Vurderer melde meg ut herfra også :-(

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
For noen uker siden meldte jeg meg ut av en gruppe på face..og nå vurderer jeg melde meg ut herfra også.

Har så og si ikke symptomer ennå heller... og selv om to ul har vist at det er liv og vokser som det skal, så tror jeg stadig noe er galt.. Og bare på denne uka er det flere her inne som har fått dårlige beskjeder på ul...

Syns det er tragisk og er redd jeg også er en av dem... frykten bare forsterkes :(:(
 
Hos meg var det små ting som ikke stemte hele veien. Tror det er forskjell på å være redd og ha en mistanke. Da jeg gikk med førstemann kjente jeg at det kom til å gå bra, denne gangen hadde jeg ikke den følelsen. Så nå skal jeg hjem å tørke tårene og tenke at jeg har flere sjangser. Prøv å kos deg så mye og ikke la angsten ta overhånd.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Hos meg var det små ting som ikke stemte hele veien. Tror det er forskjell på å være redd og ha en mistanke. Da jeg gikk med førstemann kjente jeg at det kom til å gå bra, denne gangen hadde jeg ikke den følelsen. Så nå skal jeg hjem å tørke tårene og tenke at jeg har flere sjangser. Prøv å kos deg så mye og ikke la angsten ta overhånd.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Jeg har jo også hatt dårlig følelse denne gangen. Men har blitt motbevist på ultralydene. Likevel engstelig
 
Som de over her sier, er det jo stor sjanse for at det går bra når du har vært på UL to ganger og det ser bra ut. Jeg har selv mistet før, men kjenner at det er ikke noen vits å gå rundt å bekymre meg, for om det går galt er det uansett ikke noe jeg kan gjøre med det (og jeg er vanligvis en som bekymrer meg for alt!!)

Og så kan du jo velge å se på det slik: Vi vet jo at en viss andel svangerskap ender i MA eller SA, men nå må vel snart den andelen være oppbrukt for septemberdamene, så da går det sikkert veien for resten av oss? ;-)

Er lett for oss andre å si at du bare må tenke positivt, men jeg kan forstå at det nok ikke er like enkelt som det høres ut. Prøv å ikke les om alt som kan gå galt og trøst deg heller med statistikken over hvor stor andel som faktisk går bra! :)

Hvis du føler at det vil roe bekymringene dine, så ta en pause herfra da vel. Trenger vel ikke melde deg ut, bare ikke følge så godt med en stund? Så kommer du sterkere tilbake når de 12 ukene har passert, er nok mange osm har valgt den strategien før deg...... ;-)
 
Mannen min sier jeg bare kan ta en ul til før uke 12 når jeg er så engstelig. Men kan ul være skadelig egentlig?
 
Off.. er ikke noe godt å gå rundt å være redd.. kanskje du kunne skaffet en doppler og sjekket hjertelyden en gang innimellom? Vet ikke hvor grensa til uheldig bruk av ultralyd går.. men det er jo stråler og har hørt en ikke skal gjøre det for mye.. Tenk positive tanker, for det er tankene som styrer følelsesverden :)
 
Off.. er ikke noe godt å gå rundt å være redd.. kanskje du kunne skaffet en doppler og sjekket hjertelyden en gang innimellom? Vet ikke hvor grensa til uheldig bruk av ultralyd går.. men det er jo stråler og har hørt en ikke skal gjøre det for mye.. Tenk positive tanker, for det er tankene som styrer følelsesverden :)
Men er ultralyd stråler egentlig? Er ikke det lydbølger? Jeg har doppler, men finner ingenting så tidlig med den. Gjorde jeg ikke sist heller.
 
Men er ultralyd stråler egentlig? Er ikke det lydbølger? Jeg har doppler, men finner ingenting så tidlig med den. Gjorde jeg ikke sist heller.

Jo er vel lyd bølger... men er noe greier med det og.. husker ikke helt hvordan det var.. men hvertfall ikke bra å gjøre for mye.. :)
 
Sniker fra mai. Jeg har mistet, og ble fulgt opp på obs.posten for gravide på ullevål i forrige sv.skap. Der tok de ul uke 5,7,8,12 og så hver 2.-4.uke frem til fødsel.
Tror ikke de ville gjort det hvis det var skadelig :)
Jeg var mye bekymra fordi jeg hadde lite symptomer, men alt var helt fint og jeg har nå en gutt på 8.5mnd :D


Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Skjønner hva du mener, har vært veldig mange "skrekk historier" her nå :(
Uflaksen må da være oppbrukt på ett forum?!
 
Jeg håper at ultralyden du får i morgen er med på å senke skuldrene. Det er forferdelig å gå rundt og være redd for at det skal gå galt. :(
*klem på*
 
Huff, vi får håpe det! Men fikk tak i en søøøt jordmor idag... Skal få komme til ultralyd i morgen kl 11. Så kanskje jeg blir beroliget litt igjen, håper virkelig det...

Så herlig da! Lykke til :)
 
Lykke til :)
 
Back
Topp