Vurderer melde meg ut herfra også :-(

Lykke til idag :) Det går nok veldig fint :)
Har tenkt det samme som deg flere ganger, men ved å ikke suge til meg ALT jeg leste og så prøvde jeg å senke skuldrene og tenke at, denne gangen her går det fint, jeg har sett hjerte på ul 2 ganger nå så har blitt en del roligere!:) Klarer selvfølgelig ikke å puste helt ut, men det gjør jeg nok ikke før h*n er født, og da kommer det nok mange nye bekymringer ;)

Kjedelig å være så bekymret. Merket at ultralydene hjalp veldig for min del!

Svigerfar sa det så fint når vi snakket om det å miste. Vi skal jo ta de forhåndsreglene som vi kan men stort sett er det jo ikke noe vi kan gjøre når vi mister. Det er bare sånn som skjer. Og du er ikke Gud. Du kan ikke styre det så slapp av! Hvorfor skal du bruke så mye tid på å være bekymret for noe som mest sannsynlig går helt fint?

Kjedelig å være så bekymret. Merket at ultralydene hjalp veldig for min del!

Svigerfar sa det så fint når vi snakket om det å miste. Vi skal jo ta de forhåndsreglene som vi kan men stort sett er det jo ikke noe vi kan gjøre når vi mister. Det er bare sånn som skjer. Og du er ikke Gud. Du kan ikke styre det så slapp av! Hvorfor skal du bruke så mye tid på å være bekymret for noe som mest sannsynlig går helt fint?

Klokt sagt!

Å skulle man få dårlige nyheter så kommer man seg igjennom det å. Det er vondt som bare rakkeren, mest psykisk for min del. Men livet er brutalt og man må bare gå videre. Jeg er på dag en nå etter cytotec behandling etter MA, det blir litt lettere for hver time, men håper jeg slipper med denne gangen. 1 av 5 kjente svangerskap mislykkes, mange ja, men de fleste går det bra med :) Lykke til :)

For noen uker siden meldte jeg meg ut av en gruppe på face..og nå vurderer jeg melde meg ut herfra også.

Har så og si ikke symptomer ennå heller... og selv om to ul har vist at det er liv og vokser som det skal, så tror jeg stadig noe er galt.. Og bare på denne uka er det flere her inne som har fått dårlige beskjeder på ul...

Syns det er tragisk og er redd jeg også er en av dem... frykten bare forsterkes :(:(
Hvis du har vært på 2 ul og ting er som det skal være, så kommer nok alt til å gå veldig bra! Det er vanlig at symtomene forsvinner etterhvert! Jeg har også nå hørt at det ikke er noe særlig å være med i et slikt forum de første to ukene, da alt av bekymringer blir tatt opp, og man hører om flere som mister. Det er jo en MYE større sannsynlighet for at ting skal gå bra, enn at det ikke gjør det. Det kan også bli mye negativt på et slikt forum de første 12 ukene, og ikke alle som klarer å glede seg over graviditeten som man egentlig burde. Målet mitt neste gang er å ikke bli med på en slik gruppe som dette før etter uke 12. Da er fokuser ofte mer over på andre positive ting:) alt kommer nok til å gå veldig bra med deg skal du se:)!

Hvordan gikk det med deg? Klemmer sendes!

Håpar det gjekk bra på UL! :)

Eg er 9+1 og veldig spent. Vi har ei frøken på snart tre fra før.
Tida går fortare denne gongen, men eg er også meir uroleg.

Har leika med tanken på tidlig UL, sjølv om eg prøver å vente til ordinær kontroll hos jordmor i april. Men fy, det er lenge å vente til v.15/v16 i svangerskapet altså.

Snakka du med jordmor for å få tidleg UL? Eller bestilte du direkte hos privat klinikk?

Sniker fra mai.

Vi har mistet 2 ganger før og nå i den 3. graviditeten tok det lang tid før jeg roet meg skikkelig. jeg forventet å se blod hver gang jeg gikk på do, gråt mye og vekslet mellom veldig glad og veldig trist.

Jeg valgte å ta ultralyd privat for å gjøre meg litt tryggere på at det stod bra til. Det hjalp veldig på, så fort vi fikk se den lille bamsemumsen ca i uke 10 kjente jeg meg litt tryggere på at det kanskje var liv laget. Da vi dro tilbake rundt uke 13/14 fikk jeg veldig dårlig samvittighet for å ha utsatt den lille for UL da alt viste seg å være i skjønneste orden enda en gang. Jeg ble fysisk uvel ved tanken på at jeg hadde utsatt den lille for noe skadelig helt unødvendig. Vi snakket med ei bekjent som er jordmor og hun kunne roe meg med at noe av det mildeste blant disse bølgene er UL og selv de som har mistet veldig mange ganger får tilbud om nesten ukentlig UL.

Det er faktisk verre at mor engster og stresser seg opp i frykt for å miste. :)

Så gjør det som er best for deg; om det er å ta mange UL eller melde deg ut av div forum :)

For min del har det vært en stor trøst å være her inne og se at selv de som har mistet fryktelig mange ganger fortsatt har motet i behold, prøver igjen og de fleste lykkes til slutt.

Garantier for at noe ikke skal gå som planlagt finnes ikke, jeg har til slutt valgt å kose meg med hver eneste dag. Hvis ikke hadde dette blitt 9 veldig lange måneder :p

Sender deg en klem og håper alt står bra til :)

Det blir en del UL for min del framover, noe samboeren er bekymret over mtp stråling. Så jeg spurte på sykehuset, og hun sa at det var ikke noe vi trengte å tenke på, for det var ikke skadelig for den lille i det hele tatt :)

Hvordan gikk det med deg? Håper på det beste! <3

Back
Topp