 220kvm stort nybygg.
Så vi er veldig fornøyd og anbefaler det videre :)
Det er nettopp det der med gips og å kunne henge ting på veggene, vi skal tross alt ha det rundt i flere rom i hele huset:p

vi gjorde det på et rom, det var ok, men resultatet har helt klart blitt best de stedene vi har lagt litt mer arbeid i gips/treplater/sparkel/tapet.
Gips kommer ikke inn i mitt hus :hilarious:
Så da må man finne alternativer som også kan bli greit. Det er samboer til venninnen min som har satt opp platene hos dem, og det er på rom nr 2 nå at han virkelig har fått dreisen på det og smekker dem opp kjapt med fint resultat. Så har håp om at vi skal få det greit til:)

Gips kommer ikke inn i mitt hus :hilarious:
Så da må man finne alternativer som også kan bli greit. Det er samboer til venninnen min som har satt opp platene hos dem, og det er på rom nr 2 nå at han virkelig har fått dreisen på det og smekker dem opp kjapt med fint resultat. Så har håp om at vi skal få det greit til:)
Vi har brukt treplater/sponplater eller hva det heter de fleste steder og deretter litt små flikk sparkling men ikke på langt nær så gale som med gips, så tapetsert den med en slett fiberstrie, så malt den:) Myyye penere resultat enn walls to paint synes jeg:) men det er jo litt flere prosesser og litt mer arbeid. Men penere skjøter:-) men som sagt walls to paint er helt ok det rommet vi har dette.

Det er nettopp det der med gips og å kunne henge ting på veggene, vi skal tross alt ha det rundt i flere rom i hele huset:p
Ikke noe problem å henge ting på gips vegger? :p vi henger alt vi vil på våre vegger, inkludert 65 tommer TV som veier et tonn

Ikke noe problem å henge ting på gips vegger? :p vi henger alt vi vil på våre vegger, inkludert 65 tommer TV som veier et tonn

nei man må bare ha gode gipsanker og skruer:-)

En anen fordel med gips er jo at det er bedre lyddemping og bedre brannsikkerhet, vi har dette på noen rom men synes sparklingen er så mye tyngre med gips:-)

nei man må bare ha gode gipsanker og skruer:)

En anen fordel med gips er jo at det er bedre lyddemping og bedre brannsikkerhet, vi har dette på noen rom men synes sparklingen er så mye tyngre med gips:)
Her i Uk så brukes det omtrent bare gips :p hehe. Syns det er helt greit jeg. Er veldig glad for at vi har gips og ikke sånne panelvegger som vi hadde der vi bodde i Norge. Syns det er grusomt stygt med panel overalt :hilarious::hilarious:

Her i Uk så brukes det omtrent bare gips :p hehe. Syns det er helt greit jeg. Er veldig glad for at vi har gips og ikke sånne panelvegger som vi hadde der vi bodde i Norge. Syns det er grusomt stygt med panel overalt :hilarious::hilarious:
Huff nei panel er så grusomt synes jeg:-/

Huff nei panel er så grusomt synes jeg:-/
Syns jeg og. Når vi kjøpte huset vi hadde i Norge så var det nyoppussa og panel på alle vegger i hele huset utenom badet :hilarious: men følte liksom ikke at det var verdt å endre veggene da det nettopp var pussa opp. Syns det er mye penere med helt slette gipsvegger

Back
Topp