Vurderer dere Tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Tøybleier garantert! Er så utrolig mye kjemikalier i vanlige bleier, og det er igrunnen ingen ulemper med tøybleier, og det er mye bedre for barnet. Kanskje en smule mer arbeid for mor og far, men heller det enn å bruke kjemikalier på et lite barn.
Ikke rart allergier, sykdommer og utslett m.m har skutt i været de seneste årene med alt tullet de putter i mat, klær, krem, såpe osv.
Vil heller være bevisst og kanskje en smule sær på en del ting enn å la mine barn lide.

Sent from my iPad using BV Forum
Min datter har ALDRI vært sår eller hatt noe i nærheten av utslett. Hun har bare brukt butikkbleier. Så du mener at hun lider? Det er sterke påstander du kommer med der. Vær forsiktig!!! Barn lider absolutt ikke av å bruke butikkbleier, men de kan selvsagt lide om de blir såre, men det kan det virkelig være mange grunner til.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Blir nok en kombinasjon, avhengig av huden til babyen.. har brukt litt før, synes ikke det var noe styr overhodet, bortsett fra ved diare :-)

Tviler, men har ikke noen annen grunn enn at jeg er lat og giddalaus og ikke gidder å sette meg inn i det :P

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Brukte Tøybleier på eldstemann fra han var 10 måneder og ut bleieperioden, lillebror hele perioden selvfølgelig :)
Brukt kluter 90 prosent av tiden. Ammeinnlegg i tøy har jeg brukt og bruker nå tøybind/truseinnlegg.

I bhgen har det aldrig vært noe problem, bare gjort det enkelt for dem med bleier som hadde borrelås :)

Synes papirbind er ekle og klamme, tøy puster selvfølgelig bedre! Hvorfor skal barna mine bruke klamme papirbleier når jeg bruker behagelig tøy?
Valget vi har tatt med å bruke Tøybleier har ingenting med hverken økonomi eller miljø å gjøre(selvfølgelig ingen ulempe), men det handler rett og slett om hva som er best for barna. Nei, det er ikke synd på papirbleie-barn, men tøy er bedre. Kan sammenlignes med amming og erstatning, det blir folk av barn som vokser opp på mme, men alle vet jo at puppen er mye bedre :)

Er heldig som har en mann som til og med foretrekke brettebleier(gulpekluter med ull/pul sperrelag) den første babytiden og velger dem framfor fotballbleien med borrelås ;)

Kommer selvfølgelig til å bruke tøy på lille i magen også :)

Anbefaler forumene Tøybleier.no og tettinntil.no om noen vil lese/spørre om alt som har med bleier å gjøre :)

Min datter har ALDRI vært sår eller hatt noe i nærheten av utslett. Hun har bare brukt butikkbleier. Så du mener at hun lider? Det er sterke påstander du kommer med der. Vær forsiktig!!! Barn lider absolutt ikke av å bruke butikkbleier, men de kan selvsagt lide om de blir såre, men det kan det virkelig være mange grunner til.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Ånei, hmm har nok kommet litt feil ut der ja, men nei, ikke at barn alene lider av butikkbleier nei! Å nei, jeg tror heller ikke at ditt barn lider pga bruk av slike bleier. Men totaltsett av det som blir skrevet under så vil en del barn kjenne dette på kroppen i form av allergier, utsett e.l

Det jeg da kanskje ikke klarte å uttrykke meg nok med er at jeg syntes det er trist at de putter kjemikalier i bleier, i barneklærne, i maten, sammen med sukker og salt og gjerne litt palmeolje. Litt parfyme her og litt parfyme der, litt hormonforstyrrende stoffer i barnelekene og kreftfremkallende stoffer i solkremen.

Så jeg velger bevisst tøybleiet til mitt barn. Men for all del, jeg kjenner ingen andre i min omgangskrets som bruker tøybleier, men jeg vet også at de har hatt utslett, eksem og div andre ting. Så tøybleier er et bevisst valg fra min side med tanke på mitt barn.

Sa absolutt ikke på noen måte at ditt eller noen andres barn har lidd noe.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, enig der. For det m man har en mening om noe, og vurderer noe sm for farlig til at man vil utsette sine for det, så betyr det jo ikke det at man syns det er forkastelig at andre gjør noe annet...

Nei takk !! Syns jeg ikke noe om å vaske bort avføring å bruke om igjen ! Æsj

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Nei takk !! Syns jeg ikke noe om å vaske bort avføring å bruke om igjen ! Æsj

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Heldigvis så finnes Biologisk nebrytbart rispapir. Papirinnlegget er laget av 98% papir og 2% viskose, og det er biologisk nedbrytbart/ komposterbart. rispapiret legges oppå bleien (eller innlegget) mot barnets hud, og kastes i toalettet etter bruk.

Så heldigvis slipper man å vaske avføringen og bruke det om igjen

Blir nok tøybleier denne gangen og, men med papirbleier når vi er på langtur (overnattingstur)

Back
Topp