Vurderer du tøybleier?

Har tenkt på det, men det har blitt med tanken de to andre gangene.
 
Har planer om å prøve tøybleier denne gangen, kombinert med vanlige engangs.

Har tenkt å bruke brettebleier og hjemmestrikkede ullbukser. Da blir det ikke dyrt, og dessuten får man her i kommunen 1000kr i støtte for tøybleier.

Noen andre som har planer om det, og kjøpt inn? Eller som kanskje har erfaring med det fra tidligere?
 
Jeg har brukt med nr 2, men han har startet på engans bleier nå, så da dropper jeg det. Blir får mye med 2 bleiebarn føler jeg.
 
Har planer om å prøve tøybleier denne gangen, kombinert med vanlige engangs.

Har tenkt å bruke brettebleier og hjemmestrikkede ullbukser. Da blir det ikke dyrt, og dessuten får man her i kommunen 1000kr i støtte for tøybleier.

Noen andre som har planer om det, og kjøpt inn? Eller som kanskje har erfaring med det fra tidligere?
Jeg brukte det fra fødsel til bleieslutt på tvillingene og skal bruke det igjen. Har kjøpt inn en del, så nå må jeg bare se over om jeg trenger mer. Jeg og mannen var kjempefornøyd med å bruke det på de første og er ikke i tvil nå heller :)
 
Selv om jeg egentlig har alt jeg trenger av tøybleier klarte jeg ikke å dy meg når jeg kom over en annonse med nyyyydelige tøybleier til en svært billig penge. Skal legge ut bilder av bleiene så fort jeg får de så dere får se :)
 
Nix-syns rett og slett det er hæslig å gjenbruke bleier. All ære til de som gjør det, men ellers takk.
Takk og lov for Libero og Pampers.
 
Nix-syns rett og slett det er hæslig å gjenbruke bleier. All ære til de som gjør det, men ellers takk.
Takk og lov for Libero og Pampers.
Jeg syns faktisk det var mye eklere å stå og vaske på bæsj fra klærne de få gangene vi måtte bruke engangsbleier på tur og fikk lekkasje opp til nakken. Mye mindre lekkasje med tøybleirne. Eller kanskje du kaster klær med bæsj på også? Har hørt om noen som gjør det :)
 
Jeg syns faktisk det var mye eklere å stå og vaske på bæsj fra klærne de få gangene vi måtte bruke engangsbleier på tur og fikk lekkasje opp til nakken. Mye mindre lekkasje med tøybleirne. Eller kanskje du kaster klær med bæsj på også? Har hørt om noen som gjør det :)
Og bæsjen er ganske enkel å plukke ut når man bruker rispapir :)
 
Jeg syns faktisk det var mye eklere å stå og vaske på bæsj fra klærne de få gangene vi måtte bruke engangsbleier på tur og fikk lekkasje opp til nakken. Mye mindre lekkasje med tøybleirne. Eller kanskje du kaster klær med bæsj på også? Har hørt om noen som gjør det :)

Kan ikke huske at jeg var plaga med bæsjete klær sist gang. Uansett så var nok det så sjeldent at jeg heller vasker par bæsjbody i måneden enn å vaske bæsjbleier daglig. Hvis den er fryktelig utdretten - så ja- da hadde jeg kanskje hivd den også faktisk! Smaken er som baken som kjent - delt ;) kos deg med tøybleiene du :)
 
Kunne aldri tenkt meg å bruke tøybleier. Byttet det en håndfull ganger, og jeg synes det er ekkelt å ikke bare kunne brette igjen bleien uten å se på den. Må jo liksom "studere" innholdet i "gavepakken" babyen kommer med. Vil helst ha det bort så fort som mulig jeg. Og ja - kall meg gjerne prippen, for det er jeg på enkelte ting. Som andre menneskers avføring.
 
neee... Holder meg til de vanlige :)
 
Jeg har ingen problemer med at noen velger engangsbleier. Det må være et valg opp til hver enkelt familie. Men jeg kjenner at jeg blir litt irritert over at det er så mange som mener at tøybleier er så "hæslig" uten å ha prøvd det. Da kan man like godt holde det for seg selv. Jeg har ingen behov for å "studere" avføringen til babyen min, selv om han har på seg en tøybleie. Jeg syns heller ikke at "andre menneskers avføring" er noe særlig, men avføringen til min egen baby har jeg ingen problemer med. Jeg syns bare det er positivt at tvillingene min sluttet med bleier da de var 2 år gamle. Om det var tidligere fordi de brukte tøybleier kan ingen si, men jeg er bare glad for at jeg nå ikke snart har 3 bleiebarn.

Ulemper og fordeler med alt, også ulike typer bleier. Bare alle trives med sitt valg :)
 
Jeg har ingen problemer med at noen velger engangsbleier. Det må være et valg opp til hver enkelt familie. Men jeg kjenner at jeg blir litt irritert over at det er så mange som mener at tøybleier er så "hæslig" uten å ha prøvd det. Da kan man like godt holde det for seg selv. Jeg har ingen behov for å "studere" avføringen til babyen min, selv om han har på seg en tøybleie. Jeg syns heller ikke at "andre menneskers avføring" er noe særlig, men avføringen til min egen baby har jeg ingen problemer med. Jeg syns bare det er positivt at tvillingene min sluttet med bleier da de var 2 år gamle. Om det var tidligere fordi de brukte tøybleier kan ingen si, men jeg er bare glad for at jeg nå ikke snart har 3 bleiebarn.

Ulemper og fordeler med alt, også ulike typer bleier. Bare alle trives med sitt valg :)
Så enig! Well said!
 
Back
Topp