Vurderer og droppe Jordmor..

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Flere som bare skal gå til fastlegen?

Er litt usikker, men siden jeg føler meg såpass trygg og fornøyd med legen min, ser jeg ingen grunn til å dra til ukjent jordmor i tillegg....

Jordmødre kanskje praktiserer på en annen måte enn hva legen gjør, og tar seg bedre tid...?

Hmm... Som sagt, veldig usikker...

Hvorfor skal du gå til begge/kunn en av de?

Jeg vil ikke ta kontrollene hos fastlege. Føler meg mye mer velkommen og ivaretatt hos jordmor.

Jeg også går kun til jordmor, ho kan jo tross alt alt om graviditet ol. Så føler meg mye tryggere på det jordmor sier og mener :)

Å gå til jordmor er det beste jeg har gjort. Hun fikk meg igjennom forrige svangerskap og fødsel på en fantastisk måte. Månedens høydepunkt! Hadde ekstrem fødselsangst sist, men hun hjalp meg til å klare tanken på å prøve å føde. Går bare til jordmor. Kanskje du kan vurdere en time hos jordmor, og heller gå tilbake til legen, hvis det er det rette for deg? Så vet du iallefall hva du eventuelt velger bort?

Jeg velger jordmor! De tar seg bedre tid og kan mye mer om svangerskap og fødsel har jeg inntrykk av! Timen hos jordmor er måndens høydepunkt her også :)

Sist fødte jeg på ABC på Ullevål, og var automatisk innom til jevnlig kontroll der. Jeg hadde egentlig ikke tenkt noe på jordmor denne gangen, men har bestemt meg for å gå til begge deler :)
Som flere skriver kan jordmor sine saker, og for min del er det en fin trygghet :)

Greit å gå til begge og kanskje mest
Jordmor i slutten. De er tross alt spesialister på feltet. + at leger kun er
Allemnprakriserende og setter av 15min pr pasient.

Jeg tenker å hovedsakelig gå til jordmor. Men for min del er begge to ukjente, da jeg har flyttet 2 timer vekk fra mitt hjemsted for noen måneder siden. Tar dei avtalte tidene hos jordmor, og så innom nye legen når jeg må ta blodprøver og slikt

Jeg kommer hovedsakelig til å gå til jordmor. De er jo spesialiserte på svangerskap, men leger er mer all around.

Jeg synes jordmor har hjulpet meg mye. Pluss det er gratis, de har bedre tid. Etc

Jeg kommer hovedsakelig til å gå til jordmor. De er jo spesialiserte på svangerskap, men leger er mer all around.

Jeg synes jordmor har hjulpet meg mye. Pluss det er gratis, de har bedre tid. Etc

Lege er da også gratis??? Jeg har iaf ikke betalt et øre!

Definitivt bare jordmor etter første fastlege besøk. Fastlegen er ikke ekspert på svangerskap, så da er jo valget naturlig:)

jeg går bare til fastlegen! :)
Liker legen min, og er generelt lite interessert og "knytte bånd" til en ny person :p
Har ikke vært noe spesielt jeg lurer på som ikke han kan svare på :)

Vet ikke. Jordmor her er fantastisk, men det er legen også! Legen her tar seg godt tid, lytter og forteller masse om sv.skapet, også har hun ul ;)
Jordmor tar seg god tid hun og, men dette er mitt 3 sv skap, så føler ikke jeg trenger den "dullingen" hennes ;)

Jeg har gått til begge. Mitt inntrykk og sånn legen forklarte det er at jordmødre fokuserer gjerne på tanker og følelser rundt graviditet og fødsel mens legene fokus er mer på kropp og helse. Begge er gratis, men jordmor har kanskje ofte litt bedre tid.

Likte gamle legen min. Så hadde jeg enda bodd på hjemstedet mitt så hadde jeg helt klart gått mest/bare til han. Her jeg har flyttet til så likte jeg jordmoren jeg var innom i uke 9. Når jeg i dag i uke 13 møtte nye fastlegen min ble jeg litt sjokket. Han virket helt uvitende, fjern og ja, merkelig mann. Kommer ikke til å beholde han etter graviditeten vertfall. Men fikk høre hjerteslaga til småen i dag. Så det var 1 positiv ting med legebesøket i dag. Men her blir det jordmor, utenom når jeg må til legen for blodprøver.

Jeg bruker begge, enkelt og greit :)

Jeg kommer ikke til å gå til fastlegen. Men er på sykehuset på føden minst en gang i mnd på sjekk også kommer jeg til å gå til jotdmor da hun bare er helt fantastisk

Gikk bare til jordmor forrige gang. Denne gang tenker jeg å gå litt begge plasser. Alt etter hva jeg føler behov for :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april - 15

Back
Topp